Utsatta. Hur då utsatta?@gul_zebra
@Niyama
För att jag inte tycker det är roligt att skratta åt utsatta människor
Men, men..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Utsatta. Hur då utsatta?@gul_zebra
@Niyama
För att jag inte tycker det är roligt att skratta åt utsatta människor
Men, men..
Och förakt och raljerande mot medelklassen känns ju bara sååå fräscht. Helt annat än mot underklassen, liksom.Ja, jag tycker nog faktiskt att såna där resonemang blir ganska osmakliga. Har några bekanta som ofta använder uttrycket och jag får mest känslan av att de själva vill "vara något"; att de är något förmer än vissa andra i närkretsen. Det blir för mig till och med ganska töntigt och gällande de jag tänker på blir jag fylld av tvivel om de egentligen är så särdeles nöjda med sina egna val (som alltid presenteras som någon slags exklusiva val o gärna samtidigt som man mer eller mindre direkt jämför med oss andra. " Vi skulle ALDRIG välja att...." " Gud det är så skönt att bo i x-land, det är liksom en helt annan stämning och..." "Jag saknar verkligen INGENTING i Sverige! Det är ju så löjligt med svenskarna att..." . De pratar på som om de måste övertyga sig själva om att de verkligen ÄR något, att de GJORT något så Speciellt.
Förlåt men måste fråga varför du "gillade" detta inlägg då?
Det är väl bara bra att sånt här kommer fram tycker jag som personligen anser mig inte hysa en massa klassförakt men lik förbannat kommer på mig själv med just det där klassföraktet ibland.
Menar du att jag föraktar medelklassen eller menar du mina bekanta? För det är nog snarast så att jag själv tillhör just medelklassen... (Kanske till och med övre medelklass, jag vet inte hur man definierar sånt där riktigt).Och förakt och raljerande mot medelklassen känns ju bara sååå fräscht. Helt annat än mot underklassen, liksom.
OM du nu syftar på mig som "raljerande" så har du totalt missuppfattat mitt inlägg. Jag raljerar inte om medelklassen, jag berättar om personer som hela tiden måste hävda sig gentemot sin omgivning; framförallt genom att bedöma/döma alla andra hela tiden. Till exempel genom att kalla dem WT.Och förakt och raljerande mot medelklassen känns ju bara sååå fräscht. Helt annat än mot underklassen, liksom.
OM du nu syftar på mig som "raljerande" så har du totalt missuppfattat mitt inlägg. Jag raljerar inte om medelklassen, jag berättar om personer som hela tiden måste hävda sig gentemot sin omgivning; framförallt genom att bedöma/döma alla andra hela tiden. Till exempel genom att kalla dem WT.
Glöm inte NATIONALSÅNGEN på NATIONALDAGEN i SKOLAN!
Att det är röd dag spelar liksom ingen roll.
Och kyrkan, det är väldigt viktigt att alla går dit på den gamla kristna högtiden skolavslutning trots att alla är ateister.
Jag beskriver hur de i min vänlista på facebook som har angett "livets hårda skola" beter sig. Klassförakt eller ej men så är det iallafall.Jävla klassförakt i den här tråden, både från dig och exempelvis @Reville.
Ja!!! Exakt!!! Är det något man tycker, om man gått Livets Hårda Skola, så är man vänster om man inte håller med dem. Pk-vänster. Och de är enligt skolan "jättehemska". Och har ett värre förflutet än SD. Sådetså.
Nej, jag ansåg att man måste ogilla dem. Och då för deras ställningstagande i debatten om rasism (och homosexualitet). Det sistnämnda framgick inte iofs men var underförstått.Nja, jag tänkte väl mest på att du ansåg att man måste gilla Ernman, Schyffert och co. Själv har jag varken gått livets hårda skola eller kallar någon för Pk eller White trash. Jag gillar dock inte Ernman och co åsikter för det eftersom de är så verklighetsfrånvända.
Nej, jag ansåg att man måste ogilla dem. Och då för deras ställningstagande i debatten om rasism (och homosexualitet). Det sistnämnda framgick inte iofs men var underförstått.
Nej. Man måste ogilla dem. Egentligen hata, och gärna att de gruppvåldtas av muslimska män för för det är ju det de vill. Kulturberikning, är ju vad de gillar. Osv. Jag brukar "roa" mig med att läsa i deras kommentarsfält, och på rasistiska inlägg i allmänhet, men ångrar mig oftast. Min syn på allmän rösträtt, mänsklighet och empati får sig en rejäl törn. Det är faktiskt inte klokt vilket vidrigt hat som sprids till invandrare i allmänhet och till kändisar som står upp för dem. Helt vidriga kommentarer. Vad "Göran Johansson" i Nässjö vill ska hända med Malena Ehrman är faktiskt bortom allt förstånd. Men har man gått i livets hårda skola och är Svärjevän kanske det är logiskt.Ja, precis. För att inte tillhöra kategorin som det raljeras över här måste man enligt dig gilla dem.
Nej. Man måste ogilla dem. .
Fast nu motsäger du dig själv. Läs igen vad jag skrivit.
Du gillar inte deras åsikter. Jag fattar det. Men både du och jag, hoppas jag, kan skilja mellan att ogilla en persons åsikter och att skriva hatinlägg och en önskan om att de borde gruppvåldtas för det de står för. Om du inte (vill) förstår skillnaden mellan att ogilla och ogilla a la Näthat så, ja, då vet jag inte vad. Mitt inlägg var skrivet i ironi. Det torde framgå med ordet "ogilla" i sammanhanget att jag egentligen menade hata. Om inte får du antingen gilla läget och inse att du missförstod ironin, eller erkänna att du inte vill förstå den.Fast nu motsäger du dig själv. Läs igen vad jag skrivit.
Nä. Nu får du nog själv läsa igen.
Du gillar inte deras åsikter. Jag fattar det. Men både du och jag, hoppas jag, kan skilja mellan att ogilla en persons åsikter och att skriva hatinlägg och en önskan om att de borde gruppvåldtas för det de står för. Om du inte (vill) förstår skillnaden mellan att ogilla och ogilla a la Näthat så, ja, då vet jag inte vad. Mitt inlägg var skrivet i ironi. Det torde framgå med ordet "ogilla" i sammanhanget att jag egentligen menade hata. Om inte får du antingen gilla läget och inse att du missförstod ironin, eller erkänna att du inte vill förstå den.