Liner som stalltäcke?

Harbor

Trådstartare
På vårt stall slänger personalen alltid utetäcket ovanpå stalltäcket när hästarna släpps ut. Därav kom min idé av att kan inte hästen ha en liner som stalltäcke? Måste förstås ha en extra täckesgjord för att det ska hållas på. Dessutom skulle jag då kunna köpa ett 100g HW i ponnystorlek som annars är svårt att hitta. Nån nackdel med idén?

Varför kommer det inte att ligga still? Om vi har en täckesgjord runt om?

Pga designen. Jättesvårt att förklara. Men de är tunna, halkiga och pga konstruktionen med ett spänne fram så ligger de helt enkelt inte still. En gjord kommer inte hindra det om det inte är någon slags special. En liner på 200 gram och ett stalltäcke på 200 gram är som natt och dag.

Sen kommer linern glida under täcket med om inte stallägaren ställer upp på att fippla med att fästa och ta av det i täcket.

Prova om du vill men en liner kostar nästan lika mycket som ett stalltäcke och det är extremt stor risk du blir besviken.

(Jag har alltså testat din ide i verkligheten. Den var lysande i teorin men funkade inte alls på någon av hästarna i verkligheten.

Håller med övriga. Hade splitt nytt liner och regntäcke på lösdrift. Hittade hästen med LINERN hängande i stora slamsor ngn vecka efter, med regntäcket intakt..:meh:
(Det satt inte fast i regntäcket och lyckades ta sig ut trots täcke över)

Håller med övriga. Hade splitt nytt liner och regntäcke på lösdrift. Hittade hästen med LINERN hängande i stora slamsor ngn vecka efter, med regntäcket intakt..:meh:
(Det satt inte fast i regntäcket och lyckades ta sig ut trots täcke över)
Samma sak hände i mitt stall. Linern är en jättebra uppfinning om den används som det är tänkt och är fäst på rätt sätt. Annan användning och den går sönder/glider runt. Ha ett riktigt innetäcke istället om nu behovet finns. Amigo Mio stalltäcke är i det närmaste en liner men sitter bättre på hästen.

Använder en insulator täcke till mitt 6åriga halvblod och är supernöjd med hur den sitter. Håller med om liner dvs att de ska användas för vad de verkligen är gjorda för, annars kan det verkligen gå fel. Speciellt när det är väldigt fuktigt.

Horseware Amigo skulle jag säga är lite för dyrt för vad man får. Sökte på bara på stalltäcke på google och fick fram massa billiga alternativ som är prisvärda.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 349
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 371
Senast: alazzi
·
Gnägg Jag är en återvändare till stallet. Jag hade min första ridlektion på många år ikväll. Vilket kändes helt underbart❤️🐎 Till problemet...
Svar
17
· Visningar
1 597
Senast: Jerseyite
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg