Lite marig fråga...

Sv: Lite marig fråga...

Gumman skrev:
har ingen våg ute i stallet. Men ger han 3 rejäla krafftskopor med lusernhack. Det motsvarar väl ungefär en 10L hink med Lusern...Tippar på att det är närmare 1kg. Men när han får Lusern så håller han hullet bättre, annars tappar han direkt..
Det "låter" som om det inte finns tillräckligt med protein i ditt hö. Jag har ju inte den blekaste aning om vad Åsebro innehåller men om hästen tar sig på lucern så öka den.
// Linda
 

Liknande trådar

Foder & Strö Vår C-ponny fick fång i början på mars, har stått på box till slutet på april och därefter i en sjukhage på ca 12x12. Nu efter sista...
Svar
3
· Visningar
1 494
Senast: MayGrace
·
Foder & Strö Hej Buke! Jag har lite funderingar kring min fjordhästs foderstat och tänkte att jag kanske kunde få lite input. I dagsläget får hon...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 625
Senast: Kristall10
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 218
Senast: Ajda
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 582
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp