Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag puttar den här frågan, för jag tycker den var så intressant.Yossarian skrev:Och jag förstår inte varför inte potentiella raskattsköpare inte ska ta sitt ansvar och ta en hemlös kattunge? Varför ska man avla på raskatter, när man istället kan hänvisa till närmsta katthem, fullt av små behövande pyren?
MissFideli skrev:Det är tydligen meningen att vi ska sluta avla seriöst så huskattavlare kan fortsätta massproducera huskatter. Rättvist? Fråga t.ex kattallergiker.
Om det är en defekt eller bara en naturlig avvikelse.MissFideli skrev:Nej, men det är en defekt som inte ska avlas på. Måste man ha erfarenhet av det för att vara logisk?
Jag har ingen erfarenhet av manxanlaget men är ändå emot det. Liksom alla andra defekter som är ärftliga och kan orsaka problem.
Jag tycker precis tvärt om.MissFideli skrev:Att huskatten skulle kosta 5000:- vore iofs drömmen, men antagligen inte genomförbart eftersom en raskatt har så mycket mer inbakat i priset än en huskatt.
Storfotingar kan göra det med huvudet nedåt.MissFideli skrev:Eftersom dom inte har nån direkt nytta av det så ser jag det inte som en naturlig avvikelse mer än att det skulle vara en defekt. Att dom kan gå nerför en trädstam är knappast nått speciellt, katter utan polydaktyli klarar ju att ta sig ner från träd dom med.
MissFideli skrev:Och huskattuppfödare tar ansvar för sina huskatter, vilket inte görs idag. Det är tydligen meningen att vi ska sluta avla seriöst så huskattavlare kan fortsätta massproducera huskatter. Rättvist? Fråga t.ex kattallergiker.