Lite tips någon?

Mirre

Trådstartare
På fredag är det dags för Isaks EG röntgen, vilket innebär att han inte får sova
på natten innan. Han måste sova på undersökningen.
Har lite smått panik inför i morgon kväll och natt. Frågan är ju också hur man ska hålla honom (och sig själv) vaken på vägen dit. Vad händer om han inte sover på sjukhuset? Måste vi vara kvar då? *paniik* Jag hatar sjukhus på alla tänkbara sätt.
Vägen in till stan är inte precis rak utan svänger hela tiden. Det + gravid + jättejättetrött= illamående till tusen hela vägen. Vill bara att fredag ska vara över nu. Undersökningen är inte förrän kl 10 dessutom. Nog kan han väl sova på natten då om man väcker honom tidigare? Han sover ju dock ingenting på dagarna längre.

Sv: Lite tips någon?

Jag tycker du ska ringa imorgon och fråga om och isf hur han kan sova. Jag har gjort ett sömn-EEG själv som jag antar att det är han ska göra? Det är isf ingen röntgen utan man får elektroder i hårbotten.

Jag, som vuxen, hade också tid vid kl 10 eller om det var 11 och fick inte gå upp mycket senare än 8 dagen innan och skulle sen vara vaken till undersökningen. Dvs ca 27 timmar, inte helt lätt för en vuxen och jag lider med er och hoppas att det går hyfsat smidigt för er ändå och att barn kanske kan få sova litegrann.

Ja jag får väl göra det.
Men vad tror ni, om han inte somnar, måste vi vara kvar då?
Eller kan man bara få en ny tid?

Jag har inget svar på din fråga, men reagerar på att det låter väldigt inhumant att utsätta små barn för något sådant! Kunde inte testet ske nattetid kan man undra?

Nu är det lite sent påtänkt men jag hade försökt lägga om dygnet.

Faktiskt fattar jag inte hur du ska kunna hålla barnet vaket, mina går inte att hålla vakna särskilt länge, och eftersom ni ska åka bil så lär han ju somna bums ni åker...

Precis så känner vi också.
Han lägger sig vanligtvis vid halv 8.
Någon gång har han varit vaken till 10, men då var det vansinnigt varmt.

Att hålla honom vaken sådär är omöjligt.
Både hemma och i bilen.
Hade varit mycket bättre om man fått en tid på kvällen/ev natten.
Eller att man åkt in idag och sovit kvar till i morgon. Så undersökningen gjorts i natt.

Han sover inte dagtid så, men i bilen brukar han somna.

Har en väldigt trött Isak i soffan redan nu.
Och läkaren tror att han kan vara vaken en hel natt...
Han orkar ju knappt vara vaken nu.

Tycker det är helt vansinne att ge en sådan tid till en så liten.
Det finns inte en möjlighet att jag kan hålla honom vaken så att han garanterat sover just den tiden.

Tittar på film nu, funderar på om man skulle gå ut en sväng för att hålla honom uppe en stund till

Senast ändrad:

Är det inte bättre att ni får sova en stund nu (om han inte redan gör det) och så går ni upp vid 3-tiden i natt? Även om han inte sover på dagtid normalt så kan ni kanske hålla igång honom så att han är rätt spak vid 10-tiden. Hjälper det att ge honom välling för att varva ner så att han ändå kan sova på dagen?

Ja det kan du nog ha rätt i.
Det känns smartare att göra så faktiskt.
Välling har han inte druckit på ett år säkert, om inte mer.
Har varken flaska eller mugg kvar :P
Men värt att testa kanske.

Frågan är hur vi ska hålla honom vaken i bilen på väg till stan.
Men är han uppe från tre kanske det inte gör så mycket om han sover i bilen.
(tar ca 30-40 min att åka)

Senast ändrad:

Vi har gjort sömnest två gånger på vår lille kille och inte har han varit vaken hela natten inte. Nu är han en väldigt trött kille om han vaknar tidigt och kan därmed också somna om han åker bil tex på förmiddagen.

Jag skulle låta honom sova och sen gå upp i natt vid 3-4 tiden kanske beroende på om det är en trött kille annars, är det en barn som blir pigg genom att sova en kort stund så behöver sovtiden minskas lite. Det är inte så bra om han somnar i bilen då kommer han troligen inte att somna sedan. Vi är alltid två som åker med honom. En som kör och en som håller honom vaken. När det inte går att hålla honom vaken i bilen längre så stannar vi och tar ut honom och går en liten promenad så han vaknar till igen. Då brukar han hålla sig vaken tills vi kommer fram.

Sen får ni komma in i ett rum där ofta två sköterskor sätter elektroder i huvudet, kommer inte ihåg hur många men i allafall 20 stycken. Sen får man lägga sig i sängen. En av oss låg med honom i sängen och försökte få honom att slappna av. Det kan ta en stund men besökstiden brukar vara beräknad på ca 1 ½ timme. När barnet väl har somnat så ligger man kvar tills de är klara med mätningarna. Och det är inte så väldigt lång stund, kanske 15 minuter innan man får väcka igen och det är klart.

Har du frågor får du gärna fråga :)

Åh vad bra att du svarat som gjort det :)
Vad händer om han inte somnar?

När han var inlagd förut så somnade han vid 23 på kvällen.
Väcktes vid 1 för att ta prover och sov sedan till sex på morgonen.
Sedan var det full fart hela dan.
Han sov i bilen på väg hem men sedan var han pigg till vanlig sovtid på kvällen.
Så vi kan ju absolut inte garantera att han sover i morgon.

Nu har vår alltid somnat men jag kan inte tänka mig nått annat än att om det är helt omöjligt att få honom att somna så får man boka om tiden helt enkelt.

Lycka till!

Coop

Oki ja verkar lite bökigt om man ska vara kvar tycker jag.
Nu sover han alla fall, däckade halv 10 stackarn.
Han sover i snitt tolv timmar per natt, känns grymt och tvinga upp honom halv 4 då. :crazy:

Det gick bra, vi gick upp vid femtiden.
Han sov inte på undersökningen men det gick bra ändå, han fick se en film och då låg han stilla och slappnade av.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 052
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 090
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
16 071
Senast: Trott
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 907
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar