Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Instämmer med tidigare, så som buke funkar nu är klockrent. Finns ett specifikt phpBB-forum jag saknar men det enbart för folket, stämningen och sammanhållningen som fanns där, och för att det gav bra möjligheter till lagom underforum inom ett specifikt ämne (tamråttor i det här fallet) som skulle bli kaos på ett bredare forum som typ Buke eller Flashback. Saknar absolut inte att inte ens få upp när man citeras och allt vad det var, det blev så drygt att försöka hänga med i alla trådar och det var alltid en del man missade.
Notiserna, taggningarna och möjligheten att följa trådar här på buke är det bästa som gjorts. Älskar't!
I slutändan är det dock alltid övriga medlemmar som avgör forumets kvalitet. Jag har funnits på en hel drös forum genom åren, och buke är den där stadiga klippan jag alltid återvänder till sen 15 år tillbaka.
Jag sällar mig dessutom till de som ogillar signaturer. Tycker de enbart gör det rörigt och är så glad över att de togs bort en gång i tiden.
Det är en nackdel mwd phpBB-forumen att man kan göra hur många citatinlägg inuti varandra som helst. Här är den möjligheten begränsad till ett inlägg, men istället kan man citera flera samtidigt och det är bra.

Bronze Pethead
 
Det är en nackdel mwd phpBB-forumen att man kan göra hur många citatinlägg inuti varandra som helst. Här är den möjligheten begränsad till ett inlägg, men istället kan man citera flera samtidigt och det är bra.

Bronze Pethead
Det där med citat inuti varann höll på att driva mig till vansinne när det grasserade som värst på forumen. Helt jäkla oläsligt.
 
För mig är bukefalos ett gammalt hederligt diskussionsforum och nog ett av de mest välfungerande forumen som jag påträffat. Tyvärr är forum inte lika aktiva som förut med alla andra sociala medier men Buke håller igång om än med mindre aktivitet än i dess glansdagar. Känns som att det är svårt att ha många kategorier på ett forum nu och t.ex Familjeliv.se är kaosartat med alla deras underforum. Alla ämnen som du nämner brukar diskuteras här och vill man så är det bara att starta en tråd. Presentationstrådar är ett snarare ett gnissel då de snabbt innehåller gammal information.
Familjeliv är ett riktigt bra forum med alla kategorier och underkategorier. Det som känns störande där är att man inte kan redigera skrivna inlägg i efterhand.

Bronze Pethead
 
Det är en nackdel mwd phpBB-forumen att man kan göra hur många citatinlägg inuti varandra som helst. Här är den möjligheten begränsad till ett inlägg, men istället kan man citera flera samtidigt och det är bra.

Bronze Pethead
Jag gillade att man kunde det :D Var lättare att hänga med när minnet inte riktigt ville samarbeta. Men jag tar buke över phpBBss citatfunktion alla dagar i veckan, här kan man ju klicka sig bakåt mycket enklare.
 
Familjeliv är ett riktigt bra forum med alla kategorier och underkategorier. Det som känns störande där är att man inte kan redigera skrivna inlägg i efterhand.
/QUOTE]

Har en helt annan åsikt då det är väldigt rörigt med underforum som heter ungefär samma sak och besöker man ett intressant underforum är det oftast i princip noll aktivitet då ingen förstår sig på att lägga sin tråd där... Men så har Familjeliv betydligt större brister med t.ex modereringen så inget forum som jag tar seriöst.
 
Tycker Buke funkar bra. Följa en tråd utan att skriva i den är skönt.

Det är bra att man inte kan ändra sitt inlägg hur länge som helst (har råkat ut för troll och/eller osäkra personer som helt enkelt skriver något dumt, sedan redigerar sitt inlägg och sedan kan rapportera folk som tänder på det nu oskyldiga inlägget).

Det är skönt att slippa signaturer. En massa text som i bästa fall tar upp plats (och lästid) och i värsta fall är direkt olämliga.
 
Tycker Buke funkar bra. Följa en tråd utan att skriva i den är skönt.

Det är bra att man inte kan ändra sitt inlägg hur länge som helst (har råkat ut för troll och/eller osäkra personer som helt enkelt skriver något dumt, sedan redigerar sitt inlägg och sedan kan rapportera folk som tänder på det nu oskyldiga inlägget).

Det är skönt att slippa signaturer. En massa text som i bästa fall tar upp plats (och lästid) och i värsta fall är direkt olämliga.
Ja, det beror på vad man menar med olämplig förstås.

Silver Pethead
 
Ja, det beror på vad man menar med olämplig förstås.

Silver Pethead

Jag har varit med om en person som tyckte att 'It's not rape, it's suprise sex' var fyndigt och lämpligt att ha som signatur. Vilket jag, och många andra, tyckte var direkt olämpligt.

Signaturer i sig bör väl följa forumreglerna i stort, men jag tycker ändå att de är onödiga, tar plats och uppmärksamhet från det som faktiskt står i inlägget. Har man något som är värt att säga 447ggr/dag (eller ja, VARJE GÅNG MAN POSTAR) kanske man skall skapa en egen tråd om ämnet istället.
 
Jag har varit med om en person som tyckte att 'It's not rape, it's suprise sex' var fyndigt och lämpligt att ha som signatur. Vilket jag, och många andra, tyckte var direkt olämpligt.

Signaturer i sig bör väl följa forumreglerna i stort, men jag tycker ändå att de är onödiga, tar plats och uppmärksamhet från det som faktiskt står i inlägget. Har man något som är värt att säga 447ggr/dag (eller ja, VARJE GÅNG MAN POSTAR) kanske man skall skapa en egen tråd om ämnet istället.
Det är klart. En sådan signatur är verkligen olämplig. Fy. Den tycker till och med jag är stötande.

Silver Pethead
 
Det är klart. En sådan signatur är verkligen olämplig. Fy. Den tycker till och med jag är stötande.

Silver Pethead

Och om man inte finner vissa signaturer stötande så kan andra som upprepar sig ideligen vara hemskt irriterande. Tillräckligt för att få mig att sluta läsa en tråd så jag slipper se eländet.
Vill man göra gratis reklam för något så kan man göra det på annat vis. Jag känner att ignorefunktionen lockar för att slippa se det. Kanske är det min AShjärna som inte tål det, jag vet inte. Men det stör enormt i läsfältet.
 
Varför vill du ha en signatur? Räcker det inte med att ha en personlig avatar? Jag blir jättestörd av forumsignaturer. Det är liksom en helt onödig textrad som upprepas i varenda inlägg. Även om jag vet att det är skräp så kommer min hjärna ägna energi åt att läsa och sortera bort den meningen från inlägget och resultatet blir att jag scrollar förbi för att inlägget ändå är delvis irrelevant så då väljer jag att bortse från helheten. Dina inlägg blir alltså, om fler är som jag, mindre lästa än andras eftersom du har en irrelevant nonsensmening fetad i slutet av varenda inlägg.
 
Varför vill du ha en signatur? Räcker det inte med att ha en personlig avatar? Jag blir jättestörd av forumsignaturer. Det är liksom en helt onödig textrad som upprepas i varenda inlägg. Även om jag vet att det är skräp så kommer min hjärna ägna energi åt att läsa och sortera bort den meningen från inlägget och resultatet blir att jag scrollar förbi för att inlägget ändå är delvis irrelevant så då väljer jag att bortse från helheten. Dina inlägg blir alltså, om fler är som jag, mindre lästa än andras eftersom du har en irrelevant nonsensmening fetad i slutet av varenda inlägg.
Jag tycker att det är snyggt så vida inte signaturen består av en bamsing till banner, men en personlig signatur sätter guldkant på tillvaron i ett forum enligt mig. Jag tycker att det är en cool grej som jag saknar om möjligheten att ha med en signatur inte finns. Sihnaturen är också ett perfekt sött att göra gratis reklam för ett diskussionsforum, en hemsida eller en blogg under förutsättning att signaturen inte föreställer en bamsing till banner.

Silver Pethead
 
Jag saknar inte "gamla hederliga forum" ett dugg, tycker bara att forumen blivit bättre när de uppdaterats.

Buke i den version det har nu tycker jag är strålande. Det enda jag saknar är möjligheten att ladda upp bilder direkt. För egen del har jag inga problem med att gå via t ex imgur, men jag är rätt säker på att trafiken skulle öka om man kunde ladda upp direkt.
Samma här, jag saknar att inte kunna lägga upp bilder direkt i trådarna.
Alla gillar ju bilder.
 
Jag tycker att det är snyggt så vida inte signaturen består av en bamsing till banner, men en personlig signatur sätter guldkant på tillvaron i ett forum enligt mig. Jag tycker att det är en cool grej som jag saknar om möjligheten att ha med en signatur inte finns. Sihnaturen är också ett perfekt sött att göra gratis reklam för ett diskussionsforum, en hemsida eller en blogg under förutsättning att signaturen inte föreställer en bamsinfg till banner.

Silver Pethead

Om jag var ägare till ett forum skulle jag inte gilla att användare gjorde reklam för sina egna forum där.
Skulle du gilla det?
På buke är det ju inte tillåtet, men rent teoretiskt?

Jag tänker att om jag var du skulle jag kanske valt att heta/byta till Pethead om jag ville ha det som signatur. Det säger ju mer om dig än Skorpion76 som användarnamn:)
 
Jag tycker att det är snyggt så vida inte signaturen består av en bamsing till banner, men en personlig signatur sätter guldkant på tillvaron i ett forum enligt mig. Jag tycker att det är en cool grej som jag saknar om möjligheten att ha med en signatur inte finns. Sihnaturen är också ett perfekt sött att göra gratis reklam för ett diskussionsforum, en hemsida eller en blogg under förutsättning att signaturen inte föreställer en bamsing till banner.

Silver Pethead

Fast med tanke på att all reklam om och länkar till bloggar osv är förbjudet på detta forum så blir det ju helt borträknat här.

Tycker själv att bild+ namn är mer personligt än en extra textrad eller sjuttiotre. De flestas signaturer är ju, ärligt talat, skitdåliga. Stora banners, glitter, random citat för att de skall se intellektuella eller 'seriösa' ut.

Nej tack.
 
Jag tycker att det är snyggt så vida inte signaturen består av en bamsing till banner, men en personlig signatur sätter guldkant på tillvaron i ett forum enligt mig. Jag tycker att det är en cool grej som jag saknar om möjligheten att ha med en signatur inte finns. Sihnaturen är också ett perfekt sött att göra gratis reklam för ett diskussionsforum, en hemsida eller en blogg under förutsättning att signaturen inte föreställer en bamsing till banner.

Silver Pethead
Din signatur lockar inte mig att söka vidare.
Jag tycker också det är störande med signaturer och brukar sluta läsa inlägg med sådana.
 
Om jag var ägare till ett forum skulle jag inte gilla att användare gjorde reklam för sina egna forum där.
Skulle du gilla det?
På buke är det ju inte tillåtet, men rent teoretiskt?

Jag tänker att om jag var du skulle jag kanske valt att heta/byta till Pethead om jag ville ha det som signatur. Det säger ju mer om dig än Skorpion76 som användarnamn:)
Nog för att signaturen blir tjatig, men den är ändå ett bättre inslag än all annan spam.

Silver Pethead
 
@Skorpion76 Bara så du vet så får vi inte göra reklam på forumet, det är emot reglerna.

Jag förstår att signaturen är en guldkant för dig och sött och så men de flesta förstår nog inte riktigt vad din betyder för nåt. Jag läser pothead varje gång och kopplar därför ihop ditt nick med knark :D.
 
@Skorpion76 Bara så du vet så får vi inte göra reklam på forumet, det är emot reglerna.

Jag förstår att signaturen är en guldkant för dig och sött och så men de flesta förstår nog inte riktigt vad din betyder för nåt. Jag läser pothead varje gång och kopplar därför ihop ditt nick med knark :D.
Pethead är Pet Shop Boys smeknamn på sina fans.

Silver Pethead
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp