Leg på biograf?

Dressyrtjejen_97

Trådstartare
Möjligen århundradets dummaste fråga...
Nu under jul/nyårshelgen ska jag ev. gå och se en film själv på bio, som har 15 års gräns. Jag kommer vid biobesöket att vara knappa 20,5 år gammal och inne på mitt 21a år så att säga (2018). Bara det att det seriöst finns folk som tror att jag är född 2002-05 (dvs. 12/13-15/16 år) baserat på mitt utseende. :grin:
Bör jag ha med mig leg säkerhetsskull, eller ska jag leva på hoppet att vakterna tror att jag är över 15 år?

Varför inte bara ta med och ha i plånboken? Känns som en liten "uppoffring" med tanke på att risken annars är att du blir utan bio.

Mitt leg är alltid med mig, oavsett. Det finns tillfällen då och då man behöver identifiera sig även om man inte ser ut som 15.

Varför inte bara ta med och ha i plånboken? Känns som en liten "uppoffring" med tanke på att risken annars är att du blir utan bio.

Mitt leg är alltid med mig, oavsett. Det finns tillfällen då och då man behöver identifiera sig även om man inte ser ut som 15.

Nej, alltså jag har två plånböcker; En jättetjock historia med allsköns kort (bl.a. mitt legg), kvitton och fan-hans-moster, samt en tunnare variant som bara rymmer busskort, bankkort och lite sedlar.
Och vad leg beträffar; Nej, jag har i stort sett aldrig leg på mig, trott eller ej. Har ingen anledning till det.
Men får väl ta "bibeln" ändå då kanske. :p

Nej, alltså jag har två plånböcker; En jättetjock historia med allsköns kort (bl.a. mitt legg), kvitton och fan-hans-moster, samt en tunnare variant som bara rymmer busskort, bankkort och lite sedlar.
Och vad leg beträffar; Nej, jag har i stort sett aldrig leg på mig, trott eller ej. Har ingen anledning till det.
Du har ingen väska med dig? Fickor? BH? Att stoppa ditt leg i då om du inte vill ta med stora plånkan. Eller ta ur några sedlar och stoppa i ditt leg istället.

Men gör plats i den tunna för ett leg, eller skaffa en ny. Leg och bankkort är ju något som man bör ha med sig.

Du har ingen väska med dig? Fickor? BH? Att stoppa ditt leg i då om du inte vill ta med stora plånkan. Eller ta ur några sedlar och stoppa i ditt leg istället.

Jo en liten väska brukar jag ha. :)
Men som sagt, känns nog bara så ovant för mig som bara brukar ha mobil, lilla plånboken och hemmanycklarna med mig ut :p

Går det inte att trycka ner leget bakom bankkortet i den tunna plånboken?

Jag har alltid mitt (ogiltiga :o jag måste ta tag i det och fixa nytt!) körkort och bankkortet med mig, förutom när jag är ute med hundarna. Men även om jag ska ner till stallet och luncha typ, och är borta max 20 min, så åker det ner i fickan och följer med.

Går det inte att trycka ner leget bakom bankkortet i den tunna plånboken?

Jag har alltid mitt (ogiltiga :o jag måste ta tag i det och fixa nytt!) körkort och bankkortet med mig, förutom när jag är ute med hundarna. Men även om jag ska ner till stallet och luncha typ, och är borta max 20 min, så åker det ner i fickan och följer med.

Jag tror inte det, iaf inte utan en stor portion våld.

What?! Jag har i stort sett aldrig leg på mig, händer max någon gång/månad. :eek:

What?! Jag har i stort sett aldrig leg på mig, händer max någon gång/månad. :eek:
Men hur stort leg har du? Mitt är inte större än ett bankkort, så om du inte har sedlar i så kan du ju ha det i lilla plånboken? Dessutom är det ju den tiden när man har rätt mycket kläder på sig, så stoppa det i nån ficka eller nåt annars? Ibland verkar du vilja se problem där de verkligen inte finns.

Men alltså... Går ett bankkort ner borde väl även ett leg gå ner? SÅ tight med space brukar det väl ändå inte vara ens i pytteplånböcker?
Annars som sagt, nån ficka har du säkert? Eller lite extra plats i väskan? Ett leg tar ju liksom ingen plats alls.

Japp, alltid med. Man vet aldrig vad som kan hända och då är det bra att vara lättidentifierad/kunna identifiera sig själv.

Möjligen århundradets dummaste fråga...
Nu under jul/nyårshelgen ska jag ev. gå och se en film själv på bio, som har 15 års gräns. Jag kommer vid biobesöket att vara knappa 20,5 år gammal och inne på mitt 21a år så att säga (2018). Bara det att det seriöst finns folk som tror att jag är född 2002-05 (dvs. 12/13-15/16 år) baserat på mitt utseende. :grin:
Bör jag ha med mig leg säkerhetsskull, eller ska jag leva på hoppet att vakterna tror att jag är över 15 år?

Förstår inte riktigt problemet.
Mitt körkort tar ingen plats, har alltid med det och bankkort. Fick visa körkortet senast jag köpte snus och vin (är 32)

Är ju inga bekymmer att ens ta med utifallatt...

Plocka ur ev sedlar och ha leg i lilla plånboken. Vad är problemet? Ett leg är ju inte stort, vore en annan sak om du ska bära med dig hela passet.
Leg bör man alltid ha med sig anser jag. Jag har alltid körkort med mig, ska jag inte ha med plånbok så har jag körkortet i mobilfodralet.

Jag har alltid leg på mig. Känner nog ingen som inte har det! Inte för att jag använder det frekvent, men det ligger ju i korthållaren liksom. Kan ju vara smidigt om ngt händer dig?
Detta måste ju vara ett "icke-problem" som du hakat upp dig på? Ett leg går att ta med överallt. Jag har inte ens en vanlig plånbok, utan en liten kortficka bara. Där har jag ett par kort, ett av dessa är mitt leg. Inga som helst problem.

Men alltså går du aldrig ut? Hämtar post? Handlar en flaska vin på systemet? Gör vardagliga saker, går på krogen med vänner? Vanliga 20-åringar blir ju leggade då och då liksom.
Hon gör ju inte det. Är totalstyrd av sina föräldrar (finns en dagbokstråd om det). Skulle tro det är första biobesöket själv utan föräldrar faktiskt.

Men hur som helst, leg bör man alltid ha med sig. Kan bli onödigt krångligt om man inte kan identifiera sig annars.

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 363
Senast: TinyWiny
·
Äldre Urbota korkad fråga kanske... Jag och mamma kanske ska gå på bio till helgen. Vi har inte bestämt film än, men flera vi tittat på har...
2
Svar
25
· Visningar
2 800

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Evolve
  • Födda 2022