Sv: Litet samlat "hejdå"..
Tack för alla lyckönskningar och grattis!
Jag och Sebastian landade hemma igår kväll, pigga och glada och längtade verkligen hem. Vi skulle egentligen åkt hem i tisdags kväll, men jag fick läkartid igår sent på eftermiddagen så då bestämde vi oss för att stanna kvar, istället för att behöva åka bil fram och tillbaka med honom precis i början.
Han är en gudomligt söt (Såklart!) liten pojke på 49 cm och en födelsevikt på 3180 g, 16 dagar innan BF. Knubbig och go alltså, och superenkel att ha och göra med. Han skriker endast när han är hungrig eller vill att blöjan ska bytas, och både äter och somnar om inom loppet av 10 min på nätterna och sover då i ca 3-4 timmar i sträck. Så vi får faktiskt sova ganska så bra, både jag och pappan. Han får sköta matningen på nätterna, medan jag sköter tillredningen av ersättning. Sen måste jag fortsätta att vara uppe en stund och röra på mig, för att få loss spänningar i snittet efter att ha legat ner länge. Då somnar dom två om på någon sekund
Själva snittet gick jättebra. Tog sammanlagt 40 min, och bedövningen hade släppt helt 2½ timme senare då jag fick åka upp till BB med sonen och pappan som var med mig på uppvaket. Morfinet tog tyvärr inte på mig, så smärtan var ganska så extrem innan dom hittade ett annat medel som fungerade. Men kvällen och natten var riktigt jobbig emellanåt, om det hann gå för lång tid mellan sprutorna. Ungefär 4 timmar efter att jag hamnat på uppvak så kunde jag stå upp själv, och ta små steg. Ytterligare någon timme senare kunde jag resa mig upp själv, och gå relativt okej. Dagen efter gick jag på promenader och allt kändes i princip som vanligt med kroppen.
Såå, det var en liten rapport det. Orkar inte sitta vid datorn så mycket, så det får bli mer senare. Ska slänga in en bild på underverket också