Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var det städat för frysarna. Bonden som köpte hö av mig betalade fakturan i dag. Han betalade kontant. Blir ett helvete att bli av med så mycket pengar. Banken jag har stängde nyss kontoret här och det är 10 mil till nästa och dom befattar sig inte med kontanter. Ska försöka med tantens bank om jag lyckas få sätta in dom där
Du vet att det finns insättningsautomater va? Men man får bara sätta in 10.000 i veckan

Sorglig och tänkvärd artikel. Men blir iofs lite fundersam över straffen för snatteri. Att dömas till ett och ett halvt år i fängelse för att ha snattat ris, jordgubbar och förkylningsmedicin känns lite överdrivet om det inte handlar om några ton som sedan säljs vidare.

Eller att dömas till ett och ett halvt års fängelse för att ha stulit energidryck, kaffe, te, en mango och en risboll.

https://www.bloomberg.com/businessweek

Sorglig och tänkvärd artikel. Men blir iofs lite fundersam över straffen för snatteri. Att dömas till ett och ett halvt år i fängelse för att ha snattat ris, jordgubbar och förkylningsmedicin känns lite överdrivet om det inte handlar om några ton som sedan säljs vidare.

Eller att dömas till ett och ett halvt års fängelse för att ha stulit energidryck, kaffe, te, en mango och en risboll.

https://www.bloomberg.com/businessweek
Kommer inte till en artikel.

Jäkla kattskrälle, nu gjorde hon det för andra gången och hoppade runt bland grenuttagen så elen gick - lyckades bränna bacon till svart kol. Inte min dag. Vad sjutton blir det nu att äta? Frestad att koka snabbisar med köttbullar. :meh:

Edit: Det stinker i hela lägenheten. Att brandalarmet inte gått är ett mirakel. Vågar inte ens öppna fönstren pga katt

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar