Leg på biograf?

Om man inte kör bil kanske det inte är självklart att alltid ha leg med sig, men personligen är det en sådan sak som ALLTID hänger med i min plånbok. Man behöver det när man hämtar ut paket, om man går till läkaren, osv så varför inte göra det som vana att ha det med sig alltid? Så slipper man ödsla tankeverksamhet på om man ska ta med det eller inte.....
Ser man, som TS säger att hon gör, yngre ut än vad man är så är det väl rätt självklart att ta med det i stället för att riskera att inte komma in dit man vill.

Jag har nästan aldrig med mig körkortet när jag kör bil :o
Bara om jag ska tanka eller handla något.

Möjligen århundradets dummaste fråga...
Nu under jul/nyårshelgen ska jag ev. gå och se en film själv på bio, som har 15 års gräns. Jag kommer vid biobesöket att vara knappa 20,5 år gammal och inne på mitt 21a år så att säga (2018). Bara det att det seriöst finns folk som tror att jag är född 2002-05 (dvs. 12/13-15/16 år) baserat på mitt utseende. :grin:
Bör jag ha med mig leg säkerhetsskull, eller ska jag leva på hoppet att vakterna tror att jag är över 15 år?
Risken är nog minimal att du inte skulle komma in på en bio med 15årsgräns, dom som är under 15 ser ofta väldigt små ut. Om det nu är så att du tror att risken finns så ta med leg helt enkelt jämt. Risken finns ju att du alltid någonstans får visa leg, även på ica ifall du köper en redbull eller vill köpa en trisslott.

Det är nog dags att ta julledigt.

jag glömde både mobil och blodsockermätare på jobbet.
Inte för att folk söker mig så ofta men jag känner mig naken utan mobilen trots allt. Och blodsockermätaren.... är ju van att ha stenkoll på värdet och nu får jag vänta tills i morgon för att kolla. Livin on the edge....:rofl:

OT, men har du bara en mätare?? Jag har fått flera olika från sjukvården pga nya upphandlingar, flytt till annat landsting, deltagit i någon studie osv. Har nog haft lika många mätare som år jag haft diabetes. Tyvärr gjorde jag mig av med alla utom libren och en "vanlig" nyss i en flytt, annars hade du gärna fått en av mig! Vad gör du om din mätare slutar fungera?

Lägg det i bh-n? I troslinningen? Jag har mitt körkort lite överallt och ja jag tappar det med jämna mellanrum men ett nytt kostar 150kr + innebär ny chans att få till perfekt bild så gör inte så mkt.
Alltså åh jag sörjer fortfarande att jag hade den perfekta bilden på körkoret och så tappade jag det. Kommet aldrig uppnå en sån bild igen. :cry:

Senast ändrad:
@Modest
Jag har tappat bort både leg/körkort/bankkort och körkort några gånger. Aldrig bekymrat mig eller blivit några bekymmer!

Nej jag förstår att det inte behöver hända något. Menar mer att det låter risky att tappa bort det med "jämna mellanrum". Men jag kanske är överdrivet nojig.

Nä, anmäler alltid när det försvinner så jag antar att det spärras på nått sätt, är inte så orolig.

Jaha, jag visste inte att man kunde spärra körkort, vet du hur går det till? :)

Nej jag förstår att det inte behöver hända något. Menar mer att det låter risky att tappa bort det med "jämna mellanrum". Men jag kanske är överdrivet nojig.

Jaha, jag visste inte att man kunde spärra körkort, vet du hur går det till? :)

Haha nä ingen aning men sist jag tappade bort det sa de att det var spärrat. Typ om man scannar körkortet så kommer det stå att det är spärrat och då får inte den som försökt använda det tillbaka det. Men jag vet inte om det stämmer men det är vad de sa :)

Men var förvarar du det då :confused:?? Mitt ligger alltid i plånboken, tillsammans med bank/kreditkort, osv. Och plånboken ligger alltid i väskan. Och väskan hänger alltid med när jag ska någonstans.

Det ligger i plånboken som ibland ligger på hyllan hemma, i jobbjackan, i någon annan jacka, i skåpet på jobbet, i köket, hos em kompis där jag glömt den osv.
Åker jag till stallet är den i princip aldrig med.

Risken är nog minimal att du inte skulle komma in på en bio med 15årsgräns, dom som är under 15 ser ofta väldigt små ut. Om det nu är så att du tror att risken finns så ta med leg helt enkelt jämt. Risken finns ju att du alltid någonstans får visa leg, även på ica ifall du köper en redbull eller vill köpa en trisslott.

Nu vet jag ju inte hur TS ser ut, men det hände ju faktiskt mig på riktigt. Och då var jag flera år äldre än vad TS är. Nu var det visserligen en film där de förmodligen var extra "ordentliga" med att kolla (sista twilight-filmen som det blev 15-årsgräns på och där fjortisarna rasade), men det KAN faktiskt hända. Även om det låter sjukt. (Det var inte så kul att stå där i kön och fumla med körkortet när alla glodde.)

Möjligen århundradets dummaste fråga...
Nu under jul/nyårshelgen ska jag ev. gå och se en film själv på bio, som har 15 års gräns. Jag kommer vid biobesöket att vara knappa 20,5 år gammal och inne på mitt 21a år så att säga (2018). Bara det att det seriöst finns folk som tror att jag är född 2002-05 (dvs. 12/13-15/16 år) baserat på mitt utseende. :grin:
Bör jag ha med mig leg säkerhetsskull, eller ska jag leva på hoppet att vakterna tror att jag är över 15 år?
Det är bäst att ha .Kommer ihåg då jag var 25 och skulle in på parken och en vakt gav sig tusan på att jag var under 15 då det var den gränsen men jag var vrång tills han försökte lyfta ut mig så jag fick visa mitt körkort med bokstäverna be ce på

Fast jag köper varken redbull eller triss någonsin, aldrig gjort. Kanske därför jag aldrig har legg på mig. :rofl:

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 363
Senast: TinyWiny
·
Äldre Urbota korkad fråga kanske... Jag och mamma kanske ska gå på bio till helgen. Vi har inte bestämt film än, men flera vi tittat på har...
2
Svar
25
· Visningar
2 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Sabotage?
  • Födda 2022