"Läskigaste" hundrasen?

Sezziyanen

Trådstartare
Lite tramsig tråd, men jag blev nyfiken. Satt och pratade med en vän och insåg att det skiljde sig rätt mycket mellan oss vilka typer av hundar/raser som vi tyckte såg mest "läskiga" ut, baserat enbart på utseende.

Vilken är den läskigaste för er, om ni nu tycker nån är alls skrämmande? Försök att tänka bort era egna kunskaper/erfarenheter om hur rasen beter sig eller hur trolig den är att vakta/skydda/kunna attackera och istället gå helt på utseende. Om ni tycker tråden är meningslös så strunta i det :)

Min vän tyckte främst stora black/tan-raser är läskiga, som Schäfer, Beauceron, Rottweilers, Dobermanns osv. Själv landar jag definitivt på Dogo Argentino då jag har någon konstig grej med just vita hundar som kan ha lite röda ögon..:crazy: Tvåa kommer nog Cane Corso, även om jag iofs tycker de samtidigt är väldigt majestätiska och fina hundar. Det är klart detta bygger på fördomar, men så fungerar nog oss flesta.

Senast ändrad:
Tror inte det är någon speciell ras jag tycker är läbbig - men jag stoppar inte dit handen till hundar jag upplever "stela" eller opålitliga. Rottweilers är väl den ras jag mött flest "trähattar" av - men det kan ju vara slumpen.

Många frågar om min ena border collie är farlig, han ser ut som någon slags blandras och hans ena öga är blått (eller ja mest vitt typ). Han är den snällaste jag har - den andra, rara, svartvita är bra mycket vassare. :o

Åh, den absolut läskigaste hund"rasen" jag vet är den där som ser ut som en svart stor råtta och som figurerat i tråden om oseriös avel. :eek: drömmer mardrömmar varje gång jag tänker på den typ :D kan det kanske varit en xolo eller nåt med i korsningen? Även renrasiga xolosar är lite småläskiga tycker jag :o

Tycker att rottisarna är svårt att läsa. tillhör för en av de raser jag tycker är "läskiga"

Åh, svårt! Om vi låtsas att jag skulle ha en bild på en hund av varje ras i hela världen där hunden såg arg ut, då skulle jag iaf kunna bestämma mig för vilken som såg mest läskig ut :p Frågan är bara vad det skulle bli...
Tibetansk mastiff kanske?

O vad svårt!
Det finns ju massor med fula/läskiga raser.
Tycker det kan vara lite individuellt också.
T.ex så hade min syrra en BC-hane som fick det att krypa i mig när han tittade på mig. Det var något med hans ögon, gulaktiga & stirrande.
Minns första gången jag hade honom i bilen när jag körde och jag mötte hans blick i backspegeln :nailbiting:

Hennes BC-tik däremot hade de mildaste/kärleksfullaste ögon man kan tänka sig :love:

Hur kan man tycka de har raserna ar skrammande:angel:

MandyIPO_zpshvu5ad58.jpg

Toast_zpsjzxdw6ge.jpg

O vad svårt!
Det finns ju massor med fula/läskiga raser.
Tycker det kan vara lite individuellt också.
T.ex så hade min syrra en BC-hane som fick det att krypa i mig när han tittade på mig. Det var något med hans ögon, gulaktiga & stirrande.
Minns första gången jag hade honom i bilen när jag körde och jag mötte hans blick i backspegeln :nailbiting:

Hennes BC-tik däremot hade de mildaste/kärleksfullaste ögon man kan tänka sig :love:
Åh vad jag känner igen mig !! Har också supersvårt för stirriga blå gröna gula ögon på hundar, får kalla kårar !!
Djur ska ha mörka milda ögon =D

Chihuahua (och liknande) ar definitivt den ras jag litar minst pa. I andra raser tittar jag pa individerna och ser inte "rasen" sa att saga ... Chihuahua ser jag bara som sma arga saker som vill attakera bade mig och mina hundar.
Tror många är så fruktansvärt understimulerade, tycker deras energi är liknande med jack russels, men inte många får utlopp för den.
Har en kompis med chiuhauor och de går lätt en mil och lite till, tänka sig då att många får trampa asfalt ett par minuter om dagen i koppel, det ger negativ överskottsenergi =/

Tänker genast på den där brunblanka saken utan päls, nån mexikansk sort. I alla fall utseendemässigt.

Läskigast rent språkmässigt tycker jag rottisar är. Och softies.

Riktigt svårt att tänka bort egenskaper och bara gå på ytan. För egentligen handlar det ju som sagt mer om kroppspråk och att man vet att en viss ras har vissa egenskaper.

Meeen tror nog att nakna Xolos av större modell är mest creepy utseendemässigt för mig. :nailbiting:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 060
H
Övr. Hund Har nu tittat igenom massor med rashjälps-trådar här som stämmer in ungefär på vad jag söker, och kan fortfarande inte hitta raser som...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 192
Senast: boccia
·
E
Övr. Hund Såg ingen sådan här tråd, så lägger in en :) Vad tyckte ni som var där? Jag var där på lördagen, första gången. Och jag är hel...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 330
Senast: lady_vip
·
Övr. Hund Jag och mitt superba logiska tänkande antar att det redan finns massor med sånahär trådar, men nu vet jag faktiskt inte riktigt vad jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 881
Senast: Calazirya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar