Lek& Tjatter Vi pysslar vidare ,Del LXXXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då var det städat för frysarna. Bonden som köpte hö av mig betalade fakturan i dag. Han betalade kontant. Blir ett helvete att bli av med så mycket pengar. Banken jag har stängde nyss kontoret här och det är 10 mil till nästa och dom befattar sig inte med kontanter. Ska försöka med tantens bank om jag lyckas få sätta in dom där

Då var det städat för frysarna. Bonden som köpte hö av mig betalade fakturan i dag. Han betalade kontant. Blir ett helvete att bli av med så mycket pengar. Banken jag har stängde nyss kontoret här och det är 10 mil till nästa och dom befattar sig inte med kontanter. Ska försöka med tantens bank om jag lyckas få sätta in dom där
Jag bor 150 meter från min bank och jag tror dom tar emot kontanter, bara posta så ska jag se till att du blir av med dom på ett sätt eller annat :angel::p
Om inte PostNord lyckas bli av dom före :nailbiting:

Ibland blir jag verkligen fundersam på hur folk klarar av sina antagligen ganska krävande arbeten.. Kommer ner i återvinningsrummet och i behållaren för kartong så har någon lagt säkert 50 plastgalgar. Det krävde dessutom mer arbete och beslutsamhet än att slänga galgarna i antingen plast eller grovsopor som står närmare dörren. Det var ett pucko on a mission helt enkelt.

Älskar mina nya muggar!
IMG_20180425_203234_682.webp

Har inte kupolen insättningsautomat? Iof har du ju en bit dit också...

Ibland blir jag verkligen fundersam på hur folk klarar av sina antagligen ganska krävande arbeten.. Kommer ner i återvinningsrummet och i behållaren för kartong så har någon lagt säkert 50 plastgalgar. Det krävde dessutom mer arbete och beslutsamhet än att slänga galgarna i antingen plast eller grovsopor som står närmare dörren. Det var ett pucko on a mission helt enkelt.
Människor är idioter - det är mitt utgångsläge :D

Natt och tankarna snurrar. Svårt sova, var himla trött tills matningen av liten kl 01, nu är det svårt somna om. Sov visserligen 5 välbehövliga timmar på eftermiddagen/kvällen, men har nog fortfarande lite att ta igen sen den senaste veckan.
Nämen det har jag helt missat. Grattis!!!! Allt ok med er?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag funderar hit och dit om jag kan hitta en sysselsättning som jag skulle kunna roa mig med vid datorn i min ensamhet, istället för att...
2
Svar
25
· Visningar
1 546
Senast: Kakis
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554
Katthälsa Katterna i familjen brukar få kaninöron, kanintassar, och andra kaninkroppdelar att mumsa på och leka med. Nu har mamma fått erbjudande...
Svar
12
· Visningar
871
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 915
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24