Leksaker..

Sv: Leksaker..

Skinkmackor!?! Haha, leker dom m sånna.. mina mördar dom snabbt å sätter i sej dom :q

Snören!! Alla sorters snören, men helst de lite grövre, typ papperssnören och såna. Och packband från paket man får hem i brevlådan. Mina hårsnoddar!!

Kommer inte på så mycket mer faktiskt... Men på riktiga kattleksaker är det också snöret som är mest roligt. Om det finns nåt alltså!!

Toapappersrullar De tar en full sån och lägger sig och sparkar och sprattlar på den tills det bara återstår pappersflis :smirk: och den är totalt oanvändbar.

Hårsnoddar förstås, och matskedsmåttet ur en sån där måttsats! Just det rosa måttet får igång dom.

Men bäst av allt.. duschen.. liggandes på golvet i duschen, med vattnet på.. och gärna lite kattsandskorn de kan ta i munnen och släppa i vattnet och jaga på väg mot avloppet!!

idag blev en tomkartong för lasagneplattor en härlig leksak! *S' Ena katten sköt in huvudet och gick runt med kartongen över huvudet och jagades av syrran sin :p

annars kartonger.. gärna på övervåningen så *den lite tokiga* kan lägga sig i dom och åka kana nerför trappen inuti dom :D
Det har hänt åtskilliga gånger.

:D jaja...jag ser att du hare RÖD katt :angel:
Jag tror att dom minsann är lite felavlade nånstans :rofl: :rofl:

Mina töser leker gärna med hårsnoddar, tops, toarullar, godispapper, hårnålar, halsband, kartonger, papperskassar, lecakulor, pennor, pinnar, vantar, skosnören, smörpapper, tår, vatten osv. osv. osv. i all oändlighet, dvs. allt man kan hitta och putta runt på - helst sådant matte inte vill att man tar och gömmer undan. Dessutom har ena kissen en förkärlek för att bära/släpa runt på en liten mjukishund jag har på nattduksbordet (dvs. när jag hittat den och lagt tillbaka den).

En bra dag har man en ordentlig leksaksgömma under täcket när det är dags att gå och lägga sig. :D

martha skrev:
:D jaja...jag ser att du hare RÖD katt :angel:
Jag tror att dom minsann är lite felavlade nånstans :rofl: :rofl:

hehe... inte utan att man tror det själv när man ser dom i full aktivitet :D skyller på att deras mamma har varit med i en dokusåpa :crazy: En röd katthona med ungar som var med i Farmen för några år sedan.. när det spelades in i Hedemora tror jag. Hon får tydligen ofta bara röda kattungar, hela hennes sista kull var röd och med varierande längd på pälsen. Har en korthårig och en halvlånghårig. Systrar.

Den halvlånghåriga är allt lite udda. Älskar att slicka mina armar, kinder och HÅRET!!! Helst nattetid, sittandes på min kudde och PANG slår en tass ner i huvudet (helst ända ner till hårbotten!!!) och drar åt sig en slinga som hon noggrant slickar blöt, PANG en slinga till.. tills jag desperat drar täcket över huvudet och hivar ner henne från sängen!! :p

Haha, det var det året min polare vann farmen, hon ville ha en av kattungaren men jag tror alla var tingade redan då i den kullen, hon fick sig en röding senare som hon döpte till Gutta :D

Ja just ja!! DET året var det ju!!! Ja den kattan har fått en hög kullar sen dess.. och det här var den sista :smirk: samma dag vi hämtade våra i höstas så var hon iväg till veterinären och blev av med möjligheten att bli mamma igen.

HÄrliga små röda bustroll är dom!! Med många lustiga vanor och ovanor :D

Såna där genomskinliga gratis plastpåsar som finns på affären!

Så fort man rör i en sån påse, så sitter han genast vid fötterna och tittar på påsen med tindrande ögon :smirk:
Då knosar man påsen till en boll,som man sen kastar iväg, då far han iväg i en jäkla fart, och efter ett tag kommer han med påsen i munnen och släpper den vid mina fötter :smirk:
Man brukar hitta ungefär sjutusen plastpåsbollar under soffan :crazy:

Matte har en förkärlek för att köpa små bollar och leksaker med fjädrar på, men det enda som duger är dessa plastpåsar. nåja,billigt om inte annat. :angel:
Han fick en så fin glittrig boll med pling i, men det är bara jag som springer efter den :cool:

Favoriten är en liten rund plastbit med en knopp på. (Ser ut som en liten svamp.) Den ska egentligen sitta i bilen men inte enligt kissen som bär omkring på den för jämnan.

Andra roliga saker är:
Plastbiten som sitter runt tex brödpåsar. (spela pingpong och bära på)
Hårsnoddar (spela pingpong)
Hårrullar i skumgummi. (tugga sönder)
Julgranskulor (spela pingpong)
Träbitar (tugga på)
Tomma toa-rullar (tugga på)

Givervis är det roligast att leka på natten när matte sover. Eller rättare sagt inte kan sova pga oväsendet...

Ja säj vad våran katt INTE kan leka med.. :p Men hon är väldans förtjust i duschdraperiet och allt som har med dusch och bad att göra! :D

min katt han vill alltid lecka med föter papper bollar.
Han är så jobbig... :) Och söt :p

Liknande trådar

Övr. Katt Har lite beslutsångest gällande hur jag ska göra. Har en 14-årlig katt som sover hela dagarna, vilket inte är så konstigt med tanke på...
Svar
1
· Visningar
441
Senast: Sassy
·
Katthälsa Jag har två katter, honor, båda kastrerade. Efter sommaren slutade den ena att kissa på lådan. Jag har provat allt, fler lådor, annan...
Svar
2
· Visningar
490
Senast: MajaKattis
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 324
Senast: Marvin
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 906
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka