Instämmer. Eller mitt under en pågående dressyrträning. Svettig och jävlig, hästen är andfådd och ska inte bara stå stilla i en kvart utan då måste någon hoppa upp och ta hand om den, själv ska man kravla sig ur väst, funktionströjor och styva sportbh’s som håller en redan innan stor och tung byst på plats som dessutom är än mer enorm pga mjölkstinn - inga amningsbh’s i världen duger om man har en större byst. Dessutom en så stor byst att man liksom måste ”platta till” bröstet vid amning hela tiden så att inte barnet kvävs av bröstet så ska man sitta där och frysa ihjäl på en kall ridhusläktare... Herregud vilken galenskap. Aldrig igen säger jag bara.Hör ofta det där ”slänga fram tutten”. Men hur smidigt är det i stallet i november, på motorvägen i bilen, på tunnelbanan osv osv.
Svaret är väl att vi alla lever olika, jag kan inte se disken (ingen maskin) som nåt problem.
Jag tror att mångas sömnbrist skulle kunna lösas med flaska. För min erfarenhet från forum, vänner osv är att barn börjar sova hela nätter när de slutar amma. Men det är långt från ämnet och vill nån amma so go ahead, det påverkar inte mig.
Eller värsta minnet: vinterkräksjukan i fyra dygn. Mjölken sinar och jag är typ medvetslös. Det var inte direkt dreamy heller. Jäkla tur att jag vant in på flaska och pumpat i förebyggande syfte... Vilken maktlöshet.