Leg på biograf?

Hon gör ju inte det. Är totalstyrd av sina föräldrar (finns en dagbokstråd om det). Skulle tro det är första biobesöket själv utan föräldrar faktiskt.

Men hur som helst, leg bör man alltid ha med sig. Kan bli onödigt krångligt om man inte kan identifiera sig annars.

Ok men i ngn tråd stod det om att hon planerade att jobba inom PR-branschen? Då är det nog dags att ge sig ut och närverka! ;)

Men alltså.. Du startade ju en exakt likadan tråd i oktober förra året, tror du att du skulle få annan typ av svar i år? Tvivlar du så mycket på att det är en bra idé att ha med sig leg (rent generellt), SÄRSKILT när du själv skriver att folk tror att du är yngre än vad du är?

Men alltså.. Du startade ju en exakt likadan tråd i oktober förra året, tror du att du skulle få annan typ av svar i år? Tvivlar du så mycket på att det är en bra idé att ha med sig leg (rent generellt), SÄRSKILT när du själv skriver att folk tror att du är yngre än vad du är?

Det är nog kanske inte riktigt rationella orsaker till alla TS trådstarter.

Jag är pinsamt dålig på att ta med mig plånboken (går aldrig ut på krogen och har faktiskt aldrig varit på systemet), men ett mobilfodral är ju bästa grejen för en sån som jag! Får plats med bankkort, körkort och säsongskort till hockeyn. Eller knöla ner det i fickan på jackan den här tiden på året?

Jag fick inte komma in på bio med femtonårsgräns som 23-åring och får visa leg i kiosken på byn hemma om jag ska köpa en tändare, en sån kiosk där fjortonåringar får köpa snus och cigaretter, så jag börjar vänja mig vid att släpa runt på det. Trots att jag är gammal nog att ha ett barn i skolåldern...

@Dressyrtjejen_97

När jag inte orkar släpa på plånbok, väska m.m. så använder jag kortfacken i mobilfodralet till det som behöver följa med. Funkar hur bra som helst :up: När jag haft skal istället så har jag knölat ner både mynt och kort mellan telefonen och skalet.

Pluggar du så borde ju typ Mecenat-kortet användas flitigt och kräva kompletterande id-handling?

Jag har en sån liten korthållare i metall med massa fack för kort. Har i princip aldrig kontanter på mig och den går smidigt ned i alla fickor. Har även diverse YKB-kort där ifall man behöver påvisa det på jobbet om det händer något.

Har man körkort lär man sig fort att alltid ha det med sig ifall man hamnar bakom ratten av någon anledning.

Om man inte kör bil kanske det inte är självklart att alltid ha leg med sig, men personligen är det en sådan sak som ALLTID hänger med i min plånbok. Man behöver det när man hämtar ut paket, om man går till läkaren, osv så varför inte göra det som vana att ha det med sig alltid? Så slipper man ödsla tankeverksamhet på om man ska ta med det eller inte.....
Ser man, som TS säger att hon gör, yngre ut än vad man är så är det väl rätt självklart att ta med det i stället för att riskera att inte komma in dit man vill.

Är det bara jag som känner mig sjukt naken om jag går hemmifrån utan plånbok ( med legg, bankkort, osv) nycklar och telefon.?? Det känns liksom fel.

Till TS, antingen så orkar du ta med legget eller så skiter du i det. Världen går inte under.

Sen undrar jag om inte TS ibland startar trådar bara för att provocera folk och få igång dem.

Det är nog dags att ta julledigt.

jag glömde både mobil och blodsockermätare på jobbet.
Inte för att folk söker mig så ofta men jag känner mig naken utan mobilen trots allt. Och blodsockermätaren.... är ju van att ha stenkoll på värdet och nu får jag vänta tills i morgon för att kolla. Livin on the edge....:rofl:

@Modest
Jag har tappat bort både leg/körkort/bankkort och körkort några gånger. Aldrig bekymrat mig eller blivit några bekymmer!

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 363
Senast: TinyWiny
·
Äldre Urbota korkad fråga kanske... Jag och mamma kanske ska gå på bio till helgen. Vi har inte bestämt film än, men flera vi tittat på har...
2
Svar
25
· Visningar
2 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst