Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Finns ett specifikt phpBB-forum jag saknar men det enbart för folket, stämningen och sammanhållningen som fanns där, och för att det gav bra möjligheter till lagom underforum inom ett specifikt ämne (tamråttor i det här fallet) som skulle bli kaos på ett bredare forum som typ Buke eller Flashback.
Jag med! :(
 
Jag gillar Buke starkt. Därför jag är här :angel:

Jag tycker de flesta människorna här är hur trevliga som helst, väldigt få dryga personer och stör man sig väldigt kan man blocka dom. Den funkionen finns inte på ett annat forum jag brukade vara aktiv på. Använder inte funktionen för tillfället men skönt att veta att den finns.

Jag kommer vara den första dryga som säger att jag saknar gamla buke smilisarna. Kommer ihåg att den var en annan användare som tyckte de nya var hemska i början också men minns inte namnet, kanske @niphredil ?

Det var skönt när vi blev av med *Knapp lån* stup i kvarten :wtf:

Jag skulle tyckt om att ha ett citat i citatet, dock inte mer. Mitt minne gillar inte mig och jag blir förvirrad speciellt om jag skriver i två trådar samtidigt.

Jag fick nästan spunk när buke böt från den gamla till den nya interfacen, ny text och storlek på allt osv. Men nu känns det som hemma igen.
Hade annat konto på den tiden och skrev väldigt sällan.
 
@Lipperta
Jag avskyr de nya smajlisarna... av alla ändringar på typ 16 år är det den enda ändringen som jag inte kunnat vänja vid med :/ De utrycker inte vad jag vill och är FULA. Mmmkey.
 
Jag stör mig på versaler och fetad text när jag läser. Ibland används det för att förtydliga och då kan jag tycka att det är suveränt. Signatur i kursiv text hade jag kunnat överleva med. Signaturer på forum har enligt min erfarenhet varit mer som skuggor. Lättare att sortera bort.
 
Jag gillar forum som har ett huvudämne, men sen helt ok med underforum - ja precis som buke! :D Det är ju ett hästofrum, så jag hittade hit från början. Men nu rider jag inte ens, men är kvar i flera underforum.

Men söker jag folk att diskutera mer ingående med om tex. bilar, så väljer jag gärna ett renodlat bilforum. (men brukar börja med ett inlägg på buke först, finns mkt kunnit folk här inom flera områden!).

Vad gäller signaturer så är det inget viktigt för just mig, då är forumet i sig viktigare - hur det är upplagt och vilka ämnen som finns.
Signaturer blir lite tjatiga, räcker med en avatar och användarnamn, då behöver man inte signerara varje inlägg man gör.

Ungefär som vissa gör på facebook, skriver under sina inlägg med sitt namn ;) Ja, folk gör så! Jättemärkligt då namnet redan syns..
 
Vad tucker du om att ha det som användarnamn då?
Jag har sett att folk frågar varför du skriver det.

Tror det är typ samma som när du(?) skrev BARNET och folk störde sig. Sen gör man det ju ännu mer på ren djävulskap :devil:

Om folk stör sig på BARNET eller Pethead är det ju deras problem liksom.

Endel användare skriver ju '/Lippertta ' efter och jag ser det typ som samma sak.
 
Buke är ett bra forum. Det enda jag saknar är möjligheten att ladda upp signaturer.

Bronze Pethead
En gång i tiden hade vi signaturer på Buke och man valde att ta bort det eftersom det är störande, tjatigt och tar bort fokus från den texten man faktiskt vill läsa.

Jag är glad att signaturerna försvann på Buke, det är så mycket enklare och roligare att läsa nu.

Jag förstår inte varför man vill säga samma sak om och om och om igen.
 
Tror det är typ samma som när du(?) skrev BARNET och folk störde sig. Sen gör man det ju ännu mer på ren djävulskap :devil:

Om folk stör sig på BARNET eller Pethead är det ju deras problem liksom.

Endel användare skriver ju '/Lippertta ' efter och jag ser det typ som samma sak.

Absolut:)

Man får ju tack och lov störa sig på vad man vill.
Och japp, BARNET är mitt, och snart kommer BEBISEN och då imploderar buke;)
 
Buke är ett bra forum. Det enda jag saknar är möjligheten att ladda upp signaturer.

Bronze Pethead

Men alltså, det är väl bara gilla läget att det är så det är här? Vad är vitsen att fortsätta tjata om det? Jag förstår faktiskt inte varför man som ny medlem kommer till ett forum och upprepade gånger gnäller på "felen" på forumet.

Om du nu vill skriva "nånting Pethead" efter varje inlägg, kan du inte låta bli att fetmarkera det? :) Det är ganska jobbigt att läsa tråden när "signaturen" tar mer uppmärksamhet än inlägget hela tiden.
 
En gång i tiden hade vi signaturer på Buke och man valde att ta bort det eftersom det är störande, tjatigt och tar bort fokus från den texten man faktiskt vill läsa.

Jag är glad att signaturerna försvann på Buke, det är så mycket enklare och roligare att läsa nu.

Jag förstår inte varför man vill säga samma sak om och om och om igen.

Ett annat forum jag brukade vara på jämt kunde man ha unlimited signaturer. Bilder, GIFs, youtube videor(!) milslånga texter etc. Fy fan vad jobbigt det är.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp