Sv: ledsen

jag möts av dumma och elaka kommentarer av både bekanta och främlingar.
ofta får jag höra : åh är det en råtta?
eller det där är väl ingen hund?
varför har du en katt i koppel?
vart ska den hamstern ta vägen med dig?
och sen att de är fula och varför har jag en sån mm mm mm
jag säger väl inte att deras nya älskade bil är ful heller!!
nån som har nå bra korta svar som får tyst på dem som säger så?
känner att jag behöver ha några inövade kommentarer på fickan.
ska googla på afgan då jag såg att många hade det här, inte riktigt koll på dem.

Och andra sidan kan du ju typ dumförklara de
"Åh är det en råtta - Ja det är det varför tror du annars jag är ute och går med den i koppel?"
"Det där är väl ingen hund? - Nej, det är en häst :)"
"Varför har du en katt i koppel? - För att jag vill"
"Vart ska den hamstern ta vägen med dig? - Hem"

* H*n är i alla fall väluppfostrad, vilket är mer än man kan säga om vissa*

Sagt med en menande blick :D

Fick frågan om vad man har en sådan till och en blick ner på den ljusa golvmoppen.

-Stallhund! Man kastar en boll i stallgången så är den sopad och fin sedan :p

Kom inga fler kommentarer om min golvmopp från vederbörande fler gånger :D

När jag skaffat jämten så fick jag höra kommentaren -Du har skaffat en RIKTIG hund nu :rofl: Tom. av vet. :D

Om någon av mina bekanta skulle säga nåt elakt om nån av mina hundar och jag skulle ta åt mig så skulle jag säga "men varför säger du så? jag blir faktiskt ledsen, har du åsikter om min(a) hund(ar) så kan du hålla dem för dig själv". Tror väldigt många inte tänker på att det de säger faktiskt kan såra...

kl

äh jag får ofta höra "råtta" och "inte någon riktig hund" om min, men jag vet att alla innerst inne tycker han är rätt söt :angel: så tar inte vid mig. Kallar han råtta själv :p

*knapp lån*
Om jag har en "udda" hund kanske jag får vara beredd på kommentarer? Jag måste ju vara medveten om hur min hund utmärker sig...
Jag ser inte problemet med att få kommentarer, om jag valt något udda får jag väl vara beredd på det?
Om jag är vuxen, väljer en hundras jag vill ha. Då får jag väl stå för det? Inte kan jag väl springa omkring och ta illa upp, OM någon har åsikter?

Vi har ju alla våra val.

Sen har jag en vän, som tar illa upp när folk inte tycker att hennes tomteklädda russlar är söta!
Men det är ett sätt för henne att ha något att klaga på.....

Varför inte bara vara stolta över dom djur vi valt, och skita i andras tyckande???

* Jenny * Med håriga damen

Jag har en "kamphund", en utländsk hund och råttor så visst är jag beredd på kommentarer men oftast bryr jag mig inte det minsta, det betyder dock inte att jag har särskilt höga tankar om dem som uttalar dessa. Människor får såklart ha åsikter men jag förstår inte alls behovet att säga till någon att deras hund är ful/löjlig/onödig eller valfri annan nedsättande kommentar.

Exakt vad vinner dessa människor på att droppa "åsikter" när de inte ens efterfrågas? Behöver de trycka ner någon annan för att känna sig lite bättre? Jag går inte fram till en främmande människa på stan och berättar att deras tröja är hemsk och deras frisyr är det löjligaste jag sett på länge. Skulle inte heller drömma om att berätta för min kompis att jag tycker deras bebis ser ut som en alien och är skitful.

Om du inte har något snällt att säga säg inget alls är väl en rätt bra sak att försöka leva efter, om det nu inte är så att någon frågar vill säga.

Senast ändrad:

Exakt vad vinner dessa människor på att droppa "åsikter" när de inte ens efterfrågas? Behöver de trycka ner någon annan för att känna sig lite bättre? Jag går inte fram till en främmande människa på stan och berättar att deras tröja är hemsk och deras frisyr är det löjligaste jag sett på länge. Skulle inte heller drömma om att berätta för min kompis att jag tycker deras bebis ser ut som en alien

SANT! men om nu dessa människor ändå har åsikter, kan vi ju välja att bli upprörd, eller skita i det?
JAG orkar inte bry mej;) Jag slösar energi på annat....

* Jenny *

Jag promenerar med en drös med kamphundar, med kuperade öron och allt hemskt - men jag orkar inte bemöda mig om att lägga energi på vad folk och fä tycker faktiskt. Dom kan både glo och ge kommentarer bäst dom vill, jag har gjort ett medvetet val och älskar min ras och därför rör det mig inte i ryggen.

Självklart, man kan bara styra över sig själv och som sagt bryr jag mig oftast inte heller. Det har dock funnits tillfällen då jag varit nedstämd av andra anledningar och någon enstaka gång har jag faktiskt blivit ledsen, inte så mycket över kommentaren utan över att människor kan vara så otrevliga. Helst när man inte vet hur personen ifråga kommer känna, alla har inte lika lätt att ignorera såna saker och de borde faktiskt inte behöva heller.

Självklart, man kan bara styra över sig själv och som sagt bryr jag mig oftast inte heller. Det har dock funnits tillfällen då jag varit nedstämd av andra anledningar och någon enstaka gång har jag faktiskt blivit ledsen, inte så mycket över kommentaren utan över att människor kan vara så otrevliga. Helst när man inte vet hur personen ifråga kommer känna, alla har inte lika lätt att ignorera såna saker och de borde faktiskt inte behöva heller.

:bow::bow::bow:
där passar jag in
och som nån sa, det är inte kommentaren i sig utan att de tar sig rätten att vara "elaka"

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 428
Senast: linnsan
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 692
Senast: Cissi_ma
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 516
Senast: Bulldoozer
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka