Leonberger/Sankt Bernard

Sv: Leonberger/Sankt Bernard

Man kanske kan få se bilder på tilllskottet? :)

Vet en här som har två lejon, och de är underbara hundar:love:

Det kanske är mig du menar :D Jag har två Lejon men det kan ju finnas fler här på forumet som har två stycken.

TS: Jag vill också gärna se en bild på björnen :)

Det kanske är mig du menar :D Jag har två Lejon men det kan ju finnas fler här på forumet som har två stycken.

TS: Jag vill också gärna se en bild på björnen :)
Är även jag en mycket stolt lejon ägare.......:banana:

Nja, både Leonberger och sankt Bernhard är väl halvkända för att kunna vara aggressiva..Jag hade en leonberger och blev lite chockad över att folk på t ex djursjukhuset alltid frågade om han var aggressiv ( innan visste jag inte att dom dras över den kammen) Min var dock snäll som en nallebjörn :love:

Nej, faktiskt inte, även om du också har två fina lejon :)
Kan bara inte komma på vad användaren heter :o

Nja, både Leonberger och sankt Bernhard är väl halvkända för att kunna vara aggressiva..Jag hade en leonberger och blev lite chockad över att folk på t ex djursjukhuset alltid frågade om han var aggressiv ( innan visste jag inte att dom dras över den kammen) Min var dock snäll som en nallebjörn :love:

de tyska linkerna är ju oftast lite vassare men allt är ju individuelt.
men visst de är ju en stor hund, inte kul o möta en aggresiv leonberger. nu är mitt lejon oxå en stor mysig nalle!!!!

Ojdå. Nej aggressiv är hon inte än iaf. Jag har aldrig hört något sånt om rasen? :crazy: Hur undviker man detta?

Men slabbar när hon dricker vatten, det gör hon :mad: :D
Men det gör lillen också.

Det värsta är att de leker hela tiden! Nu har de lagt sig lite i skilda hörn av rummet, äntligen..

Xerox tror väl det är en kompis som sover över så det borde väl lugna sig när de vet att de bor ihop? :angel:

Just nu har jag ingen kamera som funkar till datorn men ska ordna så snart jag kan! Hon e så söt :D

Oj det visste inte jag heller och än har jag inte träffat någon som är aggressiv *skönt* :) Som tur är så är mina gudomligt snälla mot allt och alla (även om de är lite smågalna ibland) :)

Nej, faktiskt inte, även om du också har två fina lejon :)
Kan bara inte komma på vad användaren heter :o

Det var bäst att fråga :) Jag har aldrig sett någon annan som har två lejon men jag har antagligen bara missat det :)

Ojdå. Nej aggressiv är hon inte än iaf. Jag har aldrig hört något sånt om rasen? :crazy: Hur undviker man detta?

Men slabbar när hon dricker vatten, det gör hon :mad: :D
Men det gör lillen också.

Det värsta är att de leker hela tiden! Nu har de lagt sig lite i skilda hörn av rummet, äntligen..

Xerox tror väl det är en kompis som sover över så det borde väl lugna sig när de vet att de bor ihop? :angel:

Just nu har jag ingen kamera som funkar till datorn men ska ordna så snart jag kan! Hon e så söt :D

Huga här skriver man inlägg efter inlägg :angel:

Mina slabbar något otroligt när de dricker, man får springa där med en handduk och torka upp med jämna mellanrum :) Men jag ska testa med djupare skålar och se om det blir bättre. Sedan kan man ju inte göra något åt att de vänder på huvudet när de dricker och nästan allt vatten rinner ner på golvet bara för att de ska titta på vad man gör när man går förbi :D

Det var bäst att fråga :) Jag har aldrig sett någon annan som har två lejon men jag har antagligen bara missat det :)

Jag kan ha nämnt att jag har haft 2 lejon....
Har numera bara min gamla gubbe kvar.....
Han blir 9 i April......

Jag har precis denna korsning. Tufsan heter hon (låter som en liten hund, jag vet). Någon aggressivitet har jag aldrig upplevt. Vi har tre barn i åldrarna 1,5-6 år och dom leker och klättrar på henne jämt utan att hon bryr sig det minsta. Om det däremot kommer någon okänd som vill hälsa på barnen så markerar hon väldigt tydligt att det är "hennes" barn. Tufsan är 7 år i år men ser ut som en valp och beter sig som en också.

Oj, det var en gammal tråd som öppnat sig :)
Vill passa på att säga till Sankt Bernhards försvar att det är mycket sällsynt med aggressivitet hos dem nu för tiden! Vid tiden då "saltkråkan" gick på tv så avlades de så hårt att diverse fel uppstod men detta är till största del åtgärdat nu :)
Jag har en SB som är heelt underbar :D
Världens snällaste mot alla som kommer på besök och min son på 4 år kan göra vad som helst utan att hon reagerar (men jag stoppar honom såklart).
Helst så hoppar hon upp i knät på folk.. 65 kg hund :D
Jag har varit på utställningar där man träffar andra, mest uppfödare, med denna ras och inga aggressiva hundar där inte, tvärtom!
Men ja, de dreglar ibland så en handduk när de har druckit eller när de känner lukten av god mat rekommenderas!
Du som startade tråden kan väl berätta om hur det gick för din valp! Och glöm inte bilden ;)

Måste försvara mina älskade St bernards. Vi hade massor när jag växte upp, och ingen var aggressiv utom en men han fick en öroninfektion som blev en böld som tryckte på hjärnan, därav det underliga beteendet. HAn fick avlivas pga detta och det konstiga är att han var fin i öronen, både vet och vi undrade hur det kunde gått till,men det var operabelt men han skulle aldrig bli som innan.
De andra härjade vi barn med i snön och busade och bråkade med.
Aldrig nåt problem.
Apropå Leonberger tror jag mkt av att de fått rykte om sig att vara aggresiva är handhavandeproblem, de är aktiva hundar som kräver mkt motion och mognar sent.
HAr en tik här som blir överlycklig när hon får se mig, men jag brukar inte ha rätt kläder för o busa. Jag gillar stora hundar men vill inte ha hund nu, är inte förtjust i att plocka upp efter dem:)
Båda hundraserna dock kräver att man fostrar dem och motionerar dem, våra STb var friröntgade och pappa cykelmotionerade dem, med måtta då, men de fick röra på sig ordentligt och så busade vi barn med dem:)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 971
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Vi börjar bli desperata och behöver hjälp med vårt problem. Vi har en blandras på snart 3 år som skäller när hon är ensam. Det har... 2
Svar
24
· Visningar
14 709
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Inlägget jag aldrig trodde jag skulle skriva... Det tar emot såå, men jag behöver lite input från människor utifrån tror jag.. Jag har... 2
Svar
26
· Visningar
7 529
Senast: Modig_Korn
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 233
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • FÅRtråden
  • Annonsera mera hundar 2