Lite *spin-off* på schäfertråden...

R

Rigoletto

Sitter och förfasar mej över bilden på schäfern i Love_Travare`s tråd.

Funderar lite på om det finns någon mer ras som så markant som schäfern ändrat utseende (exteriört) genom åren? Gärna med bilder.

För att se hur utvecklingen ser ut, inte för att "klanka ner" på vissa raser.

Sv: Lite *spin-off* på schäfertråden...

Ja, nåt sånt. Säg runt 50 år då. Eller både 50 och 100 år.

Senast ändrad av en moderator:

Australisk Terrier 1962

th_Aussie250-60tal.jpg

Australisk Terrier 2006

Stromboli2hemsidan.jpg_ram.jpg

Jag kan ju inte påstå att jag tycker att rasen utvecklats negativt..Snarare tvärtom..

Var den så där överbyggd bak förut? Eller är det bara en synvilla?
Tycker också den ser mycket bättre ut idag än förut.

Överbyggd bak, dåliga bakbensvinklar, raka skuldror, tunn benstomme etc. var mkt vanligt förr i tiden. Hunden på bilden var champion, så han var nog bättre än genomsnittet ändå..

Jag tycker också att hunden år 2006 ser mycket bättre ut. Trevligt att se att utvecklingen kan vara positiv också!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 821
Senast: hundtant
·
Hundavel & Ras Jag har en sheltie, och sheltie är "min ras" sedan årtionden. Det jag gillar är storleken och att de är alerta och lättlärda. Men jag...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
9 699
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Kanske lite off-topic, men den här tråden tillsammans med alla rasvalstrådar och ovanliga-raser-tråden har fått mig att fundera över vad...
15 16 17
Svar
332
· Visningar
22 024
Senast: Maniac123
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka