"Läskigaste" hundrasen?

Otäcka djur, han där nere ser lite vassare ut dock.

Jag har svårt att se just såna här bilder som läskiga eftersom jag bara förknippar det då med att det är träning på G. Visst är tänderna respektingivande men jag blir personligen mer "rädd" för hundar som är i läget av liksom.. lugnet före stormen. Att det kan gå till 100 närsomhelst liksom! :)

Tex min favorit-CC-bild:

eaf9ceb70127a4149734ed9171276dde.jpg

Fast kom igen, seriöst så kan väl inte Chihuahua vara den rasen ni allra minst skulle vilja möta morrandes i en mörk gränd där ni var tvungna att passera @hastflicka @Aionee ?:D

Nej kanske inte, men ar jag ute och gar med mina hundar och ser en los Chihuahua vander jag omedelbart, utan att ens titta mig over axeln skyndar jag darifran. En los nagon annan sorts hund kollar jag laget forst och ser om agaren finns i narheten och hur hunden reagerar pa att vi kommer.

<snip>
Rasen jag annars minst litar på - men inte är direkt rädd för - eller träffat flest otrevliga individer av är helt klart Irish soft coated wheaten terrier :o.

YES ... jag glomde dem. :cautious: Det ar en ras jag aldrig traffat en trevlig individ fran.

Nej kanske inte, men ar jag ute och gar med mina hundar och ser en los Chihuahua vander jag omedelbart, utan att ens titta mig over axeln skyndar jag darifran. En los nagon annan sorts hund kollar jag laget forst och ser om agaren finns i narheten och hur hunden reagerar pa att vi kommer.

Absolut, jag förstår vad du menar och ditt agerande..jag bara funderade kring "läskig" och chihuahuas :D

Dom hundar som får mig att rysa är små råttor som inte går på alla benen och Bedlington, sen kungspudel som är klippt med bollfrisyr.
I övrigt är jag inte MER rädd för en förbannad rottis än en lika arg stövare.
Korkat men sant.

Bedlingtons ser konstiga ut tycker jag! Jag tycker de ser ut som såna benskalle-dinosaurier. Typ detta:

9070529-large.jpg

Om jag själv skulle ströva lite från topic och inte beskriva det "läskigaste" jag vet rent fysiskt utan mer mentalt, så är det Bichon-hundar för mig. Tycker deras ögon ser ut som dockögon! Som hajar!

Har nog ingen ras jag tycker ser läskig ut förutom kanske som flera skrivit Xolo. Där kryper det i kroppen av obehag. Inte av rädsla utan bara obehag.
Träffar ju rätt många olika hundar på jobbet och där är faktiskt Lagotto rasen där jag är mest på min vakt. Söta och ulliga tills det smäller och det utan varning.

Jag skrev läderråttan för till utseendet är freeky och läskigt. Som från en skräckfilm.
Men hur de är irl har jag ingen aning om. Jag skulle antaglign inte bli ett dugg rädd om jag mötte en lös.
Där finns en rad andra hundar som förnuftet skulle säga var värre.
Sämst erfarenhet har jag av Tollare. Har träffat rätt många i olika samanhang och kennlar och jag är tacksam att de inte är 20 kg större.

alla naken hundar. med undantag för dom kinesiska som bara ser löjliga ut. sen har jag svårt för raser med mycket löst skinn. ser ju jätteläbbigt ut med ögon som ser ut att trilla ut bara för att skinnet hänger långt under ögat. sen tycker jag inte om raser med underbett. ser ju ut som pirajor .

Jag veeet att det ska handla om läskiga hundar - men jag bara känner ett enormt gosbehov när jag ser en sådan här... Långa öron att gulla med, massa näsa, akut anfall av cute aggression!

Skulle lätt skaffat en sådan om de inte hade så mycket problem med hudöverskottet.

Alltså jag har väldigt svårt för Kinesiska nakenhundar. Bara känslan av att råka nudda dem :nailbiting:

Men läskig njae.

Enda hunden jag någonsin reagerat på är kusinens übersnälla och enormt väluppfostrade/ lydiga blandras. 12år och har aldrig gjort en fluga förnär men han ser ut som en extrem stor kamphund (inget sådant i honom dock) med ett enormt rottweilerhuvud (rottis har han i sig). Han är underbar men när han ger skall (sker sällan och då är det dessutom bara ett skall) då backar jag undan omedvetet. Det är så enormt kraftfullt och respektingivande så jag blir nästan lite skakis i knäna.

Absolut, jag förstår vad du menar och ditt agerande..jag bara funderade kring "läskig" och chihuahuas :D

Bedlingtons ser konstiga ut tycker jag! Jag tycker de ser ut som såna benskalle-dinosaurier. Typ detta:

9070529-large.jpg

Om jag själv skulle ströva lite från topic och inte beskriva det "läskigaste" jag vet rent fysiskt utan mer mentalt, så är det Bichon-hundar för mig. Tycker deras ögon ser ut som dockögon! Som hajar!

Sambon och jag kallar bedlingtons för "Päronterrier" :up:
Andledningen är att när vi var på utställning en gång så hade min sambo sett en ras han inte kom på namnet på och när han beskrev den för mig så sa han "Terriern med päronformat pudelhuvud". Jag fattade direkt att det var Bedlington han talade om. :rofl:

Håller för övrigt med om att dogo argentino både är otroligt läskig ras att möta men även så vacker. Kan liksom inte välja vilket, de är läskiga OCH vackra! :D:angel:

Hade verkligen inte förväntat mig att jag skulle vara ägare till en hundras som tas upp i en sånhär tråd. :laugh: Och snart förhoppningsvis ägare till ytterligare en! :eek:

Älskar faktiskt Bichonrasernas ögon. Professorn ser verkligen ut som en liten nallebjörn ibland med sina nästan svarta ögon. Tänker inte alls på dockor (som jag verkligen ogillar) utan bara på ulliga gulliga mjukdjur.
Men okej, beware denna hemskhet då! :p
M9tgenV.png

Jag är nog mer åt andra hållet. Hellre mörka ögon än ljusa.

Pitbulls ar for det mesta de gosigaste som finns ... utom vissa. Som den som jagade mig pa hast i flera kilometer. Men RASEN ar gosig.

Det finns ingen RAS som jag tycker ser laskig ut. Vad som ar riktigt skrammande for mig ar nar en hund, modell storre, visar aggression mot nagon eller nagot och drar sin agare med at det hallet medan agaren febrilt hanger som ett daligt fungerande ankare efter. Det spelar ingen roll om det ar mot mig och mina hundar eller mot nagon annan eller nagot annat. (Ar det at varat hall gar vi darifran. Fort.)
DET ar for mig mycket skrammande och laskigt.

Hade verkligen inte förväntat mig att jag skulle vara ägare till en hundras som tas upp i en sånhär tråd. :laugh: Och snart förhoppningsvis ägare till ytterligare en! :eek:

Älskar faktiskt Bichonrasernas ögon. Professorn ser verkligen ut som en liten nallebjörn ibland med sina nästan svarta ögon. Tänker inte alls på dockor (som jag verkligen ogillar) utan bara på ulliga gulliga mjukdjur.
Men okej, beware denna hemskhet då! :p
M9tgenV.png

Jag är nog mer åt andra hållet. Hellre mörka ögon än ljusa.

Haha! Det är bara en sån känsla jag fick en gång, helt baserat på fördomar förstås. Jag har inget emot bichoner alls, även om jag iofs knappat har träffat dem på riktigt. Och jag kom då ihåg citatet från Hajen vilket jag tyckte var lite komiskt :P Jag tycker väl helsvarta ögon på vit hund känns mer svårlästa liksom!

Gillar inte hundraser där jag inte ser ögonen.. Där håret hänger över
Grundar sig i min barndom och en osäker/rädd bearded(?) collie min moster passade som var riktigt oförtsägbar

Liknande trådar

Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 060
H
Övr. Hund Har nu tittat igenom massor med rashjälps-trådar här som stämmer in ungefär på vad jag söker, och kan fortfarande inte hitta raser som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 192
Senast: boccia
·
E
Övr. Hund Såg ingen sådan här tråd, så lägger in en :) Vad tyckte ni som var där? Jag var där på lördagen, första gången. Och jag är hel...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 330
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Jag och mitt superba logiska tänkande antar att det redan finns massor med sånahär trådar, men nu vet jag faktiskt inte riktigt vad jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 881
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar