Lilla Sthlm

Sv: Lilla Sthlm

Tyvärr kommer jag inte att ställa mina flat tikar på Lilla Stockholm i år men det är alltid roligt att höra när det går bra för er andra :banana:
Vad är det för raser???

Hehe fast nu gick det ju inte bra för mig i alla fall ;)

Jag har en chinese crested hane på 2 år som debuterade öppen klass idag...

Å andra sida, på Stora stockholm i vintras så den hunden som blev femte bästa hane idag åkte ut med blått band då och då fick jag rött band och sen kom vi fyra i kk, så det beror ju på vad domaren vill ha... (men då var det unghundsklass också)

Jag har en Bichon Havanaistik som gick sin sista juniorklass idag och som debuterar i unghundsklassen om två veckor i Västerås.

Någon som kan gissa vad det kan vara??

Jag har ett ord på kritiken jag inte förstår, inte nog med att det är skrivstil, det är på engelska också :smirk:

Har kommit fram till att det borde ha med vinklar att göra och jag tror det står angulath och sen två bokstäver jag inte kan tyda helt, typ "en" eller "es" kanske?

Kan det va så att dom hittat på ett eget ord?
På ett annat ställe i kritiken har dom skrivit "correctly" och det är ju inte heller nåt ord typ....

Senast ändrad:

lånar tråd

vi blev BIR valp i dag men en av våra hundvalpar:banana:
så vi är väldigt nöjda, sen fick vi förstårs vara med i finalringen för valpar också med vi åkte ut i första sållningen.

etta med hederpris, det känns inte helt fel.

hur gick det för er andra?
vilka ställer imorgon, kommer nog att åka in och titta.

persson

hehe jaa fast nu är det klart! han fick en tvåa pga att domaren tyckte han hade för små tänder :confused: och att han var för smal (vilket jag kan förstå).

Men han fick bra kritik på huvud, utryck, ögon, öron, rörelser, bröst och mycket bra på vinklar, så det var ju inte så dåligt ändå.
Domaren var en "okänd" från portugal

Blev en slät etta för oss. Tyvärr var inte domaren så bra, det som hon brukar få bra kritik på fick hon dåligt och tvärt om. Ännu en domare på svarta listan, haha. Var över lag konstig kritik på alla hundarna idag...

Aja! Bara att ta nya tag till nästa utställning!

En bild på min fina tjej! (bortse från sura mig)
LillaSthlm010.jpg

Senast ändrad:

jag åkte dit för att titta bla på er, ,men missade helt nummer 73.
det får bli en annan gång...

persson

halloj! Såg er vid ringen i går (stog å pratade med siv som "pekade ut er"=)...). men såg inte hur det gick för er...?

Någon som kan gissa vad det kan vara??

Jag har ett ord på kritiken jag inte förstår, inte nog med att det är skrivstil, det är på engelska också :smirk:

Har kommit fram till att det borde ha med vinklar att göra och jag tror det står angulath och sen två bokstäver jag inte kan tyda helt, typ "en" eller "es" kanske?

Kan det va så att dom hittat på ett eget ord?
På ett annat ställe i kritiken har dom skrivit "correctly" och det är ju inte heller nåt ord typ....

Angulations = Vinklar
Correctly = Korrekta

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 453
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 363
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 248
Senast: Hermelin
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 463
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka