Leg på bio?

Det var jättestort när jag var tonåring (född på 70-talet). Inte tusan kunde vi gå på bio utan att intyga att vi hade åldern inne.
Mina barn födda i mitten till slutet av 80talet hade aldrig hört talas om någon som blivit tillfrågad ens. Och när jag tog med dem på bio som småttingar var det aldrig något problem heller. Men så är vi ju ganska rimliga människor så jag tog förstås inte med barn på splatterfilmer, eller hur det nu heter.

Det kanske är regionala skillnader också.

Jag följde med pappa och såg jurassic park på bio när jag var 8 år. Ingen som leggade där, men det var en vääääldigt liten biograf i en by där alla känner alla..

Jag och maken var ooch såg Deadpool i februari i år. Kontrollanten som river biljetten på väg in, stoppade ett antal tonåringar som inte hade ID-kort med sig. Dock verkade de godkänna att föräldrar el. syskon fotograferade av id-kortet och mmsade det till tonåringarnas mobiler - men det var en del som fick vända, då de inte kunde visa att de fyllt 15.

När jag var 17 fick jag visa leg på bio. Jag skulle se Alice i underlandet...:meh:
Men visserligen blev jag stoppad i gaten på väg hem med flygen som 19-åring och flygvärdinnan undrade vart mina föräldrar var osv....:rofl:

Jag har leg:et i plånboken. Är det vanligt att folk bara har det liggande hemma i en låda?

Jag har alltid visa-kortet med mig också, liksom lånekort på biblioteket och liknande. Det är liksom ett plånbokskit för mig.
Samma här, körkortet är med överallt i princip. Har aldrig de liggandes hemma, skulle inte farbror blå bli så glad när man är ute å kör bil. :angel:

Dock aldrig varit med om att jag behövt visa leg på bion.

Jag blir då och då ombedd att visa id för att få köpa redbull på Ica. Jag är 25 och kassapersonalen ser alltid väldigt generade ut när jag langar fram körkortet :D. På bio har jag aldrig behövt visa id, men min kompis fick faktiskt göra det när vi var 12 år och hade köpt biljetter till ungdomspris (upp till 14 år) till någon Harry Potter-film. Hon blev alltså anklagad för att vara äldre än åldersgränsen, nackdelen med att vara lång antar jag.

Jag tycker ju att man alltid har id-kort/körkort med sig i plånboken, varför inte liksom? :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 631
Senast: Enya
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 688
Senast: Farao
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
2
Svar
22
· Visningar
4 038
Senast: Hazel
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 608

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka