Linhalmspellets?

via

Trådstartare
Vi kommer eventuellt att bli återförsäljare för halmpellets. I samband med detta har vi blivit erbjudna att köpa in halmpellets från lin, vilket jag aldrig har hört talas om förut.
Är det någon här som har hört talas om eller till och med kanske provat detta? Hurdant är det i sådana fall i jämförelse med andra strömedel?
Jag funderar på att iallafall ta hem några säckar på prov, och se hur det beter sig i bädden.

Sv: Linhalmspellets?

Lin har, efter vad jag har förstått, bättre uppsugningsförmåga och är nog ett bra alternativ. Nackdelen är kanske priset? Lin är ju en dyrare produkt.

Men om man ställer pellets i relation till "lösströ", spån lr halm, så blir den totala kostnaden mindre eftersom det blir mindre materialspill med pellets.

Linhalmpellets är en intressant produkt och jag ser fram emot din utvärdering av detta.

:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: Murray
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 479
Senast: anna_panna
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 954
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel