Lapsk vallund någon?*bilder*

Sv: Lapsk vallund någon?*bilder*

Har ingen Lapsk men Finsk Lapphund på 5 år vid namn Elektra

Elektra.jpg

ååhh vad fin helt klart den finaste finskalapp hunden jag har sett

det är finsk lapphund jag undrade över (var visst väldigt otydlig)

Hur är hon att jobba med? Tycker hon det är kul med lydnadstävling? följsam? Alert?
Finns det några negativa egenskaper hos en finsk lapphund? (som är rasbetingat, sen vet jag ju att det alltid varierar från individ till individ)
Jag letar nämligen efter en lättsam, följsam, positiv hundras.

Din hund är verkligen oerhört vacker :love::love:

Denna hund som jag har vill gärna vara med överallt alltså väldigt sällskaplig. Lättlärd och mycket fart i. Kan varva ned fort när man busar med henne. Har kört agility med henne och det älskar hon.

Hade dock en liten tendens till att skälla lite mycket när hon var ung men nu så är det bara när någon kommer till vår gård och det får hon för oss då vi tycker det är bra att vi blir förvarnade liksom att den som kommer vet om att de är upptäckta. Ekorrar är kul att skälla på också *Nu när jag tänker efter*

Jag är också intresserad av den lapska vallhunden :love: Vill veta mer av er som har en sån hund och inte en massa som tycker det och det om rasen, som jag har varit med om. De har inte en en lapsk vallhund, men "vet" så mycket om dem ändå.

Mer bilder och mer av hur era hundar vill jag alltså ha :bump:

Kär i alla era fina hundar! Men har min egen lilla buse....men rasen tåls o tänka på till nästa hund!

Laps vallhund är en aktiv, pigg, alert och vaken ras med mycket "will to please".
Behöver få jobba med både kropp och knopp för att må som bäst.
De är (oftast) sociala, glada, lättdresserade och jobbar med glädje.

Jag är sjukt sugen på en lappsk vallhund.
Tänker då ha den lite i skogen med renarna och så i stallet så klart..

Verkar vara en väldigt trevlig ras...

Vilka fina hundar ni har! Har ingen egen finsk lapphund eller lapsk vallhund men gillar vekligen rasen!!

Puttar upp tråden och lägger in bild på min fodertik "Freja" som är 2 år. Hon är en finsk lapphund. Världens gosigaste nallebjörn inne och ett energiknippe utan broms ute. Vi har lite lydnadsträning att ta tag i men hon har bara varit hos oss i drygt ett dygn än. Vill veta mer om rasen - någon måste ju veta en del.
picture.aspx

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 912
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 984
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 846
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V