Detta känner jag igen mig i
Och jag tror ju att det är just så. Vi känner olika och därför finns de olika alternativen. Problemet är nog kanske att eftersom folk ändå har åsikter och i vissa fall inte kan hålla dessa för sig själv så får man kommentarer lite oavsett hur man gör. Och man ser kanske de som är ifrågasättande mot ens eget val mest, eftersom det är de som triggar. Jag upplever att det "trendiga" nu (förlåt uttrycket) är att vara karriärskvinna och gå tillbaka snabbt till arbetet. Då gick jag som sagt själv tillbaka tidigt. Något jag ångrar idag.
Lite som när man blir gravid och plötsligt ser barnvagnar överallt, eller vad det nu kan vara. Man relaterar utefter sitt egna liv. Jag tror det är fullt mänskligt.
Jag hade helst velat vara hemma med mitt barn i alla fall tre år. Men var tvungen att börja jobba när hon var 8 månader. Visserligen inte på heltid, men ändå. Jag slutade vilja åka till stallet när hon kom. Hästintresset försvann helt. Jag vill bara vara hemma och bonda med min bebis och nöjde mig med att åka till affären som egentid. Så allt det där är olika och man får ju se till sig själv. Jag tror att en sak är det bästa för barnet, någon annan har en annan åsikt. Och så är det.
Jag hade heller inte fixat flaskmatning. Vi hade ingen diskmaskin när hon kom och jag hade aldrig mäktat med att hålla på att diska och koka flaskor och allt man behöver göra. Mycket enklare att hänga ut bröstet, det är ju alltid där