Lite moraliskt stöd om ni har nåt till övers =)

AnneSofie

Trådstartare
Ska iväg till klinik för att kolla hälta på min halta lotta, grejjen är dock att hon/jag aldrig varit iväg på ngt sådant förut, då vi varit lyckligt förskonade från sådant tidigare.

För det fösta så gillar hon inte att åka transport, hon gör det, men mkt motvilligt. Sedan har hon somsagt aldrig varit på vet.klinik förut och lär vara uppjagad bara av transporteringen. Sedan har vi den obligatoriska rakningen av ben innan bedövningsprutorna...hästen har aldrig varit i närheten av en klipp maskin (tog lång tid att få henne att acceptera sprayflaskor)då hon alltid fått ha sin päls kvar på vintrarna.. Och sen rummet man går in i för att ta sprutorna..tom mammas enormt lugna och tålmodiga islänning protesterade där inne... Och tillsist att få in henne i transport för att åka hem efter allt elände..suck!:eek:

Pållan är normalt en trevlig och snäll häst, men dock rätt speciell och bestämd om hon inte vill göra ngt.

Tror egentligen att det kommer gå rätt ok, MEN snälla berätta hur det varit för er när ni blivit tvugna att åka in med halt/sjuk och rätt "livlig" häst! Alla historier är av intresse, helst vilda hästar som det gått bra med hos vet :rofl:

Är bara nervös för att jag aldrig behövt vara med om det förut, och vet inte riktigt hur det går till..

(Föressten, hur gör vet. med lugnande? Vet att dom kan ge vid röntken och ultraljud, men innan böjprov osv funkar det inte va?)

/nervvraket som är mest rädd för att veterinärerna ska bli sura och inte vilja undersöka hästen :D

Sv: Lite moraliskt stöd om ni har nåt till övers =)

Har "tyvär" ingen historia när jag varit på en klinik men jag tror att det går bra (hoppas det!!)..
Skriv senare och berätta hur det gick..

//Michelle

Ingen som har lite händelser/historier att "lugna" mig med?? :bump:

Ok, vet att långt ifrån alla hästar sköter sig exemplariskt, vill bara höra om dom!

Så jag slipper stå där å skämmas över min häst som är den enda i världen som inte vill samarbeta med vet. :angel:

Hejhej!
har ingen historia till övers om vet.besök..men är själv lite pirrig då jag snart ska köra ner min buse till 1½ åring för att få chipmärkas :)

måste bara berätta om min förra häst som jag sålde till luleå..han skulle åka från travbanan här i sundsvall..så först transport dit ,sen lastning upp på en lastbil!! trodde aldrig att det skulle gå så smidigt som det gjorde,eftersom jag inte varit ute och åkt med honom förutom de fem km hem från hans förra ägare,det var så skönt att allt gick bra med min kille sista gången han var med mig..:cry: inga trista minnen! han hade skött sig utomordentligt bra även vid turen hem till de nya ägarna där..jag var så stolt över "lilla" bubben!:) men måste medge att jag saknar honom :crazy:

veterinärerna är nog vana vid alla de olika hästar som kommer in varje dag,de har nog stött på ett och annat :D

hoppas att allt går bra! /terese

Hej tjejen!

Hur har det gått? Har ni varit in på klinik än? Tänkte bara, för att lugna dig lite, berätta om Lotus som ju normalt sett kan vara en ganska vild och bestämd krabat, men som är världens snällaste på kliniken. Han är stamkund på Ultuna och har ju bott där i två omgångar, men redan första gången var han en ängel, och all personal var ledsen när han skulle åka hem, han hade varit sååå snäll och sååå gosig.

Så alla monster är inte monster på kliniken ;)

Ullis

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 191
Senast: Juli0a
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 882
Senast: Takire
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 442
Hästhantering Hej! Till mitt problem: Har en häst jag köpte i augusti. Har stått hos uppfödaren hela livet. Aldrig varit några bekymmer att lasta/åka...
2
Svar
37
· Visningar
3 973

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka