lite förbannad

S

sucka

har precis varit ute på morgonpromenad med min älskling. Vi hade det lugnt och skönt och så ser vi några barn komma och vi ser att de har med sig en hund. när hunden sen ser Anton (min) då sticker den iväg från mattar som bara står och ropar på honom. Den kommer närmare och då ser jag att det är den där jävla hunden som har flugit på min förr och är otroligt aggressiv mot andra hanhundar. Jag håller min i nackskinnet medan jag rusar mot den och försöker schasa bort den, vilket går efter en stund.
Jag säger lite surt till mattarna att har ni ingen koll på hunden får ni koppla den eftersom jag vet att det inte är första gången den gör så.
Och jag får inte ens någon respons!!!! :mad: Ett ursäkta eller javisst, vi håller honom kopplad tills vi har koll hade ju varit toppen.

Jag ville bara avreagera mig lite. :smirk: Förra gången när Anton blev påhoppad av den så var han ju livrädd att gå förbi deras hus hur länge som helst. :crazy: Han har ju blivit påhoppad av andra hundar förut också, och det har ändrat hans beteende. Han är otroligt osäker på andra hundar nu.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: lite förbannad

Visst är det så otroligt irriterande o onödigt. Min ena hund har också blivit påhoppad o rejält biten flertalet ggr av lösa hundar, vilket har gjort att hon är väldigt rädd o osäker så fort vi ser en annan hund när vi är ute o går, hon morrar o skäller o stänger helt av.
Är det så svårt att ha sin hund kopplad på allmänna platser??
Och de som har sina hundar lösa, är de inte rädda om sin egna hund heller?? Nu mer, efter allt som hänt min, skulle det inte alls förvåna mej om hon i samma läge med lös framspringande hund, går till anfall. Är hjärtinnerligt trött på det, o är jätterädd för att det ska bli samma problem med våran andra..

sådär beter sig min hund också, morrar och går till attack. men han stannar först och checkar av läget. han rusar aldrig rakt fram längre som han gjorde när han var valp och bara ville leka. utan han stannar och luktar i luften först. men så himla svårt att få honom koncentrerad.
har man en hund som bara springer iväg då kan man gott ha den kopplad tills man har lärt den att man inte gör så. :mad:

Varför inte ta det för vana att ALLTID ha hunden kopplad på allmänna platser? Ser ingen anledning alls till att inte ha det, det kallas att visa hänsyn. Inte bara för oss med andra hundar utan även för dem som inte vill ha okända hundar fram till sej o ffa dem som är RÄDDA för hundar!

jo, visst. men som jag tycker har man koll på hunden kan man ha den lös men kopplad så fort man ser någon. ofta är det ju folk på allmäna platser och då har man den kopplad.

Om din hund "morrar och går till attack" tycker inte jag att du har någon koll på den.
Sessan går lös i princip jämt, och det för att jag vet att det bara är att kalla in henne och gå förbi oavsett om det är en hund eller häst man möter, hon lyder även om vi möter skräniga flängiga schäfrar som studsar mot oss och gapar eller en normal hund.

och därför har ja ghonom kopplad när det kommer andra hundar! men det är i kopplet han går till attack, inte annars. har funderat på varför men jag vet inte. hörde igår på vår lydnadsträning att det var fler hundar som betedde sig så i koppel. :smirk:

ja verkligen! nej, men jag vet inte...jag tror han känner sig fast och inte fri att kunna springa bort om han behöver. :crazy:
men till slut kommer vi att ha en hund som ALLTID är koncentrerad på matte, det är ju därför vi går lydnaden istället för agility den här terminen! :)

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 297
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Försökte hålla de kort, men gick inte så bra. Vet inte hur jag ska hantera denna situation då min hund morrar åt mig, kanske någon här...
2
Svar
38
· Visningar
5 338
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 750
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 494
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter