Lek & tjatter Vi pysslar vidare, del LXXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag var ung och red min första ponny skulle min mamma filma mig en gång. Långt bort någonstans ser man en prick röra sig. Sen försvinner pricken ur bild med jämna mellanrum och man hör modern skrika "Du rider ur bild!". Att följa mig med kameran verkade inte vara alternativ ett. ;)

Så du är inte ensam.
Men ta bilder på flygplan med min gamla kamera är jag en fena på men dom står ju inte still :grin:

Det blev ingen mätning idag och ponnyn lever farligt :mad:
Nu måste jag boka nytt mättillfälle, på en ledig dag, och till dess försöka klura ut hur jag ska göra. Han blir värre för varje gång vilket är helt obegripligt och sjukt störigt. Det innebär att allting skjuts upp ännu mer :mad:
Vägrar han gå på?? dra på sällskap först.

Ni som vet! Min fot som jag skadade i antiken har börjat göra ont. Där skadan är. Är det normalt eller hjärnspöken eller ska jag kontakta vården?

Jag jobbar på. Skulle behöva ta mig iväg till en kiropraktor :banghead:
Idag har jag anmält mig till en språkkurs, arabiska for nybörjare :rofl: jag är verkligen ingen språkbegåvning så vi får väl se hur det går. Vet inte när den börjar dock, är en ABF kurs, och skulle köra igång när tillräckligt många anmält sig :cautious:
Varför just arabiska?? Är inte Det ganska svårt??

Angående gröna fingrar... jag planterade en ananas för några månader sedan och tänkte att NU har jag ett 18-24 månaders projekt och som jag pratade och vattnade plantan i början, första veckorna.
Tills jag googlade på skötselråd och första som står är typ "lättaste sättet att ta död på sin ananasplanta är att övervattna den. Behöver bara ett par ml vatten i VECKAN :o

Slutade vattna den och sen kom regnsäsongen nån vecka senare då vi fått några 100 ml varje vecka i 3-4 veckor.

Krukan är för tung för att rubba och ställa under tak dessutom...

Men den ser ut att ha klarat sig ändå.... kanske... bladen är fortf gröna... typ :cautious:

Det måste funka att lasta honom utan annan ponny i transporten och dessutom måste jag kunna lasta ensam.
Det störiga är att han blivit sämre än någonsin tidigare på de två senaste veckorna. Tidigare har jag lastat ensam.
Undra vad Det beror på. ny transport?? trångt? mörkt?

Alltså jag läste precis om hur hemtjänstpersonal delade förnedrande bilder på de äldre i en intern snapchatgrupp. Så jävla vidrigt :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Gäller både hund och katt men valde att lägga den här,om någon misstycker får tråden gärna flyttas. Detta bostadsområde har länge...
2
Svar
35
· Visningar
2 522
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar