Lapsk vallund någon?*bilder*

Carand

Trådstartare
Någon mer som har en Lapsk Vallhund här på forumet? Eller finsk lapphund går bra med för all del..=)

Vår vovve: Fjällfarmens Izlack
Mamma: Tuulekuun Cuunvarjo
Pappa : Fjällfarmens Bonjo

Lite bilder på vår plutt :

photo.php

photo.php

photo.php

In med bilder på era vovvar nu..=)

Senast ändrad:
Sv: Lapsk vallund någon?*bilder*

*putt putt*

Ingen? Ingen som ens vill ge en liten kommentar?:(

Fin hund du har, gillar de lapska vallhundarna mycket!

Jag har en finsk lapphund tik på 2 år. Här är hon:

5913516.jpg

13508285.jpg

:)

Jag har en Lapsk! En liten tjej på 6,5 månad som just nu ligger och sover på mina fötter. Har inte satt mig in i hur man lägger upp bilder så tyvärr... Men ruskigt fin din var!

Jaha va kul! det är verkligen en underbar ras! Lycka till med valpköpet!

Ah va mysigt! Längtar tillbaka lite till när vår va sådär liten o ulliggullig..=) Om du har bilder ute på henne ngnstans på nätet så kan du bara länka in adressen därifrån! Annars kan du skaffa pixbox- album eller liknande!

Oh gud va söt hon va! Verkligen underbar färg. Har försökt övertala min mamma om att hon borde köpa en finsk också..=P Älskar den fina pälsen..:love:

Jag har en Svensk lapphund, här e Bella! :)

Som valp
Bella5.jpg

och vuxen :)
PICT0025.jpg

PICT0015.jpg

Tack så mycket!

Det är klart ni ska köpa en finne! De är ju helt underbara!

Tack så mycket!

Blir det en lappis så gör du ett bra rasval. Jag är helt förälskad i denna ras!

Vi har en lapsk, också från Fjällfarmen, Fjällfarmens Prince.Han är efter Nequam Hukka och undan Fjällfarmens Jiekna.Han är nu 14 månader .Din hane är jättefin!

Jaha va roligt! Grattis till många roliga dagar med "valpen", haha vår har nästan blivit vuxen nu, fyller fem i januari..:rofl:

Oh så söt hon va! Liknar vår lite i teckningen. Kan ju använda den här tråden till o uppdatera lite om vovvarna om ni har lust..=)

Ah vilken sötnos! De svenska e oxå himla söta även om jag tycker mer om lite flerfärgat..:o;). Liknar dem de finska i psyket?

Jag ahr aldrig träffat en finsk så ja vet faktiskt inte :) Kan bara äsga att hon är helt underbar! Vill alltid bara kela och gosa, blir helt knäpp varje gång ja kommer hem, även om ja bara varit borta någon timme! Man blir helt lycklig av henne. skäller en del, men bara för att visa att det kommer någon. Hon går alltid lös ute och lyder min order till minsta detalj! :):love:

Åååå, vilka underbara bilder!
Snälla, berätta lite om denna ras! Själv har jag västgötaspets och blandras, och jag är mycket förtjust i de lite mindre vallhundraserna. Nu undrar jag: Vallar de mycket? Hur är det med jaktinstinkt? Stannar de på gården? Funkar bra i familjen?

Jättetacksam för svar!

Cornelia

*kl*
puttputt.
Vill också veta!! Är väldigt nyfiken på rasen, men känner ingen här i närheten som äger, så ingen att fråga.
så kom igen, berätta nu :bump: mermermer!
allt negativt med rasen också tack. om det finns något sådant.
så att man kan väga in för och nackdelar, i valet av hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 912
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 984
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V