Lindra ont när det kommer tänder

Mirtai

Trådstartare
Som trådrubriken lyder, har ni några bra tips på hur man lindrar när de små får tänder?

A är 4 månader och håller på att få sina första tänder. Känner iaf 2 som är på väg... Min normalt glada och pigga bebis är av förklarliga skäl som förbytt O_o

Bitring fungerar sådär, alvedon lindrar lite men inte mycket. Några fler tips?

Nu är det visserligen länge sen barnen var små (båda är 20+) men det som hjälptränare de fick tänder var om vi tog flytande Alvedon på fingret och gned försiktigt där det var tänder på gång :)

Ber om ursäkt för att jag lyckades skicka två inlägg och sen blev "hjälpte när" istället "hjälptränare"? Känns som om det inlägget platsar i en annan tråd :)
OT men jag hittade ingen knapp för att redigera mina tidigare inlägg, hur gör jag det?

Autocorrect har onekligen fört in en helt ny dimension i språket ;)

Redigera inlägg går bara att göra en viss tid efter att de skrivits, sedan är det kört...

Alvedon har vi provat, tog flytande alvedon på en tops och gnuggade. Hjälpte så pass att han nu iaf verkar ha somnat för natten :)

Kör samma trick som till hunden ;)
Fukta en handduk/torketrasa och lägg i frysen en stund.
Brukar vara populärt att tugga på och så kyler det samtidigt.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 749
Senast: Lillefrun
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 993
Senast: lizzie
·
R
Träning Hej alla glada där ute, glad påsk till att börja med :-) Jag har just blivit fodervärd åt en häst, en äldre herre på 18 år, halvblod...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 979
Senast: Lager
·
Småbarn När min äldsta hade ont av tandsprickning så fick han flytande alvedon, men numera vill jag helst undvika läkemedel om det går...
2
Svar
23
· Visningar
6 135
Senast: Bexzor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar