Lite roligt faktiskt...

YorkWann

Trådstartare
Var ute och gav hundarna mat på gräsmattan imorse, passar mina föräldrars hund, så hon var ju också med.
så kommer grannen ut och säger,

-Alltså, jag måste fråga, vi har stått i fönstret nu, min väninna och jag, och vad ÄR det för raser i den lilla?? Yorkshireterrier (?) ser jag ju, men jag tror på westie och min väninna tror på tax. (??!) Eller är det fler raser?

Jag: näe, hon är renrasig.

Grannen: Nä.

Jag: :crazy: Jo.

Grannen: Nä.

jag: Jo, det är en australisk terrier, och hon är renrasig.

Grannen: nä, en sån ras finns ju inte, säg nu, vad är det i henne?

Jag: Men alltså, hon är ju renrasig så jag vet inte vad du vill att jag ska säga?

Grannen: du behöver inte skämmas för att du har en blandis, det har jag med! Och förresten tycker jag den stora behöver gödas!

Jag: Jo, han behöver gå upp lite i vikt men han behöver också sätta mer muskler, och det kommer, men sånt får ta lite tid vet du. Och jag skämms inte för blandisar, jag har även haft blandis innan, så hade hon varit det hade jag sagt det, men nu ÄR hon RENRASIG.

Sen vart hon grinig och gick, så jag ropade glatt ha en trevlig dag efter henne :D

Sv: Lite roligt faktiskt...

:rofl::rofl:

ja vissa är roliga!!
men, jag hatar verkligen när folk lägger sig i hur ens hundar sköts eller vilket hull dom har.. :mad:

n619497826_417649_510.jpg

Här är "blandisen" Som somnat i mitt knä :)

n619497826_417645_9155.jpg

Och här är hon på väg in i ett spännande träd! :)

Edit: sorry för de stora bilderna!

Jo, sånt har man ju börjat vänja sig vid.
-Gud så söt! Är det en.....eh....en....?
-En schäfer.
-Jaha, blandat med?
-Nej, en schäfer, bara.
-Ja, näää, fast dom ser inte ut sådär.
-Jo, tydligen. (Det kan liksom inte debatteras bort)
-Det kan vara en sån där groenendal kanske?
-Ja, och tänk vad kenneln ska bli besvikna att efter flera sm, och nm-guld bara i år, plötsligt fått en groenendal i en kull?

Ibland retas min chef lite, och viskar till kunden att det är en blandras, och då blir de medlidsamma och tänker typ "Stackars tjej som så hett önskar att det ska vara just en schäfer.."

Det som ärlite roligt är ju att mina föräldrars hund är en korsning mellan tax/pudel/pappillon/någon spets sort. Och henne är det ingen som frågar om :crazy: :)

:rofl: jobbigt... :D

min kines är ingen kines heller - för den har ju hår OCH den är fin. kineser är ju fula och hårlösa... :smirk: alla som vet vad en kinesisk nakenhund har tydligen bara sett han den där som blev årets fulaste hund för nått år sen. by the way blandning.. :)

Men gud vilken jobbig människa:p

jag tycker också du ska skriva ut ett faktablad med bilder om Autralisk terrier och ge till henne :D

Jo, sånt har man ju börjat vänja sig vid.
-Gud så söt! Är det en.....eh....en....?
-En schäfer.
-Jaha, blandat med?
-Nej, en schäfer, bara.
-Ja, näää, fast dom ser inte ut sådär.
-Jo, tydligen. (Det kan liksom inte debatteras bort)
-Det kan vara en sån där groenendal kanske?
-Ja, och tänk vad kenneln ska bli besvikna att efter flera sm, och nm-guld bara i år, plötsligt fått en groenendal i en kull?

Ibland retas min chef lite, och viskar till kunden att det är en blandras, och då blir de medlidsamma och tänker typ "Stackars tjej som så hett önskar att det ska vara just en schäfer.."

hihi precis såna kommentarer som bewildered får om sin mörka schäfervalp då ;)

jag blev utskälld en gång för att jag inte gick med på att jag hade en boxer - och dessutom okuperad. Jag gav upp och tog min rottweiler och gick därifrån :D

Fast om en hund är extremt mager tycker jag inte det är konstigt att man FRÅGAR varför. Det kan ju ha andra orsaker än misskötsel men om jag ser en sådan blir iallafall jag orolig:s
Man behöver ju inte vara otrevlig men hade min hund tex haft en sjukdom som gjort att hon tappat massor med vikt skulle jag inte bli förvånad eller illa till mods om någon frågade vad som hänt med henne...

min är inte extremt mager, men han håller på att bygga muskler och var extremt mager när han kom, har sen dess gått upp 5kg! :)

Nej jag menade absolut inte att din var extremt mager :)
Det kan ju inte jag ha någon aning om iom att jag aldrig sett h*n :D

Nu låter jag kanske som en människa som går och granskar andras hundar och drar dem över revbenen för hullbedömning dagligen, men så är det inte :D

Nu låter jag kanske som en människa som går och granskar andras hundar och drar dem över revbenen för hullbedömning dagligen, men så är det inte :D

:rofl: det vore ju nått!

"Den här känns lite i överhull, har ni funderat på ökat motion kanske?"

:D

hihi precis såna kommentarer som bewildered får om sin mörka schäfervalp då ;)

jag blev utskälld en gång för att jag inte gick med på att jag hade en boxer - och dessutom okuperad. Jag gav upp och tog min rottweiler och gick därifrån :D

Vaddå schäfer? det är väl en labbe eller? För jag menar, Såååå lugna är inte schäfervalpar och han är ju SVART! *grimas*

Jag tycker min kille kan ställa öronen nu, färgas upp lite och nypa dom som kallar honom labbe. *muttermuttermuttermutter* (inge ont om labbar.. tycker massa om labbar.. men vill inte ha en själv.)

Gabbi; Visst katten/hundan är det drygt? För jag menar - Det är Väl KLART att det inte är en schäfer - dom är ju inte så mörka.. det vet ju alla.. Konstigt. ;) Har börjat le lite och säga "Ja visst är det en korsning.. Mellan långhårig och korthårig schäfer.. så nog är det en schäfer-schäfer korsning alltid...."

Fast om en hund är extremt mager tycker jag inte det är konstigt att man FRÅGAR varför. Det kan ju ha andra orsaker än misskötsel men om jag ser en sådan blir iallafall jag orolig:s
Man behöver ju inte vara otrevlig men hade min hund tex haft en sjukdom som gjort att hon tappat massor med vikt skulle jag inte bli förvånad eller illa till mods om någon frågade vad som hänt med henne...

mensom jag förstod det så var inte hunden extremt mager. det finns väl självklart hundar som är extremt magar åxå - men folk lägger sig i oavsett om dom har 1kg övervikt eller undervikt....

Min Italienska vinthund är inte en vinthund, för de är ju stora - det har man ju sett på TV. Jag har varit med om ett flertal varianter på nedanstående dialog.

Frågvis person: "Det ser ut som en sådan där vinthund"

Jag: "Ja, det är det också. En Italiensk vinthund.

FP: "Väldigt vad lik den var en vinthund. Fast i miniatyr."

J: "Det är som sagt en vinthund."

FP: "Nej, det kan det ju inte vara, de är ju mycket större. Men det är kanske en valp?"

J: "Nej hon är en bra bit över tio år, så det är ingen valp. De ska vara så här små."

FP: "Ja, ja. Säger du det så...men det ser inte ut som vinthundarna på TV."

Någon gång i månaden brukar jag få synpunkter på att min hund är så mager. Inga revben sticker ut, utan de hakar upp sig på att hunden har smala ben :crazy:. Kan hundar överhuvudtaget lägga på sig fett på benen?

Det som ärlite roligt är ju att mina föräldrars hund är en korsning mellan tax/pudel/pappillon/någon spets sort. Och henne är det ingen som frågar om :crazy: :)

åhh.. har du bilder på den?? Jag vill se fler pudel/papillonkorsningar nämlingen... snääääääääälla........... :rofl:

Låter nästan som det jag råkade ut för när jag hade köpt en Tervueren för ett 20-tal år sedan..
Var efter en ny import så reg. var inte klar när valparna var 8 veckor, så vi valp köpare fick inte med någon stamtavla vid köpet.
Inget skumt med det utan det var helt OK.

I vart fall så var jag ute en kväll med valpis i stan för miljö träning.
Kom fram en som enligt han själv ”viste allt om hundar”
Och frågade samma sak vad det var för blandras?
Sa ju som det var att det var en renrasig Tervueren eller Belgisk vallhund som de ju också kallas.
Fanns ingen ras som hette så och det viste han bestämt för han viste varenda godkänd ras (expert som han var:angel:)
Vem hade jag köpt av och hade jag fått någon kennelklubbs stamtavla?
Var med möda jag kunde hålla mig för skratt och fullt sanningsenligt säga att nej någon stamtavla hade jag inte fått, men renrasig var hon.
Jaha du, hur mycket har du betalt då?
Nu kommer jag inte ihåg vad jag betalade för henne, men det på den tiden ett vanligt valp pris.
Sedan gick experten igång, om hur lurade jag hade blivit, men han skulle minsann hjälpa mig (sic!) att anmäla säljaren och jag vet inte vad…
Till sist kunde jag krångla mig ifrån med ett löfte att ringa honom om vad uppfödaren hette/adress/tel numer som jag av någon orsak inte kunde komma ihåg…:rofl:

Jag undrar alltid vart myten om alla lugna Labradorer kommer ifrån..? Mina valpar och unghunda har alltid varit mer eller mindre odräfliga... (Utom den sista som "bara" varit pigg :D)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 591
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Hjälp mig att klura på raser! Pappa har nu precis gått i pension, och de vill nu ha hund på heltid. Jag hade en Australisk terrier som...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
7 766
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag och min sambo har dom senaste åren väntat på rätt tillfälle för att skaffa en Rottweiler. Jag har haft en tik av rasen sedan...
Svar
9
· Visningar
1 389
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka