Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men varför klampa in med storstövlarna och köra på my way is the high way utan att på något sätt känna av omgivningen?
Förlåt men det är sånt här beteende som tyvärr bidrar till samhällets negativa syn på NPF-diagnostiserade personer.

Men nä? På grund av en signatur?
Då tycker jag ditt inlägg är långt värre.
Snacka om att mangla någon.

//jösses amalia
 
Det är ett problem för dig med signaturer, för Ts är det ett problem att inte ha signatur, varför ska just du få som du vill?

Jag har skrivit att jag knappast kan hindra henne. Men när jag och flera andra berättar att det ger ett problem för oss, ser det rätt otrevligt ut när du och Hyacinth tar efter. Det har ju inte tidigare varit ett problem för er att inte ha signatur?

Sen tror jag inte det framkommit vad för problem det ger TS att inte ha signatur?
 
Men varför klampa in med storstövlarna och köra på my way is the high way utan att på något sätt känna av omgivningen?
Förlåt men det är sånt här beteende som tyvärr bidrar till samhällets negativa syn på NPF-diagnostiserade personer.

Dessutom tycker jag @Skorpion76 agerade föredömligt som redan som första inlägg skrev klart och tydligt att hon har en diagnos, vilket hon förtydligat i denna tråd. Jag får ut massor av att läsa om det, jag tycker det är superintressant och överskuggar vilken signatur som helst.
 
Jag har skrivit att jag knappast kan hindra henne. Men när jag och flera andra berättar att det ger ett problem för oss, ser det rätt otrevligt ut när du och Hyacinth tar efter. Det har ju inte tidigare varit ett problem för er att inte ha signatur?

Sen tror jag inte det framkommit vad för problem det ger TS att inte ha signatur?

För att hon VILL ha sin signatur och hon FÅR ha den.
Du och andra har frågat om hon kan sluta men hon vill inte sluta och hon måste inte.

Varför måste hon ändra sig efter dig? Jag fattar inte?

Det ser faktiskt riktigt otrevligt ut när folk berättar att de har blockat henne endast pga en signatur, DET tycker jag är otrevligt.

Även om jag inte har en susning om was petshop boys är för något kan jag tycke det är lite kul när någon ny kommer in på forumet och gör något lite annorlunda. Friskt blod liksom.
Jag önskar att hon inte fetade det, men det är överkomligt.
 
Dessutom tycker jag @Skorpion76 agerade föredömligt som redan som första inlägg skrev klart och tydligt att hon har en diagnos, vilket hon förtydligat i denna tråd. Jag får ut massor av att läsa om det, jag tycker det är superintressant och överskuggar vilken signatur som helst.
Så bara för att man säger att man har en diagnos så får man strunta i netikett och socialt samspel? Bra att veta, då slutar jag tänka efter sjuttiotolv varv innan jag skriver något i fortsättningen och skyller allt på min ADHD. :up:


:banghead:
 
För att hon VILL ha sin signatur och hon FÅR ha den.
Du och andra har frågat om hon kan sluta men hon vill inte sluta och hon måste inte.

Varför måste hon ändra sig efter dig? Jag fattar inte?

Det ser faktiskt riktigt otrevligt ut när folk berättar att de har blockat henne endast pga en signatur, DET tycker jag är otrevligt.

Även om jag inte har en susning om was petshop boys är för något kan jag tycke det är lite kul när någon ny kommer in på forumet och gör något lite annorlunda. Friskt blod liksom.
Jag önskar att hon inte fetade det, men det är överkomligt.

Jag förstår väl inte varför man vill jävlas med sina medmänniskor bara för att det är tillåtet.

Ja, håller med om att det generellt är otrevligt att skriva ut att man har nån på ignore. Har dock bara sett ett sånt inlägg i tråden där jag uppfattade det som otrevligt, det andra uppfattade jag mer som en förklaring till TS att "jag tycker det här är så pass jobbigt att jag kommer behöva ignorera, men det har inget med dig som person att göra".
 
Jag förstår inte alls. Vi är flera som har problem och vad jag ser gäller det inte signaturen i sig utan den distraherande fetningen av den, om jag inte missuppfattat någon som tycker annat. Varför kan man inte bara kompromissa och signera utan en fetning och varför måste flera börja göra samma sak och snäppet värre med färg nu också? Vi sitter inte här och jävlas liksom, det är ett verkligt problem vi har här och det är sjukt otrevligt att vi blir förlöjligade för det. Hänsyn går rimligtvis åt alla håll och inte bara ett.
 
Då bidrar jag med spaningen att mest störda av signaturen verkar andra med diagnos bli.
Det är lite intressant. Jag kan förstå att det stör, men man kanske borde kunna ha överseende?
Det blir minst lika viktigt att tala om att det är irriterande som det är för @Skorpion76 att ha den.

//hej hopp flaggan i topp
Jag har ingen diagnos, men har ändå vansinnigt svårt att fokusera på övrig text när det är fetstilade ord i botten. Så jag tror inte alls att det hänger ihop med att andra med diagnoser är de som påverkas mest, men att flera inte känner ett behov av att göra sig hörda i frågan när andra redan uttryckt sig angående det.

Det är rätt stor skillnad med några ord som inte hör till ämnet, i fet text, mot de som skriver exempelvis /cili i botten av sitt inlägg, där det är i samma textformat som övrig text och dessutom innehåller användarnamnet/ens förnamn så man förstår att det är en signatur.
Liksom flera tidigare skrivit blir det då att jag istället hoppar över hela inlägget. Jag känner inget behov av att konfrontera TS gällande hennes vilja att använda signaturen (för mig spelar det ingen roll vem det är som skriver den, kan lika gärna skriva detta angående dina och @Lipperta s signaturer i den här tråden), men det är ju fortfarande ett störande inslag i mina ögon.
 
Så bara för att man säger att man har en diagnos så får man strunta i netikett och socialt samspel? Bra att veta, då slutar jag tänka efter sjuttiotolv varv innan jag skriver något i fortsättningen och skyller allt på min ADHD. :up:


:banghead:

Nej. Men @Skorpion76 är varken otrevlig, oförskämd eller ägnar sig åt påhopp eller rasistiska tillmälen. Hon skriver ett/två ord i fetstil.
Proportioner, tack.

Jag personligen får utslag när folk skriver haha i inlägg och skulle kunna skriva en hel uppsats på ämnet, men problemet ligger ju mer hos mig än hos den som skriver det. Min hjärna fastnar, men jag kan ju inte omforma hela världen efter det?
 
Nej. Men @Skorpion76 är varken otrevlig, oförskämd eller ägnar sig åt påhopp eller rasistiska tillmälen. Hon skriver ett/två ord i fetstil.
Proportioner, tack.

Jag personligen får utslag när folk skriver haha i inlägg och skulle kunna skriva en hel uppsats på ämnet, men problemet ligger ju mer hos mig än hos den som skriver det. Min hjärna fastnar, men jag kan ju inte omforma hela världen efter det?
Fast det här är ju något som många reagerat på. Då ligger ju problemet även hos TS.
 
Jag förstår väl inte varför man vill jävlas med sina medmänniskor bara för att det är tillåtet.

Ja, håller med om att det generellt är otrevligt att skriva ut att man har nån på ignore. Har dock bara sett ett sånt inlägg i tråden där jag uppfattade det som otrevligt, det andra uppfattade jag mer som en förklaring till TS att "jag tycker det här är så pass jobbigt att jag kommer behöva ignorera, men det har inget med dig som person att göra".

Men du förstår inte, du jävlas lika mycket när du inte vill att hon ska skriva så. Det är en big deal för henne. Lika stor som för dig uppenbarligen.
Jag förstår inte alls. Vi är flera som har problem och vad jag ser gäller det inte signaturen i sig utan den distraherande fetningen av den, om jag inte missuppfattat någon som tycker annat. Varför kan man inte bara kompromissa och signera utan en fetning och varför måste flera börja göra samma sak och snäppet värre med färg nu också? Vi sitter inte här och jävlas liksom, det är ett verkligt problem vi har här och det är sjukt otrevligt att vi blir förlöjligade för det. Hänsyn går rimligtvis åt alla håll och inte bara ett.
Jag vill inte förläjliga någon, men jag tycker ni båda har samma tyo av problem.
Ts har stort behov av att skriva sin signatur, ni har stort problem att den finns där. Varför ska just Ts vika och ge efter om inte ni gör det?
Fetningen håller jag med om, skulle vara en bra kompromiss tycker jag:up:
 
Men du förstår inte, du jävlas lika mycket när du inte vill att hon ska skriva så. Det är en big deal för henne. Lika stor som för dig uppenbarligen.

Jag vill inte förläjliga någon, men jag tycker ni båda har samma tyo av problem.
Ts har stort behov av att skriva sin signatur, ni har stort problem att den finns där. Varför ska just Ts vika och ge efter om inte ni gör det?
Fetningen håller jag med om, skulle vara en bra kompromiss tycker jag:up:
Men TS vill ju inte kompromissa. Hon vill ha det på sitt sätt, inget annat.
 
@Lipperta @Hyacinth och @mandalaki :love::love: Blir så himla glad över att läsa era inlägg, tror mänskligheten behöver mkt mera acceptans för att människor är olika! Nu har jag visserligen ingen diagnos, men jag stör mig inte alls på @Skorpion76 's signatur, om det nu är så hon önskae ha det :)
Min fetning i det citerade inlägget.
Varför gäller acceptansen bara åt ett håll? (inte dömande, bara undrande)
 
Jag tänker att det finns saker hos alla användare här som någon annan kan störa sig på. Så är det att vara på ett forum.
På samma sätt som när jag var på bussen imorse så var det ett barn som skrek, och någon som hade på sig massor med parfym. Och lever man i ett samhälle med andra så får man acceptera att andra inte gör som man alltid vill.
På samma sätt finns det saker hos alla användare här på forumet som man kan störa sig på. Och ska vi tillåta varandra att ha lite utrymme eller ha åsikter om varandra hela tiden?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp