Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bild från en av gårdagens turer :)

20180411_103952.webp

Jag har precis avslutat ett samtal med en kompis i telefon som snurrade om att hon inte kände sig okej, mot mig var hon ganska otrevlig och allt var bara :down: enligt henne.
När jag lyckades avbryta (och få henne att lyssna!) så blev hon tillsagd att kolla sitt blodsocker.
Jodå, lågt! så det blev lite fikastund ihop över telefon, ny koll med bättre värde och så blev hon lite "trevligare" att lyssna på. Förbannat tur att hon ringde och inte gick och la sig och sov ensam.

Senast ändrad:
Det måste funka att lasta honom utan annan ponny i transporten och dessutom måste jag kunna lasta ensam.
Det störiga är att han blivit sämre än någonsin tidigare på de två senaste veckorna. Tidigare har jag lastat ensam.

Har för mig att jag för ett par år sen såg att du är vän på fb med en jag känner. Har för mig att du bor i den staden med. Om det är så så är ju CA's dotter RH duktig på sånt. Kan ju var värt att hyra in henne. Om jag vet rätt ang var du finns.. ;)

Nix, jag har haft släpet typ ett år. Ont om plats är omöjligt, det är en Boj Bravo i modell större och hästen är en C-ponny :p
Vitt inuti och fyra takfönster framtill.

Så himla märkligt när de fyrbenta börjar bete sig med vad som verkar vara av ingen anledning alls....

Vägrar den bara gå in eller går den in och kastar sig ur?

Min gamla Z kunde få "ryck" ibland och tycka att livet var pest men det fungerade att ta en dag då och då och bara lasta och äta sin insläppsmat i släpet, utan att stänga eller så... bara göra släpet till en normal vardagsgrej att ibland bara myser och äter vi i släpet. Ibland åker vi släp, ibland bara stänger vi och rullade 10 meter och sen lastade ur. Sen in igen och Då äta och mysa.... men ja, alla pållar är ju olika

Åh gud! Stackars vovvi! Jag släppte ut henne på tomten och glömde henne där. :o
När jag kommer på det efter 10 minuters ofrivillig utvisning sitter hon knäpptyst på trappen och väntar.
Såååå lycklig och gullig när jag varit ett as. Hundar!:heart

Ätit jalapeno (stavas?!) med korv.
Badet är redo.

Upptäckte att en av mina favoritbuskar jag haft sen många år tillbaka och som jag tagit med mig vid två flyttar nu är spårlöst borta :cry::arghh:

Har för mig att jag för ett par år sen såg att du är vän på fb med en jag känner. Har för mig att du bor i den staden med. Om det är så så är ju CA's dotter RH duktig på sånt. Kan ju var värt att hyra in henne. Om jag vet rätt ang var du finns.. ;)

Det är möjligt att du vet rätt men du får PM:a namnen för initialerna sa mig inte ett dugg :p

Så himla märkligt när de fyrbenta börjar bete sig med vad som verkar vara av ingen anledning alls....

Vägrar den bara gå in eller går den in och kastar sig ur?

Min gamla Z kunde få "ryck" ibland och tycka att livet var pest men det fungerade att ta en dag då och då och bara lasta och äta sin insläppsmat i släpet, utan att stänga eller så... bara göra släpet till en normal vardagsgrej att ibland bara myser och äter vi i släpet. Ibland åker vi släp, ibland bara stänger vi och rullade 10 meter och sen lastade ur. Sen in igen och Då äta och mysa.... men ja, alla pållar är ju olika

Han går upp på lämmen och står sen där och ser sur och ointresserad ut :meh:
Senast för två veckor sen var han lättlastad vilket gör det sjukt irriterande. Han ska tävlas och säljas så dyrt som möjligt. Ska lastningen strula är han helt enkelt värdelös.
Det har aldrig inträffat någon olycka i transporten, varken nyss eller förr, kan tilläggas och han reser bra och står fint i släpet både vid resa och parkering.

Problemet med att träna på egen hand är att jag är ensamstående och inte har någon familj i närheten :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar