Igår vid tre tiden gick jag ut i stallet för att ta in katten i buren för hans sista resa. Han var sjuk och jag kunde inte göra mer för honom. Inte mer än att låta honom slippa lida. Jag grät hysteriskt när jag kom in för att det var så vidrigt. Min älskade älskade katt
Det gick fortare än jag trodde att få in honom i buren så jag satte mig i några minuter innan vi behövde åka, försökte samla mig och såg den här tråden. Jag fattade inte vad jag läste. Min sorg var redan så stor, så överväldigande att jag inte kunde ta in mer. Vi åkte till veterinären och han somnade in lugnt och stilla. Jag var helt förlamad av sorg och satt bara och stirrade mellan gråtattackerna. Det gick sakta upp för mig vad jag hade läst. Jag skickade meddelande och ringde till mina barn och skräcken, den fruktansvärda vidriga skräcken för att något skulle ha hänt dem, att de var där när det hände gjorde sorgen över katten futtig. Jag älskar mina djur. De betyder så oerhört mycket för mig och utan dem vore jag halv. Jag sörjer dem djupt när de dör och de finns alltid i mina tankar. Jag gör allt i min makt för djuren men mina barn är mina barn. Utan dem vet jag inte ens om jag hade orkat finnas. Det går för mig inte ens att föreställa sig, att ens förstå hur jag någonsin skulle kunna gå vidare om något så fruktansvärt hade hänt mina barn. Jag älskar som sagt mina djur så oerhört mycket och jag har gråtit så många tårar och jag gråter nu men mina barn är mina barn. Kärleken till dem övergår allt annat. Jag lider så oerhört med alla de som har förlorat sitt barn, sin förälder, sin partner, sina nära och kära och jag lider även med henom som förlorade sin hund. Så fruktansvärt vidrigt alltihop men ett djur är ett djur oavsett hur mycket vi älskar dem. Att förlora en människa som står en nära är så mycket värre.