Lastbil har kört in i folkmassa i centrala Stockholm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men herregud, @Myrten frågade för att hon ville ha input antar jag och de allra flesta verkar tycka att det är fint att göra det. Om hon själv vill, ska hon då avstå för att två personer inte tycker det och dessutom sitter och jämför sorg?!
Men snälla, sluta. Jag har aldrig sagt att hon ska avstå. Jag har sagt vad jag tycker.

Jag tänkte på flickan när jag körde hem från jobbet ikväll och på vad jag läste när jag skummade igenom flashback tidigare under dagen, att någon hade sett ett barn på något av alla foton i tråden som jag inte tittade på. Ett barn klädd i de färger hon hade burit. :cry:

Eftersom jag inte hade läst något mer om henne innan hon nämndes här hoppades jag att det var felaktiga uppgifter som skottlossningen igår, men på väg hem var jag grinfärdig av insikten att hon troligen var så illa tilltygad att det krävdes DNA för att vara säkra. Stackars, stackars familj och stackars alla skadade och döda. Stackars liten, hoppas för hennes och de andras skull att det gick fort. :cry::cry::cry:

Underbara, modiga, kärleksfulla och stöttande människor som ställt upp och funnits där mitt i allt elände. Alla som räddat liv och som haft det tunga jobbet att plocka ihop bitarna av förstörda liv efter både levande och döda. Gårdagen har förändrat oss alla. Låt alla oss som sörjer få göra det utan skuld över sina nära, kära och det fasansfulla som hänt. :heart

Det där är dina åsikter. Jag tycker det är jättefint av @Myrten att vilja lägga nåt där för hunden.
Nån annans sorg får aldrig vägas mot ens egen sorg, vi har rätt till våra känslor och tankar.
Bara för att andra har det värre så betyder inte det att man inte får sörja det man själv förlorat - eller har känslor för.

Ja självklart skriver jag mina åsikter. Jag har inte heller skrivit att ingen får hedra hunden. Jag skrev att jag lider även med hundägaren men för mig känns det så som jag skrev. För mig hade det varit så mycket värre att förlora mitt barn. Självklart får man sörja och jag har aldrig någonsin vägt någons sorg mot någon annans, varken här eller någon annanstans. Man har alltid rätt till sina känslor.

Det känns jätteonödigt att hamna i "vem skulle du rädda ur ett brinnande hus" - diskussionen i den här tråden.

Oavsett om ni har olika åsikt så tycker jag att ni kan försöka bemöta varandra med respekt och om någon nu tycker jag uttrycker mig svepande istället för att specifikt rikta mig mot dem jag tycker uppför sig illa så är denne fri att tycka så också.

/mod

Det känns jätteonödigt att hamna i "vem skulle du rädda ur ett brinnande hus" - diskussionen i den här tråden.

Exakt därför jag inte ville argumentera för min ståndpunkt. Då skulle diskussionen ofelbart hamna där och det är ungefär den gräsligaste diskussion jag vet.

Mycket märkligt! Dom borde skänka varorna till behövande istället, men antar att pengar är viktigast.
Det är väl klart att pengar är viktigt i ett företag? Man hamnar rätt bra i skiten annars och det är inte direkt brutala marginaler på den typen av produkter.

Butikerna i området är offer de med, bör man väl inte glömma. Företag drivs av människor. I det här fallet människor som drabbats av terrordåd.

Det är väl klart att pengar är viktigt i ett företag? Man hamnar rätt bra i skiten annars och det är inte direkt brutala marginaler på den typen av produkter.

Butikerna i området är offer de med, bör man väl inte glömma. Företag drivs av människor. I det här fallet människor som drabbats av terrordåd.

Jag tror att det är ordvalet som många reagerar på snarare än något annat.

Utskicket hade kunnat skrivas snyggare, om det ens hade behövt skrivas alls. Just den här prissänkningen kanske bara behövt synas i butiken, inte i mejl och på sociala medier.

Jag var på kalas hos syrran idag och hennes svägerska hade en vän som såg när det hände. Alltså stod på gatan och såg när människorna blev överkörda. Hon hade sina barn med, 15 och 20 år. De bilderna kommer de aldrig få ur hjärnan. :cry:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter En ryttare och häst skadades när de i samband med en ridtur blev tvingade att väja in i en stenmur vid möte med en lastbil. Föraren...
Svar
6
· Visningar
767
Senast: Grazing
·
Samhälle Barnen har skolresor till Stockholm nu i slutet av terminen, 16 åringen har rätt mycket fri tid där de går runt själva och är såklart...
2
Svar
22
· Visningar
2 750
Senast: Mabuse
·
Samhälle För "hundrafemtielva" år sedan, innan jag omskolade mig, jobbade jag som bussförare i Sörmland, men dagliga körningar upp till...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 480
Senast: MissFideli
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 081
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈