skiesabove
Trådstartare
Ser du redan haft en del framgång med träningen, men tänkte bara fråga hurvida det måste vara en b-kortsbil hon ska åka med? För jag tycker det är något av det svåraste att lasta på med ovan häst, och om man ställer in en snäll kompis som stöd blir det ännu svårare för den ovana hästen att kliva på efteråt....
Jag har haft många riktigt svårlastade hästar som jag "fixat", och det absolut bästa tycker jag är transporter där man kan lasta ur fram så hästen bara kan gå rakt igenom. Mycket enklare att få dom att tänka framåt om det är öppet framtill också, mindre klaustrofobisk.
Det var för att jag ville bryta mot de två misslyckade lastningsförsöken i andra människors regi, så att jag kunde motkonditionera ordentligt, och att det finns få hyrtrailers i området.
Det är mycket möjligt att det blir en veckas vila (bara jag får betalt för uppehället så kan min shettis överleva nån vecka till, i värsta fall får han gå i ensamhage en vecka) och sen får nya ägaren komma med en bra trailer och så testar vi i den. En med fronturlastning tror jag hade varit optimalt, så hade vi kunnat leda med min valack igenom framför några gånger.
Vi får se hur det går imorgon . Tänkte lära in backa med mig brevid (inte framför, av säkerhetsskäl) och se vad hon tycker om att backa upp på rampen.