"Läskigaste" hundrasen?

Hade verkligen inte förväntat mig att jag skulle vara ägare till en hundras som tas upp i en sånhär tråd. :laugh: Och snart förhoppningsvis ägare till ytterligare en! :eek:

Älskar faktiskt Bichonrasernas ögon. Professorn ser verkligen ut som en liten nallebjörn ibland med sina nästan svarta ögon. Tänker inte alls på dockor (som jag verkligen ogillar) utan bara på ulliga gulliga mjukdjur.
Men okej, beware denna hemskhet då! :p
M9tgenV.png

Jag är nog mer åt andra hållet. Hellre mörka ögon än ljusa.

Fast kom igen, seriöst så kan väl inte Chihuahua vara den rasen ni allra minst skulle vilja möta morrandes i en mörk gränd där ni var tvungna att passera @hastflicka @Aionee ?:D
Tror det har att göra med att de ser ut som råttor som ögonen håller på att ploppa ur på. Rädda råttor dessutom, de ser alltid så superrädda ut och det gör att jag känner obehag eftersom de blir oberäkneliga då. :p

Men shitbulls är också väldigt obehagliga, inte bara i utseendet men tror det är en helhets bild om att de flesta "seriösa" ägare inte köper oseriöst avlade hundar med osäkra temperament.

Tror det har att göra med att de ser ut som råttor som ögonen håller på att ploppa ur på.

På min tidigare vavva ploppade ena ögat ut, dock vid ett slagsmål när en cocker spaniel försökte äta upp honom. Det hängde ut men veterinärerna satte tillbaka det och sydde igen, han hade t.o.m. kvar syn efteråt.

Rädd såg han nog aldrig ut, har bara sett en enda vavva som faktiskt ser riktigt rädd ut.

Schäfrar tycker jag är läskiga. Även om man skulle bortse från erfarenheter så är det nog det som påverkar, där jag bodde som barn hade en granne tre gräsliga schäfrar. Om jag skulle rida åt det håller var vi först tvungna att kolla om hundarna var ute (och det gick alltså en allmän väg förbi). De jagade mig när jag red, de rymde och kom till oss (försökte bl.a. ta sig in i kaninburen), vi vågade aldrig promenera förbi med våra hundar. Var väl iofs ägaren det var störst fel på, inte hundarna, men det var ju hundarna jag var rädd för.

Jag tycker att kuperade öron ger hundar ett skrämmande utseende.

Förutom på vissa hundraser...:D (gillar absolut inte kupering oavsett!!:rage:)

c6463a43df73b653fea505dc9d62daab.jpg

Jo men är du på den läskiga sidan av den respektingivande skalan så är du faktiskt ganska läskig ;) Håller med om att det är väldigt vackra hundar!

Fattar vad du menar:) Personligen träffade jag en RR för första gången IRL för ett par veckor sen, och fick inga "läskiga" vibbar då iaf.. Som jag kan få med typ Dogos eller shitbulls dvs.

Men oj, är det en Briard?
Nej, den såg verkligen inte läskig ut. Det som är läskigt är egentligen inte djuret utan människor som sysslar med sånt här.
@Sezziyanen

Men oj, är det en Briard?
Nej, den såg verkligen inte läskig ut. Det som är läskigt är egentligen inte djuret utan människor som sysslar med sånt här.
@Sezziyanen

Yes, Briard...I USA kuperas de ofta(st?), och vissa europeiska länder då.. :/ Håller helt med dig, det är skit detta med att folk ska skära sina hundar för nått särskilt utseende.:yuck:

Engelska bulldogs O_o bara utseendet skulle få mig att vända på klacken :cautious:
Säger jag kanske också även om jag kände till dem av vad jag gör idag även om de jag har sett såg avslappnade ut vid första anblicken och jag har inte haft några problem med dem. Men det är lite läbbigt hur de kan vara så tjurskalliga/envisa och bitas, en dålig kombination :cautious:
Och såna amstaffkorsningar tyvärr om man ska gå efter vad jag vet och/eller har fördomar om idag, litar inte alls på att ägaren skulle ha koll på den trots att jag har träffat trevliga såna.
Skällande grand danios här också, jag minns när jag hälsade på min syster och hennes två-tre stora vita med svarta prickar slängde sig upp på nätet och skällde på oss :eek: jag var liten och var tvungen att gå förbi nära dem så det var rätt skärrande :crazy: men när jag ser bilder på såna som lugnt tittar på en eller liknande (dvs inte skäller) är jag rätt ok med. Tror att jag har bara något starkt emot skällande hundar över huvudtaget :arghh: skällande hundar kan rubba mig ur balans hur lätt som helst :crazy:

Borde collie, deras kroppspråk och hur de använder ögonen funkar inte för mig
Oh, ja om man inte visste om hur de vallade eller ens fungerade så skulle det vara super-creepy att möta en sådan stirrande hund som kryper ihop medan den smyger allt närmare .. O_o:eek::nailbiting:
Måste hålla med om det :D

St Bernadshundar, om man bara går på utseendet och är nybörjare på hund. De är ju massiva, med hängande ögon som ofta är röda och så är ju de långhåriga så mycket större med all päls.

Kampraser/shitbulls/muskelraser och buskavlade/underaktiverade schäfrar håller jag mig borta ifrån. Även korsningar med dessa raser i. Har träffat allt för många otrevliga exemplar av dessa raser...

Hur man grundar sin hundrasrädsla är nog baserat på erfarenheter.
Det vackraste som finns är en tillfreds, lugn och harmonisk schäfer. Jag brukar se sådana på bild. :o
Samtidigt som det är den rasen jag verkligen kan bli väldigt osäker på att möta, både med och utan egen hund. Vi har haft flera stycken i närområdet som ägarna inte alls haft nån kontroll över. De har hänt flera gånger(!) att en av dem dragit omkull sin ägare och flugit på hundar. Den enda jag känt privat var en otroligt stressad och understimulerad som också kunde göra ordentliga utfall mot andra hundar.

Tror det har att göra med att de ser ut som råttor som ögonen håller på att ploppa ur på. Rädda råttor dessutom, de ser alltid så superrädda ut och det gör att jag känner obehag eftersom de blir oberäkneliga då. :p.

Same, same! :D

Jag blir osäker då jag möter schäfrar och tycker de är lite läskiga. Fast det har nog mest berott på ägarnas brist på kontroll och uppfostran - när jag ser @Voff s tråd tycker jag de är hur fina som helst. :love:

Doberman! Har aldrig träffat ett otrevligt exemplar men det är någonting med deras kroppshållning som jag inte litar på. Samma med Rottweilers, fast inte lika mycket.

lil-hunden tycker Engelsk Bulldogg är läskiga :D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 060
H
Övr. Hund Har nu tittat igenom massor med rashjälps-trådar här som stämmer in ungefär på vad jag söker, och kan fortfarande inte hitta raser som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 192
Senast: boccia
·
E
Övr. Hund Såg ingen sådan här tråd, så lägger in en :) Vad tyckte ni som var där? Jag var där på lördagen, första gången. Och jag är hel...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 330
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Jag och mitt superba logiska tänkande antar att det redan finns massor med sånahär trådar, men nu vet jag faktiskt inte riktigt vad jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 881
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar