Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Text i fet stil är inte lika illa som en blinkande banner. Hur tänker du nu?

Silver Pethead
Jo, det är det. Jag kan inte låta bli att läsa det, oftast innan jag läser inlägget eftersom det är fetat. En signatur, om man nu ska ha en sån, ska vara diskret i en ljusare textfärg än inlägget. Som det är nu så ser jag ett nonsensord i fetstil och då tänker jag automatiskt att hela inlägget är nonsens.
 
Text i fet stil är inte lika illa som en blinkande banner. Hur tänker du nu?
Fast det är individuellt vad och hur mycket folk tycker något stör. Att du inte tycker en fetad text stör lika mycket som en banner, gäller dig, inte nödvändigtvis andra.

För egen del tycker jag att det stör lika mycket med fetade signaturer som de som väljer att ha milslånga, och dylikt. Det drar till sig mer uppmärksamhet än vad som står i själva inlägget.
 
Nu har jag varken läst om tråden eller alla TS inlägg, så jag kan ha missat något, men är det någon här som gnäller är det väl inte TS? Hela tråden har liksom kommit att handla om hennes signatur och just signaturer - eller att gnälla på buke i allmänhet, för den delen - var väl ändå inte syftet med tråden från början? Det känns i alla fall som om det framgått vad användare i allmänhet tycker om signaturer. Snacka om upprepningar.
Det har varit uppe tidigare också. Och oavsett vad syftet med tråden var drog TS upp det igen.

Jag vet inte vad TS ville diskutera, men att komma till ett nytt forum och diskutera hur man vill att ett forum ska se ut (och dessutom ha ett eget som hon egentligen verkar vilja göra gratis reklam för) tycker jag är jättekonstigt.

Det är flera som skrivit att det stör läsningen med TS fetade "signatur" men det struntar hon i. Här finns det ju inte den funktionen, då tycker jag man rättar sig efter det och inte i nåt barnsligt uppror lägger till en egen i varenda inlägg.
 
Fast det är individuellt vad och hur mycket folk tycker något stör. Att du inte tycker en fetad text stör lika mycket som en banner, gäller dig, inte nödvändigtvis andra.

För egen del tycker jag att det stör lika mycket med fetade signaturer som de som väljer att ha milslånga, och dylikt. Det drar till sig mer uppmärksamhet än vad som står i själva inlägget.
En signatur med bara text eller möjligen en länk i drar inte till sig lika mycket uppmärksamhet som en fet banner.

Gold Pethead
 
Det är flera som skrivit att det stör läsningen med TS fetade "signatur" men det struntar hon i. Här finns det ju inte den funktionen, då tycker jag man rättar sig efter det och inte i nåt barnsligt uppror lägger till en egen i varenda inlägg.
Instämmer. Signaturer har trots allt tagits bort från buke en gång i tiden. Vill man ha in de igen så får man väl ta upp saken med @Gunnar istället.

En signatur med bara text eller möjligen en länk i drar inte till sig lika mycket uppmärksamhet som en fet banner.

Gold Pethead
Inte för dig nej, men för andra så gör den det.
 
Det har varit uppe tidigare också. Och oavsett vad syftet med tråden var drog TS upp det igen.

Jag vet inte vad TS ville diskutera, men att komma till ett nytt forum och diskutera hur man vill att ett forum ska se ut (och dessutom ha ett eget som hon egentligen verkar vilja göra gratis reklam för) tycker jag är jättekonstigt.

Det är flera som skrivit att det stör läsningen med TS fetade "signatur" men det struntar hon i. Här finns det ju inte den funktionen, då tycker jag man rättar sig efter det och inte i nåt barnsligt uppror lägger till en egen i varenda inlägg.
Jag hade gärna betalat för att göra reklam om jag hade kunnat, men jag kan inte det.

Gold Pethead
 
Det har varit uppe tidigare också. Och oavsett vad syftet med tråden var drog TS upp det igen.
Jag vet inte vad TS ville diskutera, men att komma till ett nytt forum och diskutera hur man vill att ett forum ska se ut (och dessutom ha ett eget som hon egentligen verkar vilja göra gratis reklam för) tycker jag är jättekonstigt.

Fast jag tror att @Skorpion76 helt enkelt är väldigt intresserad av diskussionsforum och därför gärna diskuterar det. Jag tror inte att syftet med hennes tråd var att klaga.

Hon har dessutom berättat att hon har Asperger. Det gör att jag kan tänka mig att när hon blir intresserad av något, så blir hon VÄLDIGT intresserad och fördjupar sig gärna i alla aspekter av ämnet. Kan det stämma, Skorpion76?

Isåfall kunde tråden lika gärna ha handlat om pussel eller målarböcker för vuxna - om det nu varit det hon var intresserad av. Fast istället är det diskussionsforum som är hennes intresse just nu.
 
Fast jag tror att @Skorpion76 helt enkelt är väldigt intresserad av diskussionsforum och därför gärna diskuterar det. Jag tror inte att syftet med hennes tråd var att klaga.

Hon har dessutom berättat att hon har Asperger. Det gör att jag kan tänka mig att när hon blir intresserad av något, så blir hon VÄLDIGT intresserad och fördjupar sig gärna i alla aspekter av ämnet. Kan det stämma, Skorpion76?

Isåfall kunde tråden lika gärna ha handlat om pussel eller målarböcker för vuxna - om det nu varit det hon var intresserad av. Fast istället är det diskussionsforum som är hennes intresse just nu.
Just precis! Dock har jag inte AS (=Aspergers Syndrom) utan atypisk autism som betyder att jag har vissa autistiska drag.

Gold Pethead
 
Fast jag tror att @Skorpion76 helt enkelt är väldigt intresserad av diskussionsforum och därför gärna diskuterar det. Jag tror inte att syftet med hennes tråd var att klaga.

Hon har dessutom berättat att hon har Asperger. Det gör att jag kan tänka mig att när hon blir intresserad av något, så blir hon VÄLDIGT intresserad och fördjupar sig gärna i alla aspekter av ämnet. Kan det stämma, Skorpion76?

Isåfall kunde tråden lika gärna ha handlat om pussel eller målarböcker för vuxna - om det nu varit det hon var intresserad av. Fast istället är det diskussionsforum som är hennes intresse just nu.
Det är möjligt. Men med tanke på de återkommande kommentarerna om signaturer, och att hon inte kan acceptera att det inte används här, så är det inte så långsökt att tolka det som klagomål.
 
Det har varit uppe tidigare också. Och oavsett vad syftet med tråden var drog TS upp det igen.

Jag vet inte vad TS ville diskutera, men att komma till ett nytt forum och diskutera hur man vill att ett forum ska se ut (och dessutom ha ett eget som hon egentligen verkar vilja göra gratis reklam för) tycker jag är jättekonstigt.

Det är flera som skrivit att det stör läsningen med TS fetade "signatur" men det struntar hon i. Här finns det ju inte den funktionen, då tycker jag man rättar sig efter det och inte i nåt barnsligt uppror lägger till en egen i varenda inlägg.

Äsh låt henne hålla på. Om det gör henne gladare att skriva detta efter varje inlägg förstår jag inte problemet.
Visst det är irriterande, men ju fler folk som säger det destomer kommer hon göra det på jävulskap, vilket också är ok.
Om det stör så himla mycket finns det faktiskt block men jag tycker det är lika barnsligt att blocka någon eller störa sig på någons signatur som att skriva den på jävulskap.
 
Det är vad du tycker, du kan inte bestämma vad jag eller någon annan tycker om saken. Alldeles oavsett så drar en fetad text/länk/whatever fortfarande till sig tillräckligt med uppmärksamhet för att störa många människor.

Men alltså. Jag tycker också det är störande men om hon vill skriva så skulle jag aldrig komma på tanken att be henne sluta. Det är ju hel knasigt.

''Jag tycker din avatar stör jättemycket kan du ta bort den?'' Känns ju också lite barnsligt.
 
Äsh låt henne hålla på. Om det gör henne gladare att skriva detta efter varje inlägg förstår jag inte problemet.
Visst det är irriterande, men ju fler folk som säger det destomer kommer hon göra det på jävulskap, vilket också är ok.
Om det stör så himla mycket finns det faktiskt block men jag tycker det är lika barnsligt att blocka någon eller störa sig på någons signatur som att skriva den på jävulskap.
Ja, jag kan knappast hindra henne?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp