Sv: Lär ridskolorna ut fel?
*kl*
visst finns det manga stallen dar de lar ut saker som far en att rysa, och den meningen grundar jag pa det saker jag fick lara mig under min _ridskoletid_
jag har lart mig sagott som allt jag kan fran min ridskola, inklusive 'horsemanship' som de var ordentligt noggranna med att banka in i huvudet pa medlemmarna
de spenderar mycket tid och pengar pa att utbilda eleverna, med olika kurser och tavlingar, hemma och borta, involvera eleverna i stall och hastskotsel mm mm. nar man ar ute och tavlar representerar man klubben, och ska bete sig som en representant.
vi fick lara oss _varfor_ man gor saker pa ett visst satt, varfor olika hastar har olika utrustning, olika foder, om unghastar och laromastare, ridlararna valde alltid ut hastar med en 'plan'. dvs, behovde du jobba pa en sak, ficck du rida en 'manadshast' (3-4 lektioner) som hjapte dig trana pa den saken.
jag kanner mig valdigt lyckligt lottad o de ganger jag lar ut forsoker jag halla samma standard.
nar jag jobbade som ridlarare en sommar fick jag reda pa att jag fatt jobbet for att: "Ja, du kommer ju fran ***, da vet man ju att du har lart dig pa 'riktigt'"
Fast jag ar ju fullt medveten om att det ar sa otroligt mycket jag INTE kan ocksa, men det var skoj att hora!
och nu ar jag i england och de gor sa manga saker 'fel'!