Liten hund till stall och annat

Sv: Liten hund till stall och annat

Jack russel,Dansk gårdshund..lr vad heter den (minnesförlust)... eller kanske en västgötaspets?
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Welsh Corgi Cardigan? Lättsam hund med mycket humor, lagom aktiv och lagom stor. Lättskött päls där smutsen ramlar av när hunden torkat.
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Är det dom som är lite längre i kroppen och kort svans och stooora öron? Dom är jätte fina :) undrar om dom inte blir lite stora för att ränas som liten...
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Nu är juh ja aningens partisk men....en jack russel :love: Är med på ALLT men kan lika gärna ligga inne en hel dag under täcket å bara mysa!
Min tjej är min vapendragare hon är med på allt! De enda negativa med henne är väll att hon är aningens för jacktig (men de är juh bara att välja en valp med lite mindre jacktstamm i sig) och att hon är lite väl mammig när de gäller nytt folk, dom är jätte roliga men hon stannar inte gärna på nya ställlen. Fast iofs de är väll bra de me!

Som igår va hemma och jätte lessen, då lämnade hon inte min sida satt ja vid datorn låg hon under den, kolla jap å tv låg hon i knät, på toaletten låg hon på mattan därinne :love:
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Min är absolut inte skällig.
Hon är väldigt tystlåten faktiskt.
Ibland sitter hon i fönstret och kollar ut och om det kommer en annan hund utanför kan hon moffla till en gång - så att vi vet at hon har sett ngt. Samma sak om ngn kommer in på vår uppfart.
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Det låter precis som "min" jack russell:love: Följer en i vått och torrt:laugh:

En gång visste jag inte vart hon var då sa min bror
- Har du kollat vid fotknölarna?
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Det låter precis som "min" jack russell:love: Följer en i vått och torrt:laugh:

En gång visste jag inte vart hon var då sa min bror
- Har du kollat vid fotknölarna?

Haha, det där känner jag igen. Jag kan titta mig runtomkring och ropa på den lilla hunden, och sen ser jag ju att hon går precis vid fötterna på mig.:D
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Hej.
Hoppas ni kan hjälpa oss lite i vårt dilemma :)
Vi är ett ungt par som funderar på att skaffa en till hund. Vi har en labrador hane på två år som är en riktig liten rövare, fast mest är han charmig :D

Som andra hund så vill jag, då det blir förmodligen mest min hund eftersom min sambo mer eller mindre har stulit min labbe :p, ha en mindre hund. Den ska vara med på gården bland hästar höns och annat, gå lite kurser i framför allt lydnad och spår samt agility. Labben tränar jag lydnad, spår och lite jakt med. Dock inte väldigt intensivt. Gärna en aktiv pigg och glad hund men ingen träningsnarkoman eftersom det kommer förekomma lugna soffdagar och dagar då vi inte hinner träna.

Jag tycker om att borsta och pyssla men vill inte ha en alltför krävande pälsras.

Vill gärna ha en mysig, charmig, glad liten hund som gärna är med på det mesta man kan hitta på, men inte får spunk av att inte träna eller motionera massor varje dag. Finns det?:)

Funderar på mops eller boston terrier. Tycker om Westien också. Så vad tycker ni?

Ber om hjälp i rasdjungeln :D

Jag måste, som folks säkert redan gjort, tipsa dej om "min" ras, Jack Russell.
En liten hund, men robust å tålig,glad å possetiv till de mesta. Inte särskilt mkt pälsvård, syfftar då på släthårig.

Å ur egen synpunkt, så har mina inget emot att vara superaktiva i stallet 5-6 dagar i veckan, sen bara ligga hemma å slappa 1-2 dagar i veckan, borrset från kissrundor, å en å annan mellan promenad på 40-60 min.

Helt klart en härlig ras. Stor hund i litet format.
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Ha Ha, det märks att det är många som gillar JRT :D
Storleken och piggheten gillar jag. Men de jag har sett har så himla svårt att koppla av. Har träffat en jag verkligen tycker om och jag skulle gärna ha en JRT som honom. Men han är inte tillsalu :p

Sen har väl de flesta JRT lätt för att ta till skall...eller?
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Sen har väl de flesta JRT lätt för att ta till skall...eller?
Då är min chihuahua värre faktiskt. :D

Visst skäller min JRT, men hon skäller när hon ska skälla enligt mig. Hon skäller inte när det väsnas på gatan tex, men hon skäller när någon kommer in genom grinden. Precis som det ska vara enligt mig!
 
Sv: Liten hund till stall och annat

Ha Ha, det märks att det är många som gillar JRT :D
Storleken och piggheten gillar jag. Men de jag har sett har så himla svårt att koppla av. Har träffat en jag verkligen tycker om och jag skulle gärna ha en JRT som honom. Men han är inte tillsalu :p

Sen har väl de flesta JRT lätt för att ta till skall...eller?

Nja, de är nog mer från individ till individ, mina skäller inte mkt, eller inte i onödan, kommer de någon ny till "deras" stall, då ska dom så klart leka björn å försöka skrämma iväg den personen, men folk tkr dom bara är gulliga, sätter sej ner på huk å hälsar sen är de okej för hundarna att dom är där.

Oj, du måste haft otur med dom JRT:s du träffat, tycker snarare tvärtom, dom älskar å mysa hemma i soffan, gör de mer än gärna, de samma på sommaren, då ligger dom hellre i solen å myser hela dagarna än å springa runt å leva rövare. Men de är klart, finns väl dom som har något som kan likna "damp", tack och lov har ingen av min tre de. ;)
 
Sv: Liten hund till stall och annat

*KL*

Fast min springer runt och lever rövare också! Hon sover ju inte bara hela dagarna liksom. JRT är en aktiv hund och man skaffar sig inte en JRT om man egentligen vill ha en soffpotatis som inte kräver någon typ av aktivering alls. Men då tar man ju enligt mig bort charmen med att ha hund. Man vill ju ha en hund som är arbetsvillig, som vill leka, som vill vara till lags och som vill hänga med på saker och ting.

Sen måste de ju kunna slappna av också, men det kan de allra flesta hundarna. Min JRT har sovit i stort sett hela dagen, eftersom jag har tenta imorgon och pluggar till den och inte tänker aktivera henne speciellt idag. Vi har gått ett par kissrundor, och det är allting hon får idag och det nöjer hon sig med. Imorgon efter tentan blir det långpromenad tillsammans med sambon om inte sambon tar med henne ut på joggingtur medans jag tentar. Vi får se.

Däremot måste jag säga att ALLA älskar min JRT. Får de välja mellan henne och chihuahuan, som jag tycker är sötare, så tycker alla att JRT är sötare eftersom hon har en så bra personlighet.
 
Sv: Liten hund till stall och annat

HaHa.. ja, de är klart mina kan leva rövare oxå, men de händer inte allt för offta då dom är ute i stallet med mej hela dagen, å då mest uppskattar värmen å att få sova inne.

Fast nu efter att jag hämtat hem lilla Mio (12 veckor) så händer de ju att han får fart på tiken om kvällarn, så visst är hon lätt å trissa igång, men jag ser de mest posetivt, då är de en hund som är frisk å glad iaf, sen att dom kan slå om helt, från värsta leken 480km/h till halvdöda är ju lite förvånande.

Men till rasens fördel så är de verkligen en hund som är å vill vara med på de mesta, riktiga charmtroll om ni frågar mej.:love::love:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 409
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 075
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 188
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
3 451
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp