Lite hjälp med datorn

S

Silverstol

Jag vet inte vad som är fel så nån bättre rubrik kunde jag inte komma på..

I vilket fall, jag kan inte surfa på vissa sidor som photobucket, svt och freewebs, det kommer upp ett felmeddelande så fort jag rör på musen och sidan stängs ner.

Nån som har någon aning om vad som kan vara fel? Surfar med IE. Vet inte vilken "version" det är, hur kollar man det?

Sv: Lite hjälp med datorn

Vad säger felmeddelandet?

För att ta reda på version kan du klicka på Help/Hjälp i programmets menyrad, därefter About/Om.

Har isåfall version 6.0

I felmeddelandet står det:

"iexplore.exe har stött på ett problem och måste avslutas.
Om du arbetade med något kan informationen som du arbetade med ha gått förlorad.
Beskriv problemet för microsoft"

Också kan man välja om man vil skicka en felrapport eller inte.

När du skickar felrapport kommer det upp ett meddelande om att det är skickat och så finns där en länk där du kan läsa mer om vad som ev. har orsakat felet, har du gjort det?

Ja, jag testade att välja "skicka felmeddelande" men fick inte upp något vad jag kommer ihåg.. Får testa igen ^^

Det enda som står när jag skickar felmeddelandet är en ruta med

"
" *Förbereder felrapport
* Ansuler till sverver
* kontrollerar status för det här problemet

Felrapporten har slutförts".

Och sen inget mer.

Det är i rutan felrapporten slutförts det ska finnas en länk.

Det står typ Vill du veta mer, eller Mer information på den

Det är i rutan felrapporten slutförts det ska finnas en länk.

Det står typ Vill du veta mer, eller Mer information på den

Det är inte alltid den infon kommer.

TS: Installera FireFox istället...den funkar MKT bättre.

Det är inte alltid den infon kommer.

TS: Installera FireFox istället...den funkar MKT bättre.

Har testat lite firefox innan men gillade den inte. Vissa sidor gick helt plötsligt mycket segare än med IE (fast idén är ju att det ska gå fortare, men jag gillar väl att gå mot strömmen :p ) också hittade jag inte så man kan få favoriter som på IE. Nää, bara jobbigt.

Favoriter heter bokmärken i Firefox :idea:

Sök lite på Firefox här i forumet så får du en del tips.

Det är ju med webläsare som annat att det krävs lite tillvänjning. Jag har testat många genom åren och har IE 7.0, Opera, Firefox och Flock inatallerade just nu, men jag använder nästan enbart Firefox.

Men jag vill inte använda Firefox. :p
Gillar inte idén med att ha sånnadär flikar heller som det är i FF:

Smaksak men det är helt suveränt! Dessutom behöver man inte använda sig av fliksystemet :idea:

IE är tyvärr känt för att stänga ner sig själv i tid och otid för att den upplever konflikter med andra program och/eller programvaror till musar, skrivare och andra tillbehör.

Ett tips då!

Vänd dig till Microsoft support och ladda för allt i världen inte hem Internet Explorer 7.0 för den har flikar den oxå.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 690
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
2 219

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hur får man barn att leka hemma?
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Svullen över ögonen