Liten tävling

Gnist

Trådstartare
:angel:

Hur lång träning har denna hund i vallning??

Och inget fusk :devil: :devil:

............................................................................................................

Tjakki_2_mindre.jpg

Vinnaren får äran av att kunna läsa av en vallhund :D :bump::banana:

Bonusära om någon dessutom kan säga ras, ålder och kön på hunden ;)

Senast ändrad:
Sv: Liten tävling

Jag vet!!!!

Men då blir det ingen sport. Men slug är jag:D

En lapska är det iaf:)

Senast ändrad:

Jag tror det är en 12årig (den är ju grå juh) överviktig bordercollie (för det är bara de som vallar) som får testa på vallning för första gången nu när den avslutat sin karriär som agilitymästare (för det är det bara bc:ar som blir).

Är jag nära...?! :idea:

Jag tror det är en 12årig (den är ju grå juh) överviktig bordercollie (för det är bara de som vallar) som får testa på vallning för första gången nu när den avslutat sin karriär som agilitymästare (för det är det bara bc:ar som blir).

Är jag nära...?! :idea:

:rofl::rofl::rofl::rofl: :love:

Ja jag glömde säga att jag tror det är en pojke för svansen står upp på den och det gör den alltid på pojkar. :)

Du är ju bara bäst, men tyvärr helt fel ute i det mesta :D

Ett rätt har du i alla fall :cool:

Trumma på bäst du vill :devil: :rofl:

Fler förslag vill jag ha innan jag avslöjar det rätta svaret :cool:

Lite OT, men vore jag det fåret skulle jag skita knäck...

(Att kalla mig fårskalle nu vore aaaalldeles för uppenbart så låt bli... :D)

Ja men vore jag ett får så vore jag inte så modig va... Och eftersom jag dessutom skulle vara ett skogstrollsfår vore jag nog ännu fegare. Och den där hunden ser respektingivande ut.

Nu var jag och kikade på din sida tidigare idag, så jag kan ju inte vara med :(
Men jag såg iallafall att det var en mops ;)

Hmmm..
Jag ser inga kulor så jag gissar på en tik... Följer dessutom med strömmen nu och gissar på att det är första gången hOn vallar..?

Rasen och åldern var lite klurigare...Ser inte ut som en BC iaf!
Usch vad dålig jag är på vallraser...:cool:

Men kan det måhända vara en sån dära "Minerva ras"?:idea::D
*Dom är ju ganska så lika tycker jag*

(Och om ni undrar varför jag har redigerat mitt inlägg så är det Enbart för att rätta till eventuella stavfel)

Senast ändrad:

Haha, vilken söt :D på svanshållningen ser den ut att tycka det är ganska 'spännande' och bara därför gissar jag på att de är rätt ung, kanske 1-1½ år. Sen så, bara för att du frågar oss, så tror jag det är första gången den träffar fåret (-en) men blir lite osäker eftersom den ser ut att ha rätt position och oerfarna hundar kan ju vara lite 'flaxiga' och inte veta var dom ska vara ibland :p , nåja... jag chansar vilt på att det är en nybörjare iaf.
Kön och ras? Ja, det ser då inte ut som en BC och inte en aussie men det liknar Minerva så det är säkert en lapsk vallhund :p
Kön vågar jag mig inte på att gissa...

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 666
Senast: Ragdoll
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
11 474
Senast: ii-ssa
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 588
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 034
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar