Leg på biograf?

Jobbigt den dag man blir stoppad.
Faktiskt inte. :)

OT
Jag är en sådan som aldrig kommer ihåg att ta med mig varesig mobil eller plånbok. Mitt system är att ligger det i bilen är 90% chans att jag kommer åt det snabbt i.a.f. Kör ju oftast om jag ska någonstans.
Jobbigt är det bara om jag ska knappa in bankkortetsnr eller liknande när jag handlar. :down:

Senast ändrad:
Här har man vart borta 24h från buke och kommer tillbak till en 4 sidor lång tråd om ett leg som tar för mycket plats i en plånbok :rofl:

För övrigt tycker min pv (australienare) att det är skitkul att vi kallar ID för "leg" :D
Han brukar fråga om jag har benen med mig innan vi går ut :laugh:

OT, men har du bara en mätare?? Jag har fått flera olika från sjukvården pga nya upphandlingar, flytt till annat landsting, deltagit i någon studie osv. Har nog haft lika många mätare som år jag haft diabetes. Tyvärr gjorde jag mig av med alla utom libren och en "vanlig" nyss i en flytt, annars hade du gärna fått en av mig! Vad gör du om din mätare slutar fungera?
helt fel tråd men.

Jag anväder mobil och Libre parallellt. Men glömde i distraktion bägge på jobbet. Där är jag igen om halvannan timme.
Gamla mätare har jag men kassetterna har passerat bästföredatum visade det sig. Då funkar de inte.

För att återgå till ämnet så är plånboken något jag normal alltid bär med mig. I väska eller ficka. Och i den finns körkort och bankkort.
Man behöver ju identifiera sig överallt. Apoteket t.ex.

Nu tror jag inte efter att ha sett dig på bild att de skulle ta dig för under femton men att kunna legitimera sig är en sak som hör till redan i tonåren. Ser man yngre ut/tas för yngre än man är så är det ytterligare en orsak att inte åka hemifrån utan. Ett id tar ju ingen plats alls och går utan problem att få med sig överallt om man har minsta trasa på sig så det ser jag inte som något problem överhuvudtaget.

På bio har jag aldrig behövt visa leg men överallt annars och att inte kunna visa upp det gör att ens planer riskerar gå i stöpet vilket jag ser som helt onödigt. Irritationen har varit stor de gånger någon i sällskapet inte "orkat" ta med leg då det förstör för alla andra dessutom.

OT, men har du bara en mätare?? Jag har fått flera olika från sjukvården pga nya upphandlingar, flytt till annat landsting, deltagit i någon studie osv. Har nog haft lika många mätare som år jag haft diabetes. Tyvärr gjorde jag mig av med alla utom libren och en "vanlig" nyss i en flytt, annars hade du gärna fått en av mig! Vad gör du om din mätare slutar fungera?

@tanten Jag använder mobilen som backup, men det kan kanske vara lite svårt om man glömt den också :D

Har också ett antal gamla mätare med tillhörande stickor som skramlar runt hemma, men antar att du redan har både mätare och mobil tillbaka nu. Har även tappat bort fler mätare än jag kommer ihåg :o. Men nu är det bara Libren som gäller! :heart

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 363
Senast: TinyWiny
·
Äldre Urbota korkad fråga kanske... Jag och mamma kanske ska gå på bio till helgen. Vi har inte bestämt film än, men flera vi tittat på har...
2
Svar
25
· Visningar
2 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022