Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Intressant.

Det här:

Ja, personer som har någon fprm av autism fördjupar sig väldigt starkt i ett speciellt intresse. Det är alldeles riktigt och för personen själv är egentligrn inte detta något problem. Däremot blir det problematiskt när omgivningen tycker att "nu får det vara nog", "nu får det räcka", "nu får du ta och dämpa ner det lite". Även om tanken från den andra personens sida är god är det viktigt att känna till att om man är och petar i en autistisk persons speciella intresse eller tycker någonting negativt om det är det minst lika bannlyst som att läsa en annan persons dagbok eller privata brev. Det gör man bara inte.

Gold Pethead

tror jag är det som bubblar lite grand i tråden. Folk tycker att du tar upp det där om forum, signaturer m m om och om igen och tycker nog att "nu får det räcka".

Hur brukar du göra - om någon säger "nu får det vara nog" - brukar du kunna dämpa dig då?
 
Äsh låt henne hålla på. Om det gör henne gladare att skriva detta efter varje inlägg förstår jag inte problemet.
Visst det är irriterande, men ju fler folk som säger det destomer kommer hon göra det på jävulskap, vilket också är ok.
Om det stör så himla mycket finns det faktiskt block men jag tycker det är lika barnsligt att blocka någon eller störa sig på någons signatur som att skriva den på jävulskap.
Inte djävulskap kanske. Det vore att ta i, men jag har varit med på olika fprum sp läne att jag har upptöckt att det inte spelar någon roll hur man än vänder och vrider på sig. Det finns alltid dem spm tycker om det man gör medan andra inte gör det. Hur man än vänder och vrider på det kan man ändå inte göra exakt alla nöjda.

Gold Pethead
 
Inte djävulskap kanske. Det vore att ta i, men jag har varit med på olika fprum sp läne att jag har upptöckt att det inte spelar någon roll hur man än vänder och vrider på sig. Det finns alltid dem spm tycker om det man gör medan andra inte gör det. Hur man än vänder och vrider på det kan man ändå inte göra exakt alla nöjda.

Gold Pethead

Om någon sa till mig att jag gjorde något som jag gillade mycket och någon sa ''kan du sluta det stör'' skulle jag garanterat fortsätta och toligen i större text :angel:
 
Intressant.
Det här:
tror jag är det som bubblar lite grand i tråden. Folk tycker att du tar upp det där om forum, signaturer m m om och om igen och tycker nog att "nu får det räcka".

Hur brukar du göra - om någon säger "nu får det vara nog" - brukar du kunna dämpa dig då?
Till en början gjorde jag det, men det har jag lagt av med. Jag har istället insett att det inte spelar någon roll hur jag än gör. Det finns ändå alltid någon som är missnöjd och som inte tål att jag är den jag är eller gör på mitt sätt.

Gold Pethead
 
Till en början gjorde jag det, men det har jag lagt av med. Jag har istället insett att det inte spelar någon roll hur jag än gör. Det finns ändå alltid någon som är missnöjd och som inte tål att jag är den jag är eller gör på mitt sätt.

Gold Pethead
Ja, så är det ju alltid. Frågan är väl bara hur många man orkar med att ha emot sig samtidigt?
 
Om någon sa till mig att jag gjorde något som jag gillade mycket och någon sa ''kan du sluta det stör'' skulle jag garanterat fortsätta och toligen i större text :angel:
Jag förstår det och tyvärr finns det alltid människor som tycker att det är exktra roligt att förstöra för andra. Det verkar älska makten som de får genom att ta ifrån en person hans eller hennes hobby som han eller hoon älskar så mycket eller kommentera den på ett negativt sätt så mycket att personen ifråga bara blir ledsen.

Gold Pethead
 
Ja, så är det ju alltid. Frågan är väl bara hur många man orkar med att ha emot sig samtidigt?
Det spelar ingen som helst roll vad man gör. Så fort man bryter normen på ett eller annat sätt får man alltid flera andra emot sig och det är så tråkigt att det ska behöva vara så eftersom vi trots allt är olika som människor.

Gold Pethead
 
Jag förstår det och tyvärr finns det alltid människor som tycker att det är exktra roligt att förstöra för andra. Det verkar älska makten som de får genom att ta ifrån en person hans eller hennes hobby som han eller hoon älskar så mycket eller kommentera den på ett negativt sätt så mycket att personen ifråga bara blir ledsen.

Gold Pethead
Är det din hobby att skriva signaturer?
 
Det spelar ingen som helst roll vad man gör. Så fort man bryter normen på ett eller annat sätt får man alltid flera andra emot sig och det är så tråkigt att det ska behöva vara så eftersom vi trots allt är olika som människor.

Gold Pethead
Ja, jag känner också att du bryter normen. Och det är lite intressant hur störda vi blir när någon avviker det minsta från "hur vi brukar göra här".
 
Alltså varför ändrar du signaturen hela tiden? Från Lazy, gold, bronze osv? :confused:Mig stör det så mycket att jag nog kommer använda ignore.
 
Då bidrar jag med spaningen att mest störda av signaturen verkar andra med diagnos bli.
Det är lite intressant. Jag kan förstå att det stör, men man kanske borde kunna ha överseende?
Det blir minst lika viktigt att tala om att det är irriterande som det är för @Skorpion76 att ha den.

//hej hopp flaggan i topp
 
Då bidrar jag med spaningen att mest störda av signaturen verkar andra med diagnos bli.
Det är lite intressant. Jag kan förstå att det stör, men man kanske borde kunna ha överseende?
Det blir minst lika viktigt att tala om att det är irriterande som det är för @Skorpion76 att ha den.

//hej hopp flaggan i topp

Varför ska överseendet bara riktas åt ett håll?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp