Sv: lindor, senskydd mm
Inte_Ung skrev:
Michis Ási som en häst som inte är tillfreds med arbete.
Konstatera vidare du, min häst ÄLSKAR att arbeta, han är samarbetsvillig på ridbanan nu, och är väldigt lättlärd.
men som sagt, han reser sig när han blir uttråkad, så är det bara.
OM han had haft ont, så skulle jag märkt det, märkte t.ex. att det va ngt knas i munnen på han när vi köpte honom och javisst, där satt en vargtand.
Och det där du skrev i inlägget innan till mig att han är trött i bakbensmusklerna eller vad du nu skrev, BULLSHIT! Han kan t.o.m göra så när man suttit upp och ska svänga ut från stallplanen.
Min häst har egen vilja, så har även resten av hans syskon.
Dom är individer och indivder har egen vilja, sen så beror nog mkt på hur dom blivit ridna när vid inridning och träningen strax efter den.
Min häst har fått göra lite som han vill, inga större krav har blivit ställda. I början var han jättearg så fort man skulle samla, han har ju inte fått lära sig det.
Men nu är han urenkel, han har accepterat att det är jag som bestämmer och resningarna kommer mindre och mindre.
Oftast kommer dom när han tröttnat på en viss övning eller när han helt enkelt vill gå hem.
Så bara för att dina hästar gör som du vill hela tiden, måste inte det betyda att alla andras har ont för att dom inte gör dte. OK ?