Pancakes
Trådstartare
Så igår bestämde jag och sambon att gå skilda vägar. Inga barn, inga gemensamma husdjur, vi bor i hyresrätt så det ska väl inte vara så förfärligt svårt rent praktiskt. Vi har inte haft det så bra, inte så dåligt egentligen heller, men det funkar liksom inte. Vi har nog båda varit på väg i tanken ett tag redan. Men nu när det gått ett tag landar det hos mig att jag kommer vara ensam ett tag framöver, vem vet hur länge. Jag upptäckte nu på morgonen att jag visst är mycket mer ledsen än jag trodde. Hästen är ofräsch sen länge, min ekonomi dålig, jag har inte så många kompisar på orten och idag ska jag tillbaka till ett jobb som mer eller mindre dunkade mig i väggen på bara ett par veckor och det känns inte som att jag hämtat mig under semestern.
Det är liksom först nu tårarna kommer, jag var helt fine när vi pratade om det igår. Jag tror jag sörjer att tvåsamheten inte längre kommer vara ett faktum mer än den här specifika partnern, att vara en av två är nog det som gjort att jag inte gett upp redan. Jag är rädd för att bli ensam, känna mig ensam. Ändå är det här uppbrottet inte så där hjärtskärande som de tidigare varit. Jag känner mig inte sårad eller lurad, bara ledsen nu på morgonen. Mycket mer ledsen än vad jag var beredd på.
Det är liksom först nu tårarna kommer, jag var helt fine när vi pratade om det igår. Jag tror jag sörjer att tvåsamheten inte längre kommer vara ett faktum mer än den här specifika partnern, att vara en av två är nog det som gjort att jag inte gett upp redan. Jag är rädd för att bli ensam, känna mig ensam. Ändå är det här uppbrottet inte så där hjärtskärande som de tidigare varit. Jag känner mig inte sårad eller lurad, bara ledsen nu på morgonen. Mycket mer ledsen än vad jag var beredd på.