Längtar tillbaka till de gamla hederliga diskussionsforumen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, inte på mitt heller :confused:. Däremot försöker jag visa hänsyn om någon berättar att något ger den problem.

Men TS vill ju inte kompromissa. Hon vill ha det på sitt sätt, inget annat.

Det vill ju @Niyama också. ''Antingen sluta signera eller så blir du blockad'' Är känslan jag får av Niyama.
Min fetning i det citerade inlägget.
Varför gäller acceptansen bara åt ett håll? (inte dömande, bara undrande)

För att ''stör-sig'' sidan inte heller vill ge efter.

Man kan inte få alla människor att bete sig på ett sätt man själv vill. Inte på forum, inte på cafeet, inte i stallet.

Vilken stor grej det kan bli av två ord.

Om ni nu stör er så mycket att det tar bort hela inlägget och ämnet för er kanske ni bör ignorea henne, det låter ju inte hälsosamt.
 
Men du förstår inte, du jävlas lika mycket när du inte vill att hon ska skriva så. Det är en big deal för henne. Lika stor som för dig uppenbarligen.

Nej, jag förstår inte. Jag har frågat om hon inte kan låta bli att feta, det svarade hon inte på. Jag är inte tankeläsare, jag vet inte och jag förstår inte vilket problem det skulle ge henne.
 
Och i detta fallet är hon i sin fulla rätt. Det bryter inte mot den minsta lilla regel. Att det kan upplevas störande är påtalat, ts har noterat men väljer att ha sin signatur. Case closed .
Nej visst. Men då får hon också acceptera att bli ignorerad eller inte tagen på allvar av flertalet användare.
 
Men varför klampa in med storstövlarna och köra på my way is the high way utan att på något sätt känna av omgivningen?
Förlåt men det är sånt här beteende som tyvärr bidrar till samhällets negativa syn på NPF-diagnostiserade personer.
Men varför då? Har man inte rätt att vara den man är? Jag har två söner med sådana här drag, och de har en tendens att mala entonigt när de ska berätta något. Jaha. De kan ju inte göra annat, det är deras sätt att kommunicera som skiljer sig från mängden. De har rätt att vara dom dom är. Alla måste inte skriva signaturer eller använda magstarka avatarer. Men en del vill, och det är viktigt för dem. Gott så. Det räcker. Sluta klaga på TS, va f-n spelar det för roll? Det är uppenbarligen viktigt för henne. Låt henne ha sin signatur. Dom ska inte klarar av det kan ju blocka henne utan att tala om det helst. Det är taskigt mot henne.
 
Dessutom tycker jag @Skorpion76 agerade föredömligt som redan som första inlägg skrev klart och tydligt att hon har en diagnos, vilket hon förtydligat i denna tråd. Jag får ut massor av att läsa om det, jag tycker det är superintressant och överskuggar vilken signatur som helst.

Nu känner jag mig tvungen att lägga mig i också, vilket jag verkligen inte tänkt, men det här hoppas jag du inte menar som det låter för mig: ska personer med diagnoser redovisa dessa innan de börjar skriva inlägg som vem som helst? Är det föredömligt att först presentera sig med diagnos, så andra användare vet "vad man är" sedan? Kan inte en person med eller utan diagnos delta i ett forum som sig själv utan att placera sig själv i ett fack sådär behändigt så alla nt kan ha storhjärtat överseende sedan?

Givetvis får man berätta precis vad man vill om sig själv, men att säga att det är föredömligt att redovisa eventuella diagnoser innan man deltar ser för mig väldigt "duktig gumma *klapp-klapp*" ut...
 
Jag vill inte förläjliga någon, men jag tycker ni båda har samma tyo av problem.
Ts har stort behov av att skriva sin signatur, ni har stort problem att den finns där. Varför ska just Ts vika och ge efter om inte ni gör det?
Fetningen håller jag med om, skulle vara en bra kompromiss tycker jag:up:
Hur ska ditt eget signerande i fetstil och färg tolkas om inte förlöjligande? :confused:

Jag har som sagt inga som helst problem med signaturen, det är fetningen jag inte klarar av. En signatur i stil med det som nämnts som Hej från Hambo! stör inte alls, det smälter in hur bra som helst.
 
Nej, jag förstår inte. Jag har frågat om hon inte kan låta bli att feta, det svarade hon inte på. Jag är inte tankeläsare, jag vet inte och jag förstår inte vilket problem det skulle ge henne.

Problemet är att hon vill, och kommer signera. Hon anser säkert att det är en del av vem hon är. Det är ett problem för henne om hon inte skulle få skriva sin signatur.

Nej visst. Men då får hon också acceptera att bli ignorerad eller inte tagen på allvar av flertalet användare.
Jag tror det är fullt ok för henne då hon fortsätter.

Eller har jag fattat dig fel @Skorpion76
 
Men varför klampa in med storstövlarna och köra på my way is the high way utan att på något sätt känna av omgivningen?
Förlåt men det är sånt här beteende som tyvärr bidrar till samhällets negativa syn på NPF-diagnostiserade personer.
jag trodde det handlade om en funktionsnedsättning. Det innebär att man kan ju lära sig hur socialt samspel fungerar rent teoretiskt men att man kanske inte blir kung på det precis. Spela roll heller.
 
Acceptera att en person ska få skriva signatur om hen vill, eller att acceptera att flera personer upplever att det är något störande och ta bort fetningen (det är väl ingen som bett henne ta bort hela signaturen?). Två håll :)
Jag är inte säker på att alla andra heller skulle ändra hur de skriver för att andra tycker det är störande. Det finns säkert folk som tycker att tex både du och jag är störande liksom alla andra användare
 
Hur ska ditt eget signerande i fetstil och färg tolkas om inte förlöjligande? :confused:

Jag har som sagt inga som helst problem med signaturen, det är fetningen jag inte klarar av. En signatur i stil med det som nämnts som Hej från Hambo! stör inte alls, det smälter in hur bra som helst.

För det finns inga regler om att man inte får feta och eller färga, verktygen finns ju.

Det är en markering att man FÅR göra så om man vill.

Du får blocka mig om du vill, det bryr inte jag mig om.
 
Men då får hon också acceptera att bli ignorerad eller inte tagen på allvar av flertalet användare.
Precis som att du får acceptera att vissa kan läsa den här posten av dig och tänka "jädrar vad osympatiskt skrivet"? Vi får ALLA acceptera härinne att nån kanske inte tar en på allvar eller att de ignorerar en. So what.

Jag tycker att det är helt på sin plats att några användare har förklarat att signaturen upplevs som störande. Det är ju inte uppenbar för alla menar jag. Men - när TS nu fått den informationen och trots det vill ha kvar sin signatur så är det ju bara att acceptera och gå vidare? Släpp det liksom.
Givetvis får man berätta precis vad man vill om sig själv, men att säga att det är föredömligt att redovisa eventuella diagnoser innan man deltar ser för mig väldigt "duktig gumma *klapp-klapp*" ut...
Ja, jag håller med.
 
Hur ska ditt eget signerande i fetstil och färg tolkas om inte förlöjligande? :confused:

Jag har som sagt inga som helst problem med signaturen, det är fetningen jag inte klarar av. En signatur i stil med det som nämnts som Hej från Hambo! stör inte alls, det smälter in hur bra som helst.
Problemet är att alla stör sig på olika saker. Du tycker Hambo smälter in medan någon annan inte gör det
Jag tycker @Skorpion76 får skriva som hon vill så länge forumreglerna följs. Om man inte gillar inläggen får man ignorera helt enkelt
 
Jag är inte säker på att alla andra heller skulle ändra hur de skriver för att andra tycker det är störande. Det finns säkert folk som tycker att tex både du och jag är störande liksom alla andra användare
Fast det är väl ändå rätt stor skillnad på be någon ändra sitt sätt att skriva eller att be någon att ta bort fetningen på en signatur?
Och också skillnad i om det är någon enstaka person det påverkar (som hos @Hyacinth gällande "haha"), eller när det är många.

För mig blir det som sagt att jag hoppar över inlägget, och så slipper jag problemet med fetningen. Men då försvinner ju också det personen skrivit ur diskussionen, trots att jag inte använder ignore-funktionen.
 
För det finns inga regler om att man inte får feta och eller färga, verktygen finns ju.

Det är en markering att man FÅR göra så om man vill.

Du får blocka mig om du vill, det bryr inte jag mig om.

Ja, man FÅR. Och andra får tycka att det är ganska otrevligt att gå in för att göra det svårare för andra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp