Locka ut bebis

Emro

Trådstartare
Vecka 41+0 idag och jag börjar bli sjukt trött på det här. Nyår är passerat så för den delen är det ju bara att köra på.
Men hur sjuttsingen ska man locka ut bebis från min uppenbarligen väl mysiga mage?
 
Sv: Locka ut bebis

Jag hänger på i den här tråden ifall du får några bra tips :D

Ska vi tävla? Se vem som pluppar först?

Jag kan berätta att jag städade hela mobile homet plus tvättstugan igår, det enda som hände var att jag fick ont i fogarna. Jag har vaggat runt fälten ett par gånger också, händer ingenting heller.

På nätterna får jag lite sammandragningar som gör ont, men inte på dagarna. Då får jag bara sammandragningar som inte gör ont.

Känner du någonting? Vi kan iaf tycka synd om varann :)
 
Sv: Locka ut bebis

Låter ungefär som för mig, gör jag väl något jobbigt som att städa,springa i trappor eller så slutar det bara med för :devil: ont i fogarna.
Sammandragningar ska finnas enligt ctg-kurvan, men inget som jag känner.
Så vi får nog tycka lite synd om varandra här och heja på så gott det går.
 
Sv: Locka ut bebis

Jag kan bara säga att jag vet hur det känns (tror ingen här på Buke har gnällt mer över att man gått över tiden som jag :D)

Min BM sa att sex, bada badkar, gå långa promenader kunde sätta igång det!

Lycka till, och du också Vindvissla, jag är så nyfiken på vad du har för något i din stora mage!
 
Sv: Locka ut bebis

Jag kan bara säga att jag vet hur det känns (tror ingen här på Buke har gnällt mer över att man gått över tiden som jag :D)

Min BM sa att sex, bada badkar, gå långa promenader kunde sätta igång det!

Lycka till, och du också Vindvissla, jag är så nyfiken på vad du har för något i din stora mage!

Nä det är sant att du var ganska gnällig! :D Men det gick ju bra för dej ändå!
Sex är uteslutet, för svullen plus att han tydligen inte tänder på smällfeta magar :D
Promenad ska jag testa men man måste ju ta hänsyn till fogarna också.

Annars var det bra tips :idea:
Jag tror att det är en älg därinne! :D

Läste på fl att man kan äta 7 ananasar också, det ska tydligen sätta igång något. :p Gott i halsen sen hehe.
 
Sv: Locka ut bebis

Just ja, du tröttnade fullständigt.
Jag skulle vilja ha den där pausen från omgivningen. Alla frågar och håller på. Visst det är trevligt på alla sätt att alla bryr sig, men liksom vi meddelar när allt är klart och bebis anlänt. Nånstans tycks alla tro att de inget ska få veta.
 
Sv: Locka ut bebis

Min BM tipsade förutom om gränslöst mycket sex och det vanliga med promenader att äta väldigt mycket maränger eller kan man skruva på bröstvårtorna.
 
Sv: Locka ut bebis

Haha ja typ som om man skulle glömma ringa sin bästa kompis och berätta att man fått barn hehe.

Fast telefonsamtal är välkomna här än så länge, de fördriver i alla fall tiden lite!
Nu ska jag gå ut och gå en promenad runt fälten igen. Det är svinkallt, kanske mina skakningar kan framkalla värkar? :idea:

Ananasmarängsviss kanske? mums
 
Sv: Locka ut bebis

Jag gick över arton dagar enligt barnmorskans beräkningar - jag vet dock om när bäbis blev till så det var "bara" 15 då jag hade ojämna ägglossningar. Så det kan nog dröja några dagar till. Jag blev igångsatt till slut.
 
Sv: Locka ut bebis

Jag testade allt och ut kom han 17 dagar före, men nr 1 kom 16 dagar före så jag vet inte om det påverkade.

Hallonte kan man dricka fårn v 35 utan att det är farligt, det stärker nämligen även muskulaturen och förbereder livmodern, jag födde ju väldigt smärtfritt så vem vet?

1 tsk kanel i teet ( gott och värmande om inte annat )

Vrida brsötvårtorna

Trycka hårt i huden i området mellan tumme och pekfinger

Massera foten och trycka på en punkt på trampdynan

Bad

Massa sex ;)

Gå gick inte pga foglossning.
 
Sv: Locka ut bebis

Promenader, sex och hallonte tipsade min bm om. Jag gor allt detta men ingenting verkar hjalpa :devil:
Om en vecka blir jag igangsatt om inget hant innan dess....
 
Sv: Locka ut bebis

Min mamma tittade tydligen på någon sanslöst rolig film när värkarna satte igång.

Så blev jag ju ganska fnissig också... :D
 
Sv: Locka ut bebis

:eek: Säg inte så..... 15 dagar!!!!

Nu har jag promenerat iaf tills jag blev varm. Hallonbladste har jag funderat på men jag tycker verkligen inte om te...

Sortera strumpor och diska, funkar det? :D
 
Sv: Locka ut bebis

Jag började dricka hallonblads te bara för att jag läst att det skulle kunna sätta igång det hela. Inte trodde jag att det skulle gå så fort som på tre dagar, drack första koppen på söndag eftermiddag och Ut ploppade bebisen på onsdagen i v 37+3!

/kakan som egentligen inte tror att sånt funkar men som inte längre kan tro att det var en ren tillfällighet.....
 
Sv: Locka ut bebis

jag försökte med allt!

jag hade sex, storstädade, "sprang",gick långpromenader.......ja, allt jag kunde komma på.

jag gav upp. dagen innan allting började så had jag kört moppe i pissregnet :p
liten bestämde sig för att komma ut v 41+ 1..........
 
Sv: Locka ut bebis

Jag gick över 3 veckor med första, blev igångsatt sen. Var rätt trött på att vara gravid efter detta
 
Sv: Locka ut bebis

Vad är 15 dagar, inte speciellt mycket, 32 dagar gick jag med första ...jag var less!

*håller för ögonen* :angel:

Mammas arbetskamrat såg min film och sa "hon kommer föda 1-1½ vecka efter det sista kortet är taget" och hon brukar kunna se sånt säger hon. Sista kortet togs i söndags så då borde jag få mellan söndag och onsdag ungefär? Skönt, då kan jag ta det lugnt i två dagar till :D
 
Sv: Locka ut bebis

Själv är jag bara i slutet på v37 men vill gärna att det sätter fart så fort som möjligt nu! Känner mig så klumpig och ont i ryggen! Börjar bli riktigt sugen på långa promenader och ridning nu faktiskt!
 
Sv: Locka ut bebis

Glömde skriva att förra gången så var jag ute på en två timmar lång skogsvandring och den natten satte faktiskt det hela igång! Antagligen en slump, men ändå värt att prova.... Tyvärr klarar jag nog inte mer än 15 minuter denna gången...
 

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
817
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 220
Senast: Blyger
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 533
Senast: Blyger
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
455
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp