Last Liberty 988

Mimsan_

Trådstartare
Finns det någon som har en Last Liberty avkomma och kan berätta lite om denna hingsten?
Är han känd för att lämna stort eller litet?
Vilka sorts ston har ni använt honom på?
Hur är era i psyket?
Vad använder ni dem till?
Har ni bilder på era avkommor? :)
 
Tack men har sökt. Skulle vilja ha lite nyare svar än från 2008, är ju ett tag sedan :-)
Har haft ett sto e. Last Liberty .
Snyggaste häst jag träffat!
En riktig multitalang med som kunde gått lika långt i både dressyr som hoppning.
Gått 135 hopp, kommer inte ihåg vad hon gick i dressyren men har för mig att de var uppe på msv. Blev sen såld som läromästare.
Mycket gnista i den tjejen med endel jävlaranamma men ville alltid jobba och göra rätt.
Hur lätt som helst att rida in, stolt som en tupp att få sadeln på ryggen! Ville gärna betäckt mitt nuvarande sto med honom men hon är för skarp så det blev avrådd.
 
Har haft ett sto e. Last Liberty .
Snyggaste häst jag träffat!
En riktig multitalang med som kunde gått lika långt i både dressyr som hoppning.
Gått 135 hopp, kommer inte ihåg vad hon gick i dressyren men har för mig att de var uppe på msv. Blev sen såld som läromästare.
Mycket gnista i den tjejen med endel jävlaranamma men ville alltid jobba och göra rätt.
Hur lätt som helst att rida in, stolt som en tupp att få sadeln på ryggen! Ville gärna betäckt mitt nuvarande sto med honom men hon är för skarp så det blev avrådd.


Tack för svar!
Kul att du fick en multitalang och en snygg häst :)
Vad hade mamman till stoet för temperament? Blev också nyfiken när du skriver du blev avrådd pga det nuvarande skarpa stoet, upplevs LL själv skarp så det var därför du blev avrådd?
 
Mamman var av den gamla typen av halvblod, maffig och stor.
Avkomman blev tvärt om! Modern, långbent och smidig.
Vet dessvärre inte vad hon hade för temperament i ridningen, träffade bara henne några ggr i hage o stall och då var hon kolung.
Vet faktiskt inte om LL upplevs skarp själv eller om hans avkommor blir lite heta men det var en som avlat i många år och känner mitt sto som tyckte att jag skulle undvika honom, och alla med för mycket fullblod i ;) Mitt sto kan vara rätt het av sig.
Hästen efter LL är hur lätt som helst att ha o göra med och ta med på tävlingar så det är i ridningen som hon är på tårna.
Självständig och aningens envis med ;)
Skulle mer än gärna ha en avkomma efter honom igen :)
 
Mamman var av den gamla typen av halvblod, maffig och stor.
Avkomman blev tvärt om! Modern, långbent och smidig.
Vet dessvärre inte vad hon hade för temperament i ridningen, träffade bara henne några ggr i hage o stall och då var hon kolung.
Vet faktiskt inte om LL upplevs skarp själv eller om hans avkommor blir lite heta men det var en som avlat i många år och känner mitt sto som tyckte att jag skulle undvika honom, och alla med för mycket fullblod i ;) Mitt sto kan vara rätt het av sig.
Hästen efter LL är hur lätt som helst att ha o göra med och ta med på tävlingar så det är i ridningen som hon är på tårna.
Självständig och aningens envis med ;)
Skulle mer än gärna ha en avkomma efter honom igen :)


Vilken hingst jag än väljer (lutar starkt åt LL) så hoppas jag fölungen ärver mitt stos temperament för det är enligt mig perfekt. Fin och lugn i hanteringen och mycket energi i ridningen :) Tack än en gång för dina svar! :)
 
jag fick min finaste fölunge efter ll. Mamman klassisk svensk typ efter anart. Mamman multitalang, fölet blev ädelt, med det vackraste lilla huvud och en riktig kelgris. Besökare frågade om hon var hingst pga utstrålningen.

Sålt henne nu som treåring med stor sorg.
 
Får väl hoppa in i tråden som nybliven ägare av @snigelfarmor s treåring. Jag har bara haft hästen en vecka men tycker hon är fantastisk och precis det jag hoppats på. Pigg och vaken men stimmar inte upp sig, känns att det finns energi men hon använder den på rätt sätt. Tar nya miljöer med ro och är smart, har inte varit några problem att släppa ut i flocken osv. Du återfinner oss i 12'ornas tråd.
10409513_1167496346609375_2943557958907452619_n.jpg
 
Finns det någon som har en Last Liberty avkomma och kan berätta lite om denna hingsten?
Är han känd för att lämna stort eller litet?
Vilka sorts ston har ni använt honom på?
Hur är era i psyket?
Vad använder ni dem till?
Har ni bilder på era avkommor? :)
Hej ! Har ingen avkomma efter honom men var precis o tittade på några avkommor från honom på Qvillö i helgen. Så himla vackra allihopa. Verkligen bildsköna :) LL själv är fortfarande elegant o snygg och tar sig inte mitt sto med den dressyrhingst jag har tänkt så kommer jag nog ev byta över till LL.
 

Liknande trådar

Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 132
Senast: hollypolly
·
Hästvård Jag kommer inte att gå in på bakgrundsdetaljer då personerna i den här berättelsen i så fall kan identifieras, så jag håller det kort...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
18 155
Senast: Brie
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
IT & mobiler Jag ska egentligen testa lite olika brusreducerande hörlurar men det känns som om tiden rinner lite i väg och kanske skulle jag ha lite...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 216
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp