Laseroperation

Jag kan förstå att man hellre tar av sig ett par glasögon när man utför en ögonoperation då man ofta ha specialglasögon, vet inte vad det heter, och klarar sig bra i övrig. De ser som sagt när något gått fel, men om det stämmer att 95% är nöjda med sina operationer så låter jag de siffrorna tala för mig. Det är ju inte alla som det passar heller, av flera olika orsaker.

Jag var så grundlig som jag bara kunde innan jag bestämde mig både att utföra ingreppet och vilken klinik som skulle få förtroendet och jag har enbart positiva erfarenheter. Jag informerades även innan att jag kunde bli neka utifrån resultatet av förundersökningen och när dagen väl var inne så såg jag bättre redan när jag gick ut än vad jag gjorde när jag gick in. Jag är 100 % nöjd.
Ok. Bra att du är nöjd.

I slutändan handlar det väl om hur man förhåller sig till risken och hur jobbigt man tycker det är med glasögon/linser! För min del tycker jag inte det är så himla besvärligt ändå, och de problem jag upplever (tex ögontorrhet vid linsanvändning) skulle kanske inte bli bättre av en operation (det är ju en vanlig biverkan). Även om det är "bara" är 5% som får besvär så är det ändå 1 av 20 ju, och det är ju ganska många, med tanke på att operationen inte är nödvändig. Men har man turen att få en lyckad operation förstår jag verkligen att det är värt det! Vilken frihet ändå att se helt bra helt plötsligt! Men för mig är risken som sagt inte värd det.

Jag korrigerade synen hos Lirema för ett år sedan med metoden "SMILE". Kostnaden för den va 35.000kr. Innan operationen hade jag -2.75 på båda ögonen. Mörkerseendet var inte helt felfritt i början men det har släppt nu. Jättenöjd med operationen. :up:

Har du korrigerat synfel med laser? Blev det bra? Vilken metod?

Är så trött på att vara helt superblind utan linser eller glasögon. Ser inte min hand ordentligt om jag håller den framför mig. Jag är så sugen på att lasra dom. Har typ -4,25 och -3,50.

Måste ju finnas ett gäng bra kliniker i Göteborg, vad ska jag tänka på när jag väljer klinik?

Jag gjorde LASEK på Memira för typ 5 år sen.

Till skillnad från LASIK så är återhämtningen för denna mycket värre och ja - det var ett elände. Låg i ett mörkt rum typ 5-6 dagar med undantag för den halvtimmen du hade ett par gånger om dagen när man tog bedövningsdropparna.

Men, är fortfarande toknöjd och ser perfekt fortfarande. Så det är värt det, men vet inte om jag hade gjort det om jag vetat innan hur jobbigt det var efteråt. 😬

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 615
  • Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 388
Senast: Hedinn
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 944

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kräkningar
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat